ullared eller börjes!!???

zazza girl

Trådstartare
nu i sommar ha jag och min sambo planer på att åka och stor handla...
och nu undra jag vilket som e billigast av börjes och ullared..??
och vilket som ha bäst kvallite på sina saker..???
:smirk:

Sv: ullared eller börjes!!???

Jag har HÖRT att Börjas är billigare, men ullared har bättre saker...jag har dock sj aldrig varit på ngn av affärerna men vill gärna till ullared :d

I Ullared vet man aldrig vada man hittar dom kan få in jätte bra partier av kända märken medans dom oxå får in mindre kända märken och varierande kvalite, då det kommer flera lång tradare med HÄST saker VARJE dag.

skjälv tyckker jag det är roligare i Ullared för dom är billiga och sen finns det en massa annat man kan shoppa till billiga priser

ullared måste ju vara roligare, Börje vet man ju vad de har o kn skicka efter om man nu vill.
Ullared är ju överaskning och de har ju även en massa kända märken :)

Jag röstar för Ullared dom e billiga på det mesta, och bra mä köpte ett träns där i höstas för 129:- och det håller än och jag använder det varje dag :love: :love:, sen har du ju så mycket mer där än vad som finns på börjes utöver häst delen som är billigt

oki.. det få nog bli ullared..ler... bli en liten bit men det e skönt att komma iväg i bland... men hur mycket bruka ni ha med er när ni åker iväg så för att handla...????

Jag skulle säga Börjes helt klart!

Har varit på Ullared två gånger och det känns som en chansning varje gång. Ibland kan man ha tur, ibland finns ingenting.

Börjes är mer säkert, dessutom har de numera massor av märkesgrejer.

Jag har varit på båda ställena men rekommenderar nog ändå Ullared.
Börjes kan du alltid beställa från i katalogen, t.ex. ha det som komplement till det du tänkt köpa men som du kanske ändå inte hittar på Gekås.

Det finns oftast alltid något fint schabrak på Gekås som åtminstone duger bra som vardagsschabrak, för kanske hundralappen. Det senaste halvåret, eller vad det kan bli, har de ju även haft jättefina fårskinnsgrejer, brett sortiment med ridkläder, gott om skötselartiklar,
fodertillskott, lite stallartiklar, grimmor m.m. Helt enkelt ett bra basutbud. Vissa partier har det ju även varit med märkesgrejer, då kan man fynda bra saker väldigt billigt! T.ex. så har de haft schabrak och täcken från Källquists, kläder från Victor Hugo, Roping Country Wear (också Källquists) etc.

Börjes är förvisso ett säkert kort, det är kul där med och de har bra priser. Men alla saker som finns i katalogen kanske t.ex. inte finns inne på lager heller, visst å andra sidan kanske de har lite fler andra saker som inte finns i katalogen, men jag skulle nog i alla fall föredra Gekås. Jag gillar inte bara hästvadelningen på Gekås, det finns ju så mycket mer där också! Kläder, heminredning, mat, kosmetika etc. Man hittar oftast en massa prylar där. :) Inte bara hästgrejer. Sedan finns det gott om andra hästbutiker i närheten av Falkenberg t.ex. HorseFarm och Eriks Hästshop så om du inte är nöjd med vad du lyckats åstadkomma med inköp på Gekås så kan du ju alltid besöka lite andra butiker också.

Jag gjorde en drive neråt i somras och handlade på Börjes med mor o far, dagen efter åkte jag till Gekås med syrran. :D

Vad har de för märkesgrejer på Börjes?
Vet att det fanns lite Sarm byxor, Mia´s schabrak, några märkesträns etc. där i somras. Vad har de mer? Var ju ett tag sedan jag var där nu... :)

Ja, det har väl skett en smärre revolution på inköpsfronten..

Standardutbudet i butiken innehåller numera tex. Eskadron, Veredus, Frank Baines, Pessoa, Bucas, Kingsland, Mias, Hansbo, Lemetex, Sprenger, Kyra med mera med mera. Och då menar jag inte bara enstaka grejer utan ett riktigt sortiment.

Nu i förrgår hade dom så sjukt snygga skor från Ariat! :love:

Så, att köpa ur katalogen kan INTE jämföras med ett besök i butiken!

// Thera som är där ett par gånger i veckan! :angel:

Jag hade defenitivt valt Börjes, som Thera säger, de har numera märkessaker!
Dessutom vet du inte om Ullared har de sakerna du söker när du väl är där eftersom de ändrar sitt utbud varje dag..!

Såg att du bodde i Kalmar!
Varför inte stanna på Börjes på vägen till eller från Ullared,så får du tillfälle till mer shopping och behöver inte välja!

Jasså.. så pass!
Då får man försöka åka på en tripp dit i sommar eller typ på höstlovet eller så, när man fått lön (jobbar slutet av sommaren) samt fyllt år och allt. :D

Det låter ju bra, synd att de inte har mer märkessaker i katalogen nu då när sortimentet i butiken har blivit så mycket bredare.

Kan säga att ullared är billigare än börjes:)

Var på ullared innan jul och hittade en massa saker täcken och allt..

Sådant man inte får tag på hos börjes sen var priserna billigare med..bor ju nära börjes så;)

Jag går handels programet och vi var på studiebesök där för något år sedan och lyssnade också på typ lite historik och sådant om GåKås. Och då sa dom att de var billigast i Sverige på hästsakerna nu:D

Senast ändrad av en moderator:

Jag skulle välja Ullared, där kan man shoppa mer än hästsaker. :idea:
Jag var där för någon månad sen och tycker att hästavdelningen verkar ha stabiliserat sig och blivit stor. De har ju hur mycket grejer som helst mot när jag var där för ett år sen.

HAr inte varit på Börjes bara kollat på deras sida och katalog, men har varit på Gekås.
Så därför säger jag Gekås därför de har mycket saker. Inte bara häst utan allt möjligt och där finns mkt att göra och det är kul.
Jag hade en överfull kundvagn med grejer och det gick på knappt 1700:- Mest hästgrejer då, men även annat.
ÄR skitnöjd med regntäcket jag köpte för typ 170:- 100g. Väldigt bra passform, och har använt det när det regnat hela dagen nästan och hästen var snustorr.
Även ländtäcket.
Tränset är jag inte så nöjd med det var stenhårt, men tänkte att det kanske skulle ge med sig med några smörjningar och det är lite mjukare visserligen nu när jag dränkte in det i olja..
Spöet jag köpte kosta 30 :-, dressyrspö. Tyget har redan gått i sönder under handtaget och jag har hållt det i handen kanske 10 ggr.
Vinterridjackan är jag nöjd med den är varm och vattentätt, dock krympte den i ärmarna efter tvätt och yttertyget blev lite stelt men det blir väl kanske allt av tvätt. Men jag tycker den är supermysig. Kosta 149:- bara. Och den har även reflexer.

Mina helskodda ridbyxor jag köpte har redan "skinnet" nopprat sig och jag har kanske tvättat dem 2 ggr. Tror dem kosta 299:-

Men man får klämma och känna på allt, och ta tid på sig för kvaliten skiftar mellan saker som är likadana.
Jag hade ju inte så mkt tid så jag slängde mest ner grejer i vagnen i all hast.

Senast ändrad av en moderator:

zazza girl skrev:
nu i sommar ha jag och min sambo planer på att åka och stor handla...
och nu undra jag vilket som e billigast av börjes och ullared..??
och vilket som ha bäst kvallite på sina saker..???
:smirk:

Börjes helt klart. Har varit på båda ställena men mest på börjes. Brukar handla där min 4-5gånger per år. Nästan alla mina hästsaker jag har har jag köpt på börjes, och har aldrig haft några problem med deras saker. De har bra priser och brukar hålla länge! Hela vår sadelkammare är full med saker jag köpt där. Har för mycket grejer men när jag är på börjes då hittar jag massor av saker som jag bara måste ha.... :devil:

Som flera skrev innan: Börjes har betydligt bättre sortiment i butiken än vad son syns i katalogen, så jag hade valt det alternativet först :smirk:
sedan kan jag ju säga att Ullared också har bra saker, det varierar ju lite från gång till gång man kommer dit, men helt ok och billigt, sen finns det ju mer än hästsaker där också, det finns det ju ioch för sig på Börjes med, men Ullared är ju väldigt billiga på endel saker som kläder mm...
Hade jag bestämt hade jag valt att åka till båda, shoppinggalen som jag är :smirk: :bump:

Jag har varit i börjesaffären och det var ganska rörigt där....men det var billigt och lärorikt ;) Ullared gissar jag på är billigast, min kusin var där och shoppade loss. Kvalitén är det nog inte så stor skillnad på, det som är skillnad är folkmassan...det borde vara riktigt många i Ullared pga de låga priserna..är det inte där som det brukar vara låånga köer redan tidigt på morgonen?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
688
Senast: cowgirl81
·
Skola & Jobb Jag ingår i en ledningsgrupp som vid ett tillfälle varje månad gör en team-övning tillsammans, primärt för att vi ska lära känna...
Svar
5
· Visningar
376
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
429
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 464
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur