Sv: ullared eller börjes!!???
Jag har varit på båda ställena men rekommenderar nog ändå Ullared.
Börjes kan du alltid beställa från i katalogen, t.ex. ha det som komplement till det du tänkt köpa men som du kanske ändå inte hittar på Gekås.
Det finns oftast alltid något fint schabrak på Gekås som åtminstone duger bra som vardagsschabrak, för kanske hundralappen. Det senaste halvåret, eller vad det kan bli, har de ju även haft jättefina fårskinnsgrejer, brett sortiment med ridkläder, gott om skötselartiklar,
fodertillskott, lite stallartiklar, grimmor m.m. Helt enkelt ett bra basutbud. Vissa partier har det ju även varit med märkesgrejer, då kan man fynda bra saker väldigt billigt! T.ex. så har de haft schabrak och täcken från Källquists, kläder från Victor Hugo, Roping Country Wear (också Källquists) etc.
Börjes är förvisso ett säkert kort, det är kul där med och de har bra priser. Men alla saker som finns i katalogen kanske t.ex. inte finns inne på lager heller, visst å andra sidan kanske de har lite fler andra saker som inte finns i katalogen, men jag skulle nog i alla fall föredra Gekås. Jag gillar inte bara hästvadelningen på Gekås, det finns ju så mycket mer där också! Kläder, heminredning, mat, kosmetika etc. Man hittar oftast en massa prylar där.

Inte bara hästgrejer. Sedan finns det gott om andra hästbutiker i närheten av Falkenberg t.ex. HorseFarm och Eriks Hästshop så om du inte är nöjd med vad du lyckats åstadkomma med inköp på Gekås så kan du ju alltid besöka lite andra butiker också.
Jag gjorde en drive neråt i somras och handlade på Börjes med mor o far, dagen efter åkte jag till Gekås med syrran.