Tyst Klippmaskin?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 4 232
L

Lord Owen

Jag är ute efter en klippmaskin, vad har ni för klippmaskiner?
Jag vill ha en som är tystgående, inte så himla kraftig och inte vibrerar så mkt men den måste vara TYST. :) Och helst så billig som det är möjligt.

Tips om en bra klippmaskin som uppfyller mina krav? :)

Sv: Tyst Klippmaskin?

Kan inte påstå at jag kan så mycket men jag/vi pratade med tejen som klipper hästarna i stallet och har lång erfarenhet av klippning och maskiner och hon påstod att man får lägga lite mer pengar på en maskin för att få en bra.
Dessutom så var det (tyvärr) de högljudda som var absolut effektivast.

Snälla säj att nån bukefalist vet ett billigt, tyst alternativ då det finns en häst i stallet (tack och lov inte min) som är omöjlig att klippa. :bump:

Finns en maskin som jag använt på måånga hästar, och inte fått ge upp på en enda.. Moser Rex heter den, finns på Teknikmagasinet för ca 700kr. Går jättetyst, vibrerar lite bara, är dock inte slipbara skär till den, men nya kostar ca180kr, och varje skär går till ca två hästar, beroende på hur skitiga dom är. OBS det är en hundklippare, men funkar precis lika bra till häst..

Hej

har köpt min på "b++jes".
En tyst liten bra maskin, med den kan du klippa de känsligaste hästarna. En av fördelarna är oxså att den inte väger så mycket, man blir alltså inte jätte trött i armen av att stå och klippa med den.
Finns extra skär att köpa till samt att dom går att slipa.

hurdan är den du har köpt på börjes?? är den stor, liten?? och tyst??

Jag gillar den som fnns på börjes men tycker att den inte riktigt är så effektiv.. Hästen har inget alls emot den för den låter så lite men den tar inte riktigt på tjock päls, den kör fast. Fast det skulle ju inte varit något problem om jag inte väntat så länge med att klippa. :angel:

Hej

Den jag köpte på B++jes är liten och tyst, helt underbar att klippa med. Min häst är av den lurviga typen och jag harinte haft något problem att komma igenom pälsen, dock måste hästen vara väl borstad (helst nytvättad) men det gäller ju alla maskiner ifall det skall bli jämnt och snyggt klippt.:cool:
Vet inte om dom säljer den fortfarande märket är iallafall Wahl.

Ja, jag tror att Börjes fortfarande säljer den.
Är det den svarta lilla som inte är trådlös va?

Japp, liten svart med sladd.

Kanonbra!

Liknande trådar

Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
759
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 218
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 729
Senast: Edla
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 075
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka