Sv: Tyglar

Jag bara älskar lädertyglar.
Allra helst mina med stroppar på så man vet att man har lika långa tyglar på bägge sidor. =)

Rattfylla skrev:
Jag bara älskar lädertyglar.
Allra helst mina med stroppar på så man vet att man har lika långa tyglar på bägge sidor. =)

:rofl: stroppar... :rofl: du menar stoppar... stropparna spänner man sadelgjorden i (är trött o flamsig idag :D )

lädertyglar med gummi på insidan, eller bara vanliga släta lädertyglar, eller... :D *beslutsångest*

I hoppningen och uteritter gummityglar! Har hittat ett par med otroligt mjukt och följsamt gummi. :love: Tror det var chetak...?

I dressyren smala, välsmorda lädertyglar med stoppar! Har dock aldrig provat kantflätade....kanske ska göra det då jag ibland irriterar mig på stopparnas avstånd...

//Alice

jag gillar gummityglar. inte fula gummityglar som efter ett tag blir kladdiga, utan rejäla men ändå tunna gummityglar.
mitt hatobjekt inom "tygelämnet" är helt klart vävribbstyglar..
jag rider med Chetaktyglar.. men resten av tränset är Morris & Nolan

Kantflätade tyglar är grymt underskattade, tycker jag! ;)

De ger bra grepp, flätningen ger lite tyngd utan att de blir klumpiga (om inte tygeln är för tjock/grov, men det får ju inga tyglar vara!), inga förbestämda stopp att irritera sig på, och är dessutom snygga! Speciellt till ett enkelt, stilrent träns... :d

Kombinationen slät + flätad tygel på ett pelham eller kandar gillar jag.

Vill ha Knights flätade tygel med tygelhakar, det skulle matcha resten av mina träns bättre än de tyglar jag har nu, med vanliga spännen... :angel:

//Matchningsnörd

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
894
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 400
Senast: Silje
·
Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
251
Senast: Nevermind
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka