Bukefalos 28 år!

Udda kattbetende??

Lillekatt

Trådstartare
Hej

Har en huskatt modell 10 plus.

Han har alltid varit en lugn och ganska feg katt, men enormt kelsjuk, han har nog inte riktigt heller förstått att han är är katt då hans mamma aldrig ville ha honom utan det var jag som födde upp honom (han mamma flyttade alla ungar och lämnade honom kvar hela tiden, han fick inte dia osv)

När han var något år gammal så var han ute en liten sväng och kom hem med en kattunge han hittat, han bar hem den i nackskinnet och skötte den som sin bebis, tvättade den, bar den till maten och sov med den, kattungen omplacerades när den blev äldre dock, efter det har han inte varit speciellt förtjust i kattungar utom just den han själv "plockat på sig".

Nu är han 10 år och samma betende har börjat igen men nu med en gummiboll han hittat ute, från att ha varit en ganska trött,halvsur och tråkig katt han han helt plöstligt vaknat till liv, han leker med sin boll, verkar gladare överlag men bär med sig sin gummiboll överallt och sover med den, och rullar den in under soffan så blir det ett himla liv, gummibollen är tom med när han äter och den andra katten vi har får ABSOLUT INTE leka med bollen. :crazy:

Någon som vet vad min gamla katt sysslar med?
Och skall hankatter hålla på såhär, hade han varit hona hade jag trott att hon var skendräktig...men en hane? :confused:
 
Sv: Udda kattbetende??

Han kan ju vara homosexuell. Det kan yttra sig lite annorlunda på olika sorters djur. Speciellt om de är kastrerade.

Eller så tycker han bara om bollen ^^ Revirtänk som slår snett
 
Sv: Udda kattbetende??

Han kan ju vara homosexuell. Det kan yttra sig lite annorlunda på olika sorters djur. Speciellt om de är kastrerade.

Eller så tycker han bara om bollen ^^ Revirtänk som slår snett

Tabken har faktiskt slagit mig, ibland försöker han göra konstiga parningsrörelser på Lillkatten när han sover...Dock är det minst sagt INTE besvarat =)

Ja bollen är uppenbarligen det viktigaste i hans liv just nu, just nu ligger de och sover tillsammans i soffan, tidigare så fick bollen följa med och "äta" ur hans skål... ;)
 
Sv: Udda kattbetende??

Hejsan.

Jag har en hane som är precis likadan utom att han sover inte med bollarna men han kan gå runt och bära på dem. han är en katt som älskar att arbeta med munnen, tassarna och hjärnan och hans bollar är hans snuttar. Kanske är det så att din katt också ser en boll som en snutt och helt enkelt gillar att ligga och gosa med den.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 959
Senast: Sel
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 255
Senast: Migo
·
  • Låst
Övr. Katt Hej! Jag har en fantastiskt vacker blandrashona (50% ragdoll och 50% scottish straight) med underbar personlighet som jag önskar para...
2
Svar
27
· Visningar
8 038
Senast: Poppy
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 049
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp