Tycker att det är bedrövligt...

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare shampiz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 432
S

shampiz

Det är första gången som jag har hand om att ta emot anmälningar till våran tävling (lokaltävling) och det är verkligen skrämmande när man ser hur an anmälan kan se ut. Jag trodde att det var självklart för folk att använda den anmälningsblanketten som finns färdigtryckt där det bara är att fylla i alla uppgifter.
Jag vet inte hur många anmälningar jag fått in via mail då där dom bara skrivit: Jag heter XXX och har licens nr XXXoch vill anmäla mig på hästen XXX. Och inget mer. Ja, ibland har dom skrivit vilket datum och klass som det gäller också och även fått med deras tel nr.
Och nån enstaka person har t o m skrivit vilken stam det är på hästen.:banana:

Själv är jag jättenoga när jag anmäler mig till en tävling att fylla i alla uppgifter på anmälningsblanketten och skicka in.

Nu är jag nyfiken på hur ni andra gör. Och bara anmälningar på lokal nivå och uppåt som är intressant.

Sv: Tycker att det är bedrövligt...

Jag är alltid jättenoga och har alltid varit. Fyller i allt som man kan fylla i. Nuförtiden kan man ju knappast skylla på att det är jobbigt heller. Det är så lätt att spara en grund för varje ekipage på datorn och sen bara fylla i datum, klasser osv för varje tävling.
Minns när jag var liten och man skulle fylla i allt för hand. Då var det faktiskt jobbigt men nu är det ju en baggis.

Ser till att alla mina adepter fyller i mycket noggrant.

Jag fyller i allt som går att fylla i . :p

Jag fyller i rubb och stubb. Om något inte går att fylla i skriver jag något i den rutan också, som bekräftar att jag i alla fall inte bara skiter i det.

Hade jag tagit imot anmälningar hade jag aldrig accepterat något annat än sådanna på anmälningsblankett, hade gett självaste fan i de andra. Ska man följa TR ska man följa TR.

Jag håller fullständigt med! Jag har ofta hand om anmälningarna till klubbens dressyrtävlingar, och där lottar vi bort de ofullständiga anmälningarna först. Precis som TR säger: ofullständig anmälan behöver ej beaktas!

Håller med Rumpnissen, jag hade också skitit i sånna dära anmälningar.

Jag fyller i a l l a fält även dom som jag inte har uppgifter till, dom ifylls med ett streck -

Jag anmälde mej senast i förrgår, å ja är noga med uppgifterna. Jag vill ju att det ska finnas med alla uppgifter(speciellt om man vinner:angel: )
synd när folk inte gör de....

Jag fyller alltid i blanketten (det brukar oftast vara länkat till en sånhär "elektronisk") Och ska man maila in anmälningen så fyller jag alltid i en anmälningsblankett i Word-format och bifogar i ett mail. Jag skriver såklart ngt i stil med:"Hej jag heter anna och jag bifogar en anmälningsblankett till tävlingen den x/x"

Varför inte skriva i proppen något i stil med :"Anmälning sker på mailen, bifoga en ifylld blankett från svenska ridsportsförbundet (länk)."

Jag har två olika anmälningsblanketter på datorn, båda är helt ifyllda, förutom vilka klasser, vilken klubb som arrangerar och vilket datum tävlingen är. Sedan har jag även namnteckningen på den ena (för mail). Jag tycker det är självklrat att allt skall fyllas i korrekt, och förstår inte var problemet ligger när vissa väljer att inte göra det.

Jag är supernoga med att fylla i allting som går att fylla i på anmälningsblanketterna!

jag fyller alltid i allt jag kan fylla i, på en anmälningsblankett från svrf i wordformat - skickar det sen som bilaga till mailet (om det inte är internetanmälan typ equipe el likn)

Jag gör som PrinceFair :) fyller i allt jag kan, skulle inte komma på tanken att skicka en anmälan så som du beskriver att folk gör...

Hade jag tagit imot anmälningar hade jag aldrig accepterat något annat än sådanna på anmälningsblankett, hade gett självaste fan i de andra. Ska man följa TR ska man följa TR.

Jag tänkte faktiskt inte på att det står i TR att en anmälan ska fyllas i på godkänd blankett, men har nu kollat i TR att det faktiskt står så.

Nu kommer vi säkert inte att ta lotta bort några, men jag kanske ska maila till dom och bifoga en blankett och samtidigt urdrag ur TR och be dom fylla i den komplett.

Jag tänkte faktiskt inte på att det står i TR att en anmälan ska fyllas i på godkänd blankett, men har nu kollat i TR att det faktiskt står så.

Nu kommer vi säkert inte att ta lotta bort några, men jag kanske ska maila till dom och bifoga en blankett och samtidigt urdrag ur TR och be dom fylla i den komplett.

Det tycker jag du ska göra istället för att strunta i dom. Då kommer dom förhoppningsvis andvända den riktigt blanketten nästa gång.

Jag andvänder alltid en sån blankett från svrf om inte klubben har internätanmälning.

Skitbra idé! :bow:

Jag tror ju inte att ngn skickar ett konstigt mail bara för att jävlas - utan får folk veta hur de ska göra kommer de flesta säkert att anmäla sig korrekt i framtiden!

Detta är en av anledningarna till att jag inte tar anmälningar via e-mail längre. Jag tar bara emot anmälningar via Equipes anmälningssystem eller via brev.

Det är också så att mail försvinner - jag brukar skriva i propp/RM att anmälan/avanmälan via mail endast giltig om svar erhållits. Jag har fått många sura kommentarer på varför folk inte finns med i startlistan. De har skickat anmälan via mail, men jag har aldrig fått den - det är ytterst sällan som folk tror på mig, de tror att jag missat deras anmälan (och då med flit...) - hur jag nu skulle kunna ta med en anmälan jag inte fått? Oftast låter jag dessa personer starta på efteranmäld plats men utan att behöva betala efteranmälningsavgift - det är nog det att de måste starta bland de första som gör att de blir sura.

Visst händer det att jag tar emot anmälningar via mail - men då brukar jag göra som du föreslagit - skicka en anm blankett som de får fylla i, annars tar jag inte in ekipaget i startlistan.

Själv fyller jag alltid i alla uppgifter när jag anmäler till en tävling.

Senast ändrad:

Vi har också fått sådana anmälningar. Den värsta var en avriven papperslapp med hästens och ryttarens namn... Inga kontaktuppgifter, inga klasser. Ingenting.
Vi valde att inte placera den ryttaren i startlistan och vederbörandes mamma ringde och gapade men lugnade sig när vi förklarade att det inte var en godkänd anmälan och bad om ursäkt för att de hade gjort fel!!!

När jag anmäler mig använder jag internetanmälan eller den förtryckta blanketten från ridsportförbundet.

Har varit med och arrangerat ett par nationella (dressyr)tävlingar och även på den nivån är många anm.blanketter uselt ifyllda. Vet inte om det kanske beror på att ryttarna tycker att man ska känna till dem och deras hästar eftersom de tävlar på den nivån, eller det bara rör sig om vanligt hederligt slarv... För de kan ju verkligen inte skylla på att de inte vet riktigt hur man gör.

Fyller själv alltid i allt man ska fylla i. Blir enklast så för samtliga inblandade tycker jag.

Jag fyller i allt verkligen, alla fält som jag ska fylla i iaf. En bra grej var att på en tävling dit jag anmält mig så godtog de endast anmälningar som var inskickade på godkända anmälningsblanketter!

Om anmälan är per mail fyller jag givetvis i allt.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
82 253
Senast: Jeps
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 789
Senast: Korven
·
J
Tävling Hej! Jag ska anmäla mig till en tävling som är 27 april och jag ska skicka in anmälan innan måndag. Problemet är att jag ska ta grönt...
Svar
5
· Visningar
1 028
Senast: break_a_leg
·
L
Övr. Grenar Sitter och väntar och väntar och väntar... Är det fler än jag som väntar på besked om ansökan för HK-diskpenser att använda i "friska"...
Svar
8
· Visningar
1 942
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka