Ul på katt??

fettso

Trådstartare
Kan man göra Ultraljud på sin katthona för att kolla dräktighet?
Vad kostar det ungefär isåfall?
Får man reda på hur långt gången hon är isåfall??

Sv: Ul på katt??

Jo, det kan man. :) Har aldrig haft anledning att göra det och kan inte ge dig mer info än att det går. Ring vetten och fråga om resten! :)

Tack...:)Ska ringa och kolla, blir inte klok på det där med tuttfärgen.:rofl:

Ja, det kan man men personligen tycker jag att det är onödigt att utsätta honan för den stressen om allt är som det ska. Jag ultraljudade min hona (hon hade blodiga flytningar) i tisdags och det kostade 950 kr.

Jag antar att en veterinär kan uppskatta hur gamla fostren är efter deras storlek.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en "bonuskatt" som har blivit tovig som fasiken på höfterna, tovor stora som handflator. Det brukar komma tovor som går att...
Svar
9
· Visningar
817
Senast: Nikan
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
32
· Visningar
1 445
Senast: Stinaxkatt
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 201
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka