Tvist om taggtråd snart avgjord

Sv: Tvist om taggtråd snart avgjord

Om det är förbjudet enligt lag att använda taggtråd finns det väl inget att diskutera eller:confused:Jag har under åren innan det fanns eltråd sett tre otäcka taggtrådssakador på häst varav en trasslade in sig och bröt bakbenet och fick avlivas på plats. Elrep kan också orsaka otäcka skador om dom fastnar och man inte har svaga skarvar varje 50m. Men fastnar dom eller springer in i en taggtråd då blir skadorna garanterat stora den går inte av och den river sönder hästen totalt!!

Sv: Tvist om taggtråd snart avgjord

Allvarligt talat, hur mycket jobb är det att byta ut taggtråd mot annat alternativ på en 5 hektar stor hage? Vi har större hagar än så, och har flera gånger tidigare bytt ut taggtråd mot elstängsel. Lite tid tar det i anspråk förstås, men det är ju inte flera hundra hektar vi talar om här. Helt klart görligt på någon dags jobb.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I Veterinärbloggen hos Ridsport kommer läsarna få en inblick i Distriktsveterinärernas vardag – som kan handla om allt ifrån akutfall...
Svar
0
· Visningar
67
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 555
Senast: Cattis_E
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
934
Senast: Oknytt
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 956
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka