Bukefalos 28 år!

Tyskarna drar i hingsten Caressini L

Sv: Tyskarna drar i hingsten Caressini L

Nej, självklart måste man även vara kritisk till denna sida. Men den ger enligt mina ögon en fingervisning om modelinjen. Dessutom kan man (om man har tur) se om det finns andra godkända hingstar på moderslinjen. Detta är iallafall i mitt tycke något typ av mått på moderlinjen.
 
Sv: Tyskarna drar i hingsten Caressini L

Förutsatt att man lägger in alla avkommor till alla ston på denna sida då + att hålla koll på alla avkommors tävlingsresultat, det görs ju faktiskt inte automatiskt!

Mvh Monika
 
Sv: Tyskarna drar i hingsten Caressini L

Idag var jag och lämna iväg två av stona för betäckning och den ena ska betäckas med Caressini.
 
Sv: Tyskarna drar i hingsten Caressini L

K - L

Om det är Cassini-blodet man vill åt finns även Cheers Cassini att tillgå numera. Det mödernet är allt annat än tomt.
 
Sv: Tyskarna drar i hingsten Caressini L

Det är väl ingen Super hingst!!? Han har dessutom dött nu, av diverse grejor so vi kanske inte hade velat avla vidare på...
 
Sv: Tyskarna drar i hingsten Caressini L

Någon som vet om Caressini kommer finnas i aveln i år?

Någon som har några avkommor och som kan berätta hur de blivit?
 
Sv: Tyskarna drar i hingsten Caressini L

fick du ingen avkomma??? du kanske kan berätta för oss hur din Caressini L avkomma blev.... :)
 
Sv: Tyskarna drar i hingsten Caressini L

De var mitt gamla tävlingsto som fick e Caressini 2009. Jag flyttade ner till Skåne igen innan han han föddas så jag har bara sett honom på film.

Tänkte om det var någon här som hade någon avkomma efter honom som var född 2007 eller 2008 som kan berätta mer hur avkommorna utvecklats.

Jag har ett litet het sto e. Elmshorn-Zadok som jag är väldigt sugen på att betäcka med Caressini med. Hon behöver en hingst som ger storlek och massa, då hon själv bara är 160, har 125 i täcken och 115 i sadelgjord ;-)

Hon behöver en hingst som ger kapacitet, storlek och gärna lite mer massa.
Hingsten får inte nedärva för mycket temprament då denna damen har så det räcker och blir över.

http://www.youtube.com/watch?v=8oU4A0wcoiU

Vad tror ni om Caressini??

Det jag tycker är tråkigt att han inte har världens bästa poäng på gångarterna.
 
Sv: Tyskarna drar i hingsten Caressini L

fin häst!!! men du behöver väl inge mer massa i den, kanske lite höjd... jag skulle försöka avla för att bibehålla den smäckra modellen... kanske någon med lite bättre teknik???? din har inte dålig teknik men allt går att förbättra tänker på bakbenen... kanske Irco Mena-Elmshorn-Zadok???? nu vet jag inte om IM har den bästa tekniken men kombon kändes intressant.
 
Senast ändrad:
Sv: Tyskarna drar i hingsten Caressini L

fin häst!!! men du behöver väl inge mer massa i den, kanske lite höjd... jag skulle försöka avla för att bibehålla den smäckra modellen... kanske någon med lite bättre teknik???? din har inte dålig teknik men allt går att förbättra tänker på bakbenen... kanske Irco Mena-Elmshorn-Zadok???? nu vet jag inte om IM har den bästa tekniken men kombon kändes intressant.

Jo lite massa hade jag velat ha, det syns inte på filmen men hon är jätte nätt men framför allt är det storleken som hingsten måste nedärva.
Irco Mena ger ju så olika storlekar så han hade jag inte vågat chansa på, har sett väldigt mycket smått efter honom.
Nu är kapacitet och teknik viktigt på hingsten. Hon har börjat hoppa sämre nu på 1.30 klasser än vad hon gjorde för ett år sen. Tror hon tycker det är för lätt nu för hon bara springer och tycker liver leker ;)
 
Sv: Tyskarna drar i hingsten Caressini L

oki smaken är som baken.... Men då skulle jag testa Caressini L, var faktiskt själv lite sugen på honom men då mina egna ston redan har tok för mycket massa känns han inte så aktuell men om det är det du söker så shoot! :) lova bara att berätta vad du gör. kan ju ha en exclusiv häst om ett par år ser på blup att han bara har 129 avkommor reggade så...
 
Sv: Tyskarna drar i hingsten Caressini L

Jag har gjort 2 Caressini L avkommor och jag är nöjd med båda.

Sto nr 1 efter Cortez med massa : Fick en hingst född 08 med långa ben, en sporthäst. Hoppar riktigt bra. Lite kort hals. Han är såld.

Sto nr 2 efter Irco Mena: Sto född 09 som jag är riktigt nöjd med. Långa ben och lätt i typen. Hon är en riktig sporthäst. Kommer att visas om hon är i fas och betäckas.

Så vad jag har kommit fram till är att han inte lämnar den massan han själv har. Har sett ett flertal avkommor och tycker de är sporthästar.
 
Sv: Tyskarna drar i hingsten Caressini L

Har oxå två Caressini och är mkt nöjda med båda två.

Ett sto -09 ue Palestro(Quidam de Revel-Rebel Z)-Lys de Darmen. Snygg, högrest och med förvånansvärt bra gångarter. Jätte trevlig men tuff dam.

Hingst -10 ue Homme d'Honneur**-Diaglyphard**. Långbent sportmodell med bra psyke.

Båda är korrekta i benen och -09 är nog den snyggaste av samtliga mina uppfödningar. Hon kommer oxå visas på treårs nästa vår om hon är i växtfas och sedan betäckas.
 
Sv: Tyskarna drar i hingsten Caressini L

+ Grey

Vad roligt att ni är nöjda med era avkommor, ni har inga bilder, filmer på dem?
 
Sv: Tyskarna drar i hingsten Caressini L

Har också ett sto f. 08 efter caressini. Även hon saknar massa och är mer utav en sporthäst, långa ben och väldigt känslig. Riktigt klipp i hoppningen har hon också och om allt går som det ska ska hon visas på kvalitén och får hon bra poäng blir det betäckning. :)

Sök på Casablanca så hittar ni hela stamtavlan.
 
Sv: Tyskarna drar i hingsten Caressini L

Hejsan!

Har ju ett sto efter Caressini L född 2009, ue. zadok

Väldigt fin har hon blivit då hon nu löshoppar med fin teknik, fiint psyke och lite grövre än var emory är. Hon är 2 år och ca 162 cm redan.

Jätte nöjd med allt och hoppas verkligen med henne nästa år på 3 års.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Svenskfödde hingsten Caressini L 1105 har sålts av ägarna Inger och Benny Freme, till tyske hästhandlaren Paul Schockemöhle...
Svar
1
· Visningar
1 470
Senast: prallan
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Ett ekipage att satsa på för kommande mästerskap - så motiverar det tyska ridsportförbundet sin leasing av den svenskfödda...
Svar
0
· Visningar
841
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Inger och Benny Freme, uppfödare och ägare till hingsten Caressini L 1105 (e Cassini I-Caretino) har fått en unik förfrågan...
Svar
0
· Visningar
1 124
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Medryttare under sommaren

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp