Det låter verkligen som att flertalet av er har det superjobbigt kring maten, ätande och saker kring måltiden!
Jag förstod nog inte hur vanligt det är att man har någon udda sak. Mina problem är inte direkt stora eller allvarliga.
Förutom att jag är jäkligt kräsen är nog mitt största problem att äta blandad mat, det är i princip omöjligt och om vi nu gör något som blandas vill jag verkligen vara med när det görs för annars måste jag i princip dissikera maten för att kunna äta den. Jag vill kunna ha stenkoll på vad som finns i, inte på grund av allergi eller specialkost på annat vis utan bara för att jag mår dåligt av att inte veta.
Jag kan i princip inte äta någon mat som har dressing eller röra till på grund av att jag inte klarar av tanken på att det kan vara majonnäs i eller i närheten av maten.
Det gör det betydligt svårare på fik som bara i princip serverar färdiga smörgåsar och sallader med dressing - även om de som arbetar där intygar att det minsann inte finns någon majonnäs i så vågar jag inte lita på det ändå. Det räcker med att jag hör ordet majonnäs eller ser det på tv eller i verkligheten för att bli illamående.
Jag klarar bara av det i en maträtt, och då är det verkligen marginellt lite i och mycket andra smaker som gör att jag inte kan urskilja det.
När jag äter godis (de där färgade kulorna) försöker jag alltid äta så att det blir en lika del av varje färg kvar. Om choklad (sådana med rader som marabous kakor) bryts lös och kanten inte blir fin och jämn måste jag åtgärda saken direkt.
Jag får vara tacksam över att det inte är mer problem än så.
Förutom att jag är jäkligt kräsen är nog mitt största problem att äta blandad mat, det är i princip omöjligt och om vi nu gör något som blandas vill jag verkligen vara med när det görs för annars måste jag i princip dissikera maten för att kunna äta den. Jag vill kunna ha stenkoll på vad som finns i, inte på grund av allergi eller specialkost på annat vis utan bara för att jag mår dåligt av att inte veta.
Jag kan i princip inte äta någon mat som har dressing eller röra till på grund av att jag inte klarar av tanken på att det kan vara majonnäs i eller i närheten av maten.
När jag äter godis (de där färgade kulorna) försöker jag alltid äta så att det blir en lika del av varje färg kvar. Om choklad (sådana med rader som marabous kakor) bryts lös och kanten inte blir fin och jämn måste jag åtgärda saken direkt.
Jag får vara tacksam över att det inte är mer problem än så.