Ullared - Igen

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sussie918
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 738
S

Sussie918

Yepp.Har ju varit där redan och köpte diverse saker.
Vad har ni köpt och vad har det kostat? Hur har det funkat?
Kanske ska åka dit i september igen så vill veta vad ni köpt för prylar och hur de funkade ;)

Jag köpte:
Lädergrimma 39.90;- fin kvalité
Alovera Gel 25:-
Blue Sårspray 25:-
Mountain Horse ridbyxor 149:- Köpte för stora så det blev inte så bra
Victor Hugo ridstrumpor, gråa 40:-
Senskydd fram 99:-

Sv: Ullared - Igen

Åå, är det mycket hästgrejor där? Ska förhoppningsvis upp där någon av de närmaste veckorna :banana: Känns som om jag kommer spendera några tusen kronor där :angel:

Det är jätte mycket hästprylar! Mycket märkessaker också de flesta sakerna var kanon!
Vet någon som köpt vintertäcke med bogveck och snabbknäppte för 300:-
En annan schabrak för 60:-, vojlock för 50:-
Sadelgjord för 50:- osv. Galna priser! =)
Just det ridbyxor kunde man få till o med för hundralappen!

Hur är det med täcken? Har dom upp till 165 tro, eller stannar dom på pyttesmå 155 :D ?

Ska till Ullared nästa månad. Det ser ut som man kan göra en hel del riktiga fynd där :banana:

Jag lyckade handla där för över flera tusen.Dock lite underliga färger och udda storlekar men så blir det ju när dom köper in restlager saker osv.Tror utbudet varierar vecka till vecka men nåt kul kan man väl alltid hitta. :banana:

ska till ullared ida o shoppa loss.. :devil:
har en känsla av att de kommer bli mest hästsaker om de nu e så billigt,, ;)

kankse bäst man åker nu förresten,, 30 mil tar ju en en stund
tur de e motorväg nästen hela vägen.. :angel:

Vilken tur då att jag har flera hästar från storlek shettis till häst, så då är chansen större att man i alla fall hittar något.

De hade 165 på bomullstäcke när jag var där.
Köpte annars ett Sveatäcke för 300 :- . En gjorden var ut och in tyvärr, men det fixar jag. Kostar annars 700 :- har jag sett på deras hemsida.
Man får ha lite tur på Gekås, där finns både bra oc dåligt kvalitét :-)

Jag var där igår o köpte följande:
Hästgrimma, fodrad 39,95
Lädergrimma 49,95
Fleecetäcke 99 kr
Utetäcke (källquists) 299 kr
Benlindor i fleece 4 pack 39,95
Transportskydd 4 pack 129 kr
Tyckte att ja fick mycket för pengarna :D

då är man 1400 fattigare..
:D

hittade ridbyxor, helskodda 2st ett bar roping o ett par andra.. vet inte kvaliten men för att kosta under 300 st o vara sköna så är det bra :)

två bett, ett jaktkandar (under 100lappen) ett 3delat med koppar 60kr...

shabrak 80kr

massor ridstrumpor...

tittade på täckerna.. lite synd de inte var nått som jag letade efter (vill ha ett regntäcke med fleesfoder eller liknande) då alla va tjocka.. :(

ngt ja glömt?

dom hade en hel del andra grejjer, typ burkar o flaskor me de mesta, lindor, borstar osv.
..känner att ja har de mesta till hästen,o de ja verkligen skulle ha fanns inte,, typ nya tyglar... (de jag såg var bara pappersgrejjor...)

sen handlar man ju en massa till sig själv... :) kul att kunna handla så mkt o det kostar så "rimligt" :love:

Tydligen är det nya varor som kommer in till butiken varje fredag, till alla avdelningar.
Om jag inte har helt fel förstås ;)

Jag vill också åka dit men det blir väl nästa år nån gång hoppas jag.. hehe

Meningen är att jag ska dit när jag får pengar nu i september, en del saker börjar bli slitna, kanske kan köpa en del "bas grejor" som ser bra ut =)

Min syster kom hem därifrån i går och hade handlat ett par helskodda ridbyxor till mig i märket copperfield........shoppade ett par rutiga såna när jag var nere på semestern.....kanon sköna och kvaliten verkar bra.Dom helskodda kostade bara 299!!!!!!!Äckligt billigt.

jag var där i torsdags och köpte då ett blått utegångstäckemed helhals för 399:- til Ove. dom var nya hade tydligen kommit ut på avdelningen den dan (skitbra känner flera stycken som jobbar påhästaavdelningen och den ena träffar jag varje vecka så man är ständigt uppdataerad om man behöver åka dit eller inte...)

Ska dit i slutet av månaden tänkte jag. (efter man fyllt år)=)
Då ska jag kolla efter:
*ridbyxor 2 par
*ridstrumpor
*Lindor (elastiska,fleece,elastiska med padd i)
*Paddar(till lindor)
*shabrak
*tyglar
*ländtäcke
*lite tunnare stall täcke
*tjockt vinter täcke
*longer/tömkörnings gjord
*Senskydd
*bak strykkappor

*boots
*Halsförlängare
*martingal
*3-delat bett
*switch
*sårgrejer
*pälsglans
*Putsgrejer
*allround spö
*ridvantar
*leggings/chaps

måste ha detta får se vad som finns inne då resten får jag väll betsälla nån annan stans ifrån

Senast ändrad av en moderator:

SKa dit för första gången den 11:e.. dvs snart. Ska köpa lite ridsaker då mina börjar bli väldigt slitna och gamla.. =)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka