• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Belleriet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 34
  • Visningar Visningar 2 404
Sv: Tyglar

Jodå, Globus tyglarna finns att köpa lösa. Jag har två par och jag älskar dem. :love: Mjuka som smör redan från början, smala och sköna att hålla i till ett väldigt bra pris (som jag inte minns vad det var :o, tror jag betalade 179:- för ena paret iaf).

superbra svar hörrnini! nu vill jag ju ha alla tyglar ni rekommenderar!;)

Absolut, är så trött på folk som hela tiden skyller på hästarna när det händer något.
Nu säger jag inte att TS gör det, men det är ju bara en olycka att hästen gör det oavsett händelse. Såvida inte hästen medvetet klev på dem (inte så väldigt troligt).

tror inte att någon här har skyllt på att det verkligen är hästens fel utan det är sagt med glimten i ögat. likväl som att jag kan retas med sambon, och säga att han är klantig om han t.ex tappar något på golvet, kan jag väl säga att hästen är klantig om den trampar av tygeln. det är lika mycket olyckshändelse. tror ju knappast att pållen går runt och känner sig orättvis anklagad precis..

jag tror det beror på hur du läste själva inlägget, men eftersom andra fattade att det var med glimten i ögat så borde det ju inte ha vart så konstigt skrivet ändå?
men det beror nog på vad du intresserar dig av, små detaljer eller frågan i stora drag. men jag tar om det för din skull!

Bakgrundsfakta:
Min gulliga ponny stampade på sina tyglar igår när jag hoppade av och skulle lägga upp en bom från hindret. Han mittprickade med brodden mitt på tyglen så det sa SCHONG och så var det i två bitar.

fast nu kanske min ponny inte får vara gullig heller?;)

Amen lägg ner nu! Tror du inte hästen skiter i vilka ord som sägs? Jag kan svära över min häst men så länge jag behandlar henne väl så ger hon fullständigt f-n i vilka ord som används. Dina inlägg framstår bara som löjliga i tråden så gå ut och läs poesi för dina hästar eller nåt....

Det är just inställningen till hästarna jag tycker är så tråkig.

De är lata, dumma, korkade, klumpiga osv. Man ska väl ha trevligt med sin häst oavsätt om den förstår vad man säger eller inte.

Jag tror inte att det är den inställningen man har till hästarna, det är ju bara ord man använder. Jag kan säga till min dotter att hon är en klumpedunsa om hon t ex spiller ett glas mjölk, har jag nån konstig inställning till henne då????

jag rekommenderar också Globus ! Jag älskar smala tyglar och de här är mjuka från början, helt underbara! Och inte speciellt dyra heller. :)

SVARA INNAN ONSDAG:
Jag ska till Hööks på onsdag, och jag funderar nu inte på själva tyglarna, utan storleken.
Här kommer en fråga till er som har D-ponny: Har ni ponny eller fullstorlek på era tyglar??

mvh belleriet

min pålle är maxad och jag har storlek full. ponny-strl tror jag blir alldeles för kort även för en liten d-ponny, man vill ju att den ska kunna sträcka på halsen ordentligt i början och slutet av passet. :)

Jag har ett par från hööks, Claridge tygeln, och de är de skönaste jag någonsin ridit med tror jag. De är jättemjuka och sköna, och på min ponny är de perfekt i längd. De kostar iof 269, men skulle mina gå sönder igen så skulle jag nog köpa lika dana, de är underbara tycker jag!

Hej igen, nu har jag shoppat, det blev ett par sådana som Elina8 har. De var i och för sig dyrare än jag tänkt men då räknar jag med att de håller ett tag. De var väldigt mjuka och det var härligt att stopparna var insydda inuti tygeln. Har inte ridit i de ännu men jag tror det blev rätt längd. Tog full, har d-ponny. Tack för all hjälp, i´m back on track ;)

Liknande trådar

Utrustning Ni som rider ponny, eller ja, egentligen alla, vad har ni för tyglar? Min new forest ligger höjdmässigt mellan C- och D-ponny, har kort...
Svar
11
· Visningar
1 330
Senast: Beeboppe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka