Tygelns inverkan vid "snurad"?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare moonlightgarden
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 2 596
Sv: Tygelns inverkan vid "snurad"?

Tigertofflan skrev:
Sorry, jag går också lite OT, men inte ens nu när du säger det kan jag få det till en häst, Jag tycker et ser ut som en rymdvarelse med näsa och öga som dricker nånting ur en svart mugg :D

:rofl: Rymdvarelsen heter Acke och är en korsning hbl/arab!! Muggen är en hink. Men du var ju helt rätt ute på din första gissning, öga och huvud!!:)

Tack!!:idea: Kan du vara lika snabbt framme med den illustrationen nästa gång nån ser en orangutangbebis som pratar i telefon? Telefonen har vart med många gånger innan...:rofl:

Hmm... Kanske ska byta avatar så jag inte fortsätter förstöra folks trådar såhär...:crazy: ;)

Alltså, du är en ängel! :love: :D
Tur att det finns NÅN som tar mina huvudbryn på allvar *fniss*
Men jag kan ändå inte få orangutangbäbisen ur huvudet. Fast nu förstår jag iaf hur bilden SKA se ut. :bow:

Julle: Ja, kan du inte byta, det är nog fler än jag som får ont i huvudet av din bild :crazy: :angel:

:D

du får min tillåtelse att kopiera bilden och spara den för framtida bruk :D

Men jag gillar ju min bild... Tycker den är så cool!! Och bra kvalitet för att vara tagen med mobilen!!:)

Ja, men då får du börja dela ut Treo till folk här på Buke då. De som inte ser att det är en häst, utan ser en telefonpratande alienorangutang med en kaffekopp i handen! :D :p

Eller så får du be mysko nåla en tråd med BeasteBabe's bild på Gnägg eller nåt ;) :D

Förutom skav, larvigt intryck mm som nämnts tidigare så är det faktiskt inte bra för lädret att vara snurrat, det sliter på läderfibrerna och missformar tygeln till en hemsk skruvmakaron.
Det är därför mellan varven lämpligt att låta tyglarna "hänga ut" genom att knäppa loss dem från bettet mellan varven och låta dem hänga rakt ner när de hänger på tränshängaren.
Det ger tygeln en chans att räta ut sig.

Apo vars tyglar alltid förvaras avknäppta från tränset när de hänger på tränshängare:cool:

jag hänger alltid tyglarna så att dom är raka, dvs från bettet och uppåt och dubbelt runt tränshängaren.. hatar när dom hänger "enkelt"..

Eller så skaffar man tränshängarna högt upp och låter tyglarna hänga rätt ned från tränset.
Funkar skit bra och tyglarna formar sig jätte bra till när man ska rida.

Jag har alltid raka tyglar. Men OM de skulle snurra nångång så har jag då inte märkt att de ska verka stumma mot hästens mun! Fast min häst är stark i munnen, så hon bryr sig inte.

Ska börja skärpa mig nu märker jag :)

Camilla vars tränshängare hänger i luften i beastiebabes snygga hem kreation :)

Efter beastiebabes förklaring så ser jag faktiskt vad din avatar är för något, fast jag har aldrig suttit å funderat innan heller så jag har inte en massa föreställninger (tror vi måste göra en tråd om din avatar :angel: )

Zenith skrev:
Alltså, helt off topic, men VAD är det du har på din avatar? Min hjärna blir helt knäpp av bilden, för det ser ut som ett huvud med ett öga mitt på hjässan eller nåt...

Haha! Tack för att någon äntligen tog tag i det o frågade! Jag har funderat och funderat, sambon har funderat - o det enda vi lyckades komma fram till var någon slags Gollumfigur som pratar i telefon...:crazy:

Btw...ledsen för ännu ett OT-inlägg...

moonlightgarden skrev:
Efter beastiebabes förklaring så ser jag faktiskt vad din avatar är för något, fast jag har aldrig suttit å funderat innan heller så jag har inte en massa föreställninger (tror vi måste göra en tråd om din avatar :angel: )

Jaaa gör det!! Det har nog aldrig funnits en tråd om mig förr!!:rofl: Ni kan anordna en omröstning!!:bump:

heylan skrev:
Haha! Tack för att någon äntligen tog tag i det o frågade! Jag har funderat och funderat, sambon har funderat - o det enda vi lyckades komma fram till var någon slags Gollumfigur som pratar i telefon...:crazy:

Btw...ledsen för ännu ett OT-inlägg...

*skakar på huvudet* Och ni ska vara hästmänniskor!!!:devil: :D Så jag har skapat sånt huvudbry i Bukevärlden!! *coolt*:rofl:

the_connemara skrev:
Jag rider aldrig med snurrade tyglar. Ser så okänsligt, nybörjaraktigt och framför allt SLARVIGT ut (inte illa menat mot dig!), jag tolerera inte ens att spännet på mitten vikt sig åt fel håll eller att tygeln är snurrad där.

Håller med :bow:

Julle skrev:
Jaaa gör det!! Det har nog aldrig funnits en tråd om mig förr!!:rofl: Ni kan anordna en omröstning!!:bump:

Det kan du fixa, starta en tråd å så lägger du upp förslag på vad bilden kan vara å så röstar vi om det :D

Å så får du en aldeles egen tråd på köpet :)

Moonlightgarden skrev:
Ska börja skärpa mig nu märker jag :)

Camilla vars tränshängare hänger i luften i beastiebabes snygga hem kreation :)

tadaaa! :cool: ;)
{37C02538-2F76-4651-9E28-0B1F9EB92573}.jpg

moonlightgarden skrev:
Det kan du fixa, starta en tråd å så lägger du upp förslag på vad bilden kan vara å så röstar vi om det :D

Å så får du en aldeles egen tråd på köpet :)

Nu finns den där!!:rofl:

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
554
Senast: Elo
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi... 2
Svar
20
· Visningar
1 805
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 028
Senast: Sharpless
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 374
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka