Tyvparring

THELA

Trådstartare
:mad:jeg har en hingst(2 år halvblod) som går på beite her hjemme på gården sammen med en ardenner hingst og 2 ardennervallaker.De går på innmark,men det er et strekke på ca 100m der gjerdet går langsmed en skog som er utmark.Gjerdet er sauenetting ca110cm med strøm på toppen.
For 14 dager siden så kom det ei hoppe ned fra utmarksbeite på fjellet.(3 års døla hoppe)Denne var brunstig de lux,og gikk bare langsmed gjerdet og ville inn til de andre hestene.Vi prøvde å få tak på eieren pr.tlf.men han var ikke hjemme.Så prøvde vi å tak i hoppa,men hun sprang som en elg og var kun interessert i de andre hestene(les:hingsten)Vi gav opp,men etterpå så har udyret prøvd å hoppe inn i beitet,hadde dratt med seg 4 meter gjerde og knekkt stolper osv.)ble selvfølgelig parret av hingsten,minst 4 ganger mens vi på nytt prøvde å fange henne.Tilslutt måtte vi leie hingsten hjem,la hoppa følge etter og lure henne inn i en naboboks.Så fikk vi tak på eieren på telefon,og bad han om å komme å hente hoppa,men han sa at hadde drukket og kunne ikke kjøre,dessuten var han bortreist....vi ville ikke ha hoppa hos oss,og sa vi kunne kjøre henne til stallen hans,men da fikk han sørge for at det var noen der til å ta imot henne.Vi fikk levert hoppa.Og det ble gitt beskjed om at jeg helst så at han sprøytet hoppa for å unngå et uønsket føll.I dag ringte jeg hoppeeieren for å høre om han hadde sprøytet hoppa.Da skal jeg si jeg fikk gjennomgå:-alt dette var min feil,det var forbudt å ha hanndyr ute på beite(selv på inngjerda innmark),Vi var udugelige siden vi ikke hadde fått tak i hoppa før hun hoppet inn til de andre hestene.(han antydet sågar at vi hadde sluppet henne inn...)Og når det gjaldt abort så hadde jeg ingenting jeg skulle ha sagt,og ville han ha dette føllet så skulle han minsanten selge det og tjene penger på det.Jeg prøvde å holde samtalen på et rolig nivå,men fikk nesten ikke komme til orde,"-for han hadde jammen snakket med mange som mente dette var vår feil."Tilslutt så orket jeg ikke mer utskjelling og takket for en "trivelig"telefon samtale og la på. :(
Jeg mener at dette ikke er min feil når hoppa raserer et gjerde for å komme inn på beite.Ingen av mine hester var på utsiden av gjerdet.Hingster må jo også få gå ute på beite på sommeren ???? :confused:Oppgitt THELA
 
Det finns folk och så finns det folk :mad:

Helt klart är att det är inte ditt fel i alla fall.
Visst ska man få ha sina hingstar på bete, och du hade dessutom bra staket runt med ström i toppen.

Du får väl sända honom en räkning på förstört staket och på språngavgiften :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Trenger en anbefaling! I dag fikk jeg beskjed om at jeg satt skjevt på ponnien av saltilpasser, jeg har også fått beskjed om at jeg er...
Svar
9
· Visningar
754
Senast: MimmiNO
·
Hästmänniskan På gården jeg står betaler man 3900 for ponni med 8 kg høy og 4100 kr for hest med 12 kg høy. Jeg ønsket å gi ponnien min 9 kg høy, men...
Svar
18
· Visningar
1 592
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 009
Senast: Lobelia
·
Foder & Strö Ja, da er jeg her igjen med den umulige ponnien min. Unghest som siste uken har begynt å bete seg som hingst. Masse vrinsking hele...
Svar
4
· Visningar
503
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp