Uhip Ice kappa..?

Aah, jag beställde en ny Igloo för några veckor sedan men den var slut i storlek 44 så tog 46. Den känns rätt stor uppe vid axlarna och överkroppen (och då har jag breda axlar) men lagom längre ner, knapparna där bak går inte upp när jag sätter mig ner:D Jämfört med den känner jag mig lite inklämd i min Ice, men vi har dock haft väldigt kallt här senaste tiden så har fått ha extra många lager under då jag använt den... Kan åtminstone säga att Igloo är sjukt varm!!! Jag kan typ inte ha den på mig när jag mockar för då blir jag svettig😅 Men att stå och hålla lektion eller rida ett lugnt skritt/travpass i ridhuset är den riktigt lagom till när det är -12-30° ute😄
Beställde en igloo men returnerade den, tog en 46 men den va alldeles för stor, har 44 i min gamla uhip, tycker dock storlekarna känns samma?

Finns där andra märken som har en sån riktigt varm lång ridjacka i dun?
 
Beställde en igloo men returnerade den, tog en 46 men den va alldeles för stor, har 44 i min gamla uhip, tycker dock storlekarna känns samma?

Finns där andra märken som har en sån riktigt varm lång ridjacka i dun?
Tror du får svårt att hitta en kappa fodrad med dun, det mesta är syntet idag. ELT Saphira är längre än Uhip, väger lite mer men är tåligare och varm. Rymlig i storleken, jag har 46 på Uhip och tog xxl på denna, men hade räckt med L...
 
Beställde en igloo men returnerade den, tog en 46 men den va alldeles för stor, har 44 i min gamla uhip, tycker dock storlekarna känns samma?

Finns där andra märken som har en sån riktigt varm lång ridjacka i dun?
Jo skulle också säga storlekarna är samma... Dock skönt med lite extra luft i den jackan som ändå används vid väldigt låga temperaturer.

Igloo har jag för mig har syntetiskt dun, men är väl ungefär samma funktion iallafall:D
 

Liknande trådar

Utrustning Tänkt att även införskaffa mig en Kappa från Uhip (Ice modellen). Hört sååå dåliga recensioner om dem! Att dem går sönder väldigt fort...
2
Svar
28
· Visningar
5 387
Senast: caballus
·
Hästmänniskan Är inte alls säker på vart den här tråden hör hemma så moderatorer (Grundutbildning? Hästmänniska? Gnägg?), känn er välkomna att flytta...
Svar
1
· Visningar
1 217
Senast: incognito
·
Övr. Djur Okej, jag kopierar in mitt inlägg från ett annat forum, om även någon av Bukes fisk- och akvariekunniga skulle vilja svara på mina...
2
Svar
33
· Visningar
5 097
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp