tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Inbakad fläta kan jag nog. Men min pålle har en gigantisk lugg. Jättetjock, och så när den nedan för ögonen, kanske är bäst att låta den vara utsläppt :idea:
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

jag är totalt värdlös på att knoppa, men nu blev jag inspirerad :bump:
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Är inga större problem att göra en inbakad fläta i panluggen även om hästen har mycket panlugg. Så här såg min hästs panlugg ut. (syns dåligt på bilden, men den var jättetjock)

telefonbilder093.jpg



Och såhär blev den när hon var knoppad.

_MG_7932.jpg



Ursäkta de stora bilderna....:o
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Åååh, vilken fin häst du har :love:

Min pålle har suuupertjock pannlugg, och den är längre än vad din hästs var. Kan lägga upp en bild på den.
Syns inte jättebra, men lite grann. har gjort en ardennerfläta också, så såhär får det nog bli.

Tjockislugg

(utanför tråden, men var har du hittat ett sånt träns med guldspännen?)
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Kan någon hjälpa mig hur man knoppar på snyggaste sättet en gigantisk jätte tjock man? Mitt halvblod har verkligen massor av man... Inte tun man som dom flesta har utan jätte tjock.. Så hur gör man då för att få det snyggast?
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

sådär brukar mina se ut också, dom tycker jag är fina! Men oj vad många skräckexmpel man sett på knoppar! hehe.. Då är det nästan finare med utsläppt man! Våra vackra djur :heart
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Haha, jag rider på flyinge och vi gör knoppar med vit mantejp när vi tävlar. Gör bara vanliga knoppar, bara lite längre oc hsen fäster du med vit mantejp!
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Men då är det inte en flyingeknopp längre;)
Ska göra "prov-hästskötarexamen" snart och vi har fått veta att bara en snudd ska användas, annars blir man kuggad:crazy:
Tror att det är för att det ska gå snabbare o smidigare... och det kanske det gör om man lyckas lära sig det ngn gång...;)
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

hmm.. gör du en egen inbakad fläta på varje toffs? Eller flätar du ihop de tre slingorna (toffsarna) i en inbakad?
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Kan någon hjälpa mig hur man knoppar på snyggaste sättet en gigantisk jätte tjock man? Mitt halvblod har verkligen massor av man... Inte tun man som dom flesta har utan jätte tjock.. Så hur gör man då för att få det snyggast?

rycka manen först kanske? :angel:
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Jag provade att göra "Inbakade knoppar" på min häst. Han har för lång man för att det ska gå att knoppa och jag vill inte rycka den så då "hittade" jag en annan lösning :D

Så här lång man har han:



Här är några bilder på dom "Inbakade knopparna":











Dom är lite spretiga och ojämna.. men det var första gången jag provade att göra dem..

Två bonus-bilder:



 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

OJ! vad häftig den där sista blev!!:bow:
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

okej, då vet jag:)
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Jag får aldrig till pannluggen sådär snyggt inbakad, hur gör man egentligen?
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

*kl*
Ett par bilder på min knoppade kille. Tyvärr är det inte jag själv utan syrran som har gjort dem.. dags att börja öva:crazy:. Också gjorda med ett gummiband. Kan tillägga att killen har den tjockaste man jag någonsin skådat, så många knoppar blev det!

199126717RL714706804.jpg



199126939RL803932042.jpg


hälsningar Monika
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Hmm... nu kanske jag är lite seg här , men jag fattar inte ett skit om hur man gör inbakad fläta och om flyinge knopparna ska vara inbakade.... eller bara knoppar??? och typ luggen inbakad???? :confused: :crazy:
 

Liknande trådar

Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
700
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 950
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 427
Senast: lilstar
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 786
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp