tyckte jag var någorlunda rörlig tills nu...

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Mithra

är i vecka 34 nu, och har ridit fram tills för tre veckor sedan, när jag fick influensan...lyckades hosta sönder ett revben, och satt mycket stilla i en vecka.. :( . Efter det var det slut med rörligheten minsann. inte nog med att man känner av revbenet, att röra sig snabbare än en snigel är omöjligt, för att inte tala om att komma in i en bil, eller att knyta skorna. Att gå och prata samtidigt verkar inte heller fungera haha, man blir anfådd och kan inte andas!
Trots allt är man ju bara så glad, men visst ska det bli skönt när man är som vanligt igen. Finns det någon annan som är ungefär lika långt? Hur har ni det? :)
 
Sv: tyckte jag var någorlunda rörlig tills nu...

Ju större barnet i magen blir, desto mindre utrymme kvar för lungor, magsäck och andra organ... :p Så andfådd blir man ju, i kubik eller nåt.. Och böja sig ner för att knyta skor - Ehh.. jag har avskaffat knytskor, har färdigknutna möjligen och tar på dem med hjälp av eneters skohorn *rekommenderas varmt*!
Ta sig in i bilen tycker jag funkar bäst om man kan sätta sig först och krångla in benen sen. Men det förutsätter att man har sätet långt bak, om man sitter fram... Bak är dörrarna ofta för små för detta över huvud taget.. :(

Jag är några veckor längre gången än du, men har väl gnällt ganska länge nu.. :p (vecka 37 nu)
 
Sv: tyckte jag var någorlunda rörlig tills nu...

Nu har jag ju bara gått 27 veckor hittills. Men en sak kan vi väl vara överens om: influensan sucks! Jag har inte vågat rida sedan jag blev sjuk, för jag har hostat så jag trodde jag skulle föda. Surt.

Hosta sönder revben - sånt skojar man inte bort. Särskilt inte när man är höggravid..... :(
 
Sv: tyckte jag var någorlunda rörlig tills nu...

det känner jag igen, har handlat in flera en meters skohorn och hängt upp överallt, hemma, på jobb, i stallet...haha, vad skulle man göra utan dem....träskor hemma på gården är också ett bra alternativ. :rofl:
 
Sv: tyckte jag var någorlunda rörlig tills nu...

ja den hostan var inte att leka med :mad: Jag är glad att jag har 6 veckor kvar innan beräknad födsel, tänk vilken hemsk tanke att föda barn nu när man har så ont, huu, nej , må¨tte revbenet hinna läka ihop innan dess.... :o
 
Sv: tyckte jag var någorlunda rörlig tills nu...

Usch, det låter inget vidare!
Själv är jag så less att jag håller på att avlida, och ungen är så knölig att jag blir tokig. Klämmer den inte på bäckenbotten och ischiasnerven så sitter den så högt upp att man knappt kan böja sig eller äta...Som jag själv tror så är det ungefär en vecka kvar (har haft lite småsymptom under veckan, men nu har de avtagit). Jag hoppas verkligen att jag har rätt och inte behöver gå 3-4 veckor till för då blir jag nog galen.
Förra graviditeten gick som en dans, tyckte ingenting var jobbigt, men nu vill jag bara vara ensam och det är svårt med en liten kille på 1,5 år.
Men egentligen ska man väl inte klaga, eftersom allt är som det ska och barnet mår bra. Sonen har åkt till morfar ett par dagar nu för att jag ska kunna vila upp mig ordentligt. Det är ett pyssel att få ihop det med hästar och annat, men nu känner jag att jag behöver min man hemma så mycket som möjligt för att ta hand om sonen, så då har vi bestämt att de ställs av i ett par veckor, och han kan rida dem när han har tid. Han har rätt mycket att stå i, stackarn, både ta hand om stallet, sonen, jobba och fixa lite hemma med det jag inte orkar...Påpassligt nog så verkar båda våra bilar vara paj nu också, kul, kul. Iofs bor det många på gården, så det går ju alltid att låna en bil i värsta fall, men jag hade gärna sett att våra bilar mådde bra precis just den här perioden, om man säger så!

Ja uj, vad jag har gnällt nu, men jag har i alla fall laddat upp med godsaker till helgen och ska få vila så det ska nog kännas bättre snart! Och det är väldigt härligt med den sköna vårsolen!
 
Sv: tyckte jag var någorlunda rörlig tills nu...

ja det känns verkligen besvärligt allting, ... :smirk: men jag kan tänka mig att det blir värre ju närmre det blir. En vecka kvar...OJ....då kanske du får en påskbebis... :) Lycka till!
Och visst hjälper det att gnälla, man känner sig lite bättre... det och att ligga raklång i soffan, för att sitta verkar totalt omöjligt, om man inte sitter spikrak på en hård trästol.haha.! Men som sagt,d et är värt det!
 
Sv: tyckte jag var någorlunda rörlig tills nu...

Ja, det kan hända att det blir en påskbebis! Hade värkar i går kväll, och flera andra tecken. Men det hände inget på natten. Inget på dagen nu heller. Men som tur är har vi lämnat sonen till min pappa över helgen. Jag hade tänkt vila upp mig, men igår när det satte igång litegrann blev vi lite stressade eftersom vi passade på att möblera om igår och sätta upp nya högtalare, möbler osv och det var en otrolig röra här hemma!!! Så jag gick och la mig efter middagen och nu på morgonen och under dagen har vi jobbat som galningar med att städa, tvätta en massa, min man har hoppat och fixat stallet, jag har ätit massor. Men det verkar dröja, så vi hinner säkert fixa lite mer i morgon också...
Men det skulle verkligen vara smidigt om den kom ut under helgen medan lillkillen är borta! Har ni några tips på påskyndning??
 
Sv: tyckte jag var någorlunda rörlig tills nu...

Har ni några tips på påskyndning??
Du har väl gjort så gott du kunnat på den fronte, med ommöblering, städnming och diverse annat, när du känt av värkar... :crazy:
Hade jag gjort allt det där så hade jag varit inne på förlossningen för länge sedan, kan jag tala om.. :p
Fast å andra sidan hade jag inte klarat av att göra så mkt, för mina fogar gör sig påminda redan efter 5 minuter i köket för att göra en macka... Sen har jag så ont att jag måste gå och sätta mig en stund igen... :cry:

Lycka till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 360
Senast: Sol
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 197
Senast: Liten
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 317
Senast: Spirax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp