Tycker att det är bedrövligt...

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare shampiz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 429
Sv: Tycker att det är bedrövligt...

Hej!

Vi har haft samma problem på vår klubb när vi har haft lokala tävlingar, så nu tar vi endast emot anmälningar på förbundets anmälningsblankett. Är det nån som mailar in uppgifter utan att ha fyllt i blanketten, mailar vi helt enkelt tillbaka och berättar hur det ligger till samt bifogar blanketten. Man kan ju inte sitta i all evighet och förklara för människor hur man ska anmäla sig till tävling när det klart och tydligt står att man ska använda rätt blankett... Gör man det är det ju inga konstigheter!

Jag fyller i :
Namn & adress och personnr och licens såklart.
Hästens namn, färg och kön.
Stam fyller jag inte i, den är inte ''imponerande''
På ägare skriver jag ''Ryttaren'' så jag slipper fylla i alla uppgifter igen.
På uppfödare skriver jag okänd om jag inte orkar fylla i den.
Sen fyller jag i klasserna och skriver under och skickar in den.

När jag får mail med anmälningar som ser ut så så svarar jag tillbaka att de får fylla i anmälningsblanketten jag bifogar för att deras anmälan ska vara giltig (vilket stämmer enligt TR).

Det är därför det är bra att ha Equipe eller något annan internetanmälningsformulär inför tävlingarna.
Då blir det rätt stavning + att alla uppgifter måste fyllas i (eller finnas i registret) för att anmälan ska komma fram.

Jag har också tagit emot anmälningar förr och förundrats över samma sak: rutinerade ryttare kan sända in hej-kom-o-hjälp-mej anmälningar, det är ju inte ens fråga om nybörjare som gör så!

Det är därför det är bra att ha Equipe eller något annan internetanmälningsformulär inför tävlingarna.
Då blir det rätt stavning + att alla uppgifter måste fyllas i (eller finnas i registret) för att anmälan ska komma fram.

Haha, du är rolig du ;) Mitt namn är felstavat när det gäller licenser, både på min egen och på Cinnas där jag står som ägare. Men det går inte att ändra namn vid Equipe-anmälan.
Har försökt ändra namn ett antal gånger hos SvRF men icke. Det händer nada.
(Hur man sen kan tappa bort ett 'k' förstår jag inte. Det är ju liksom ingen liten bokstav som inte syns :confused: )

Haha, du är rolig du ;) Mitt namn är felstavat när det gäller licenser, både på min egen och på Cinnas där jag står som ägare. Men det går inte att ändra namn vid Equipe-anmälan.
Har försökt ändra namn ett antal gånger hos SvRF men icke. Det händer nada.
(Hur man sen kan tappa bort ett 'k' förstår jag inte. Det är ju liksom ingen liten bokstav som inte syns :confused: )

Haha...som när jag fick licensen till mitt sto som heter xxxxx Lady. glad i hågen tänkte jag äntligen kommer den. Hade väl väntat på den i minst två månder, då står det att hon är hingst :smirk:
Var bara att vänta två månader till på den rätta, men jag hade ju ett lic.nr jag kunde använda varje fall..

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
82 223
Senast: Jeps
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 788
Senast: Korven
·
J
Tävling Hej! Jag ska anmäla mig till en tävling som är 27 april och jag ska skicka in anmälan innan måndag. Problemet är att jag ska ta grönt...
Svar
5
· Visningar
1 026
Senast: break_a_leg
·
L
Övr. Grenar Sitter och väntar och väntar och väntar... Är det fler än jag som väntar på besked om ansökan för HK-diskpenser att använda i "friska"...
Svar
8
· Visningar
1 940
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka