• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mirage_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 629
M

mirage_

Gekås har ju en rätt stor hästavdelning numera. Jag har köpt en del kläder till mig själv och är nöjd med dem, men hur är det med deras hästgrejer? Håller täckena tex?

Sv: Ullared

Eftersom vi bor rätt nära är vi där ofta och köper hästgrejor.
Jag har köpt en hel den täcken där till OTROLIGA priser. helt Superbilligt!! . Det är inte den bästa kvalitén, men vi kör på att köpa billiga täcken som vi har ett tag, och går de sönder (vilket inte har hänt än) så köper vi bara nya helt enkelt. till dem som har "täckesförstörare" till hästar eller inte bor så nära som vi gör så tjänar man nog på att lägga ut en slant på ett bra täcke .

Har köpt Täcken där och de är en så länge jättebra.
Har haft de i ett halvår och användt de regelbundet.
Är fortfarnade jättefina, hela, andas, och har ej behövt impregnera om dem än, och allt är helt även varenda liten söm.
Rekommenderas varmt om man har en liten kassa och ändå vill göra bra fynd.

Har dom en hemsida man kan gå in och titta på?? Har bara varit där en gång, men då tittade man inte så noga, och vi har så otroligt många mil därifrån så man åker ju inte dit på en kvart.

jag tycker att täckena är jättebra.. har köpt flera där i från och dom har inte gått sönder eller någon ting.. tycker samma som Chivita, bra täcken för en lite peng...

Pellan skrev:
Har dom en hemsida man kan gå in och titta på?? Har bara varit där en gång, men då tittade man inte så noga, och vi har så otroligt många mil därifrån så man åker ju inte dit på en kvart.

jo dom ahr en hemsid men jag vet inte om man kan beställa där ifrån... www.gekas.se

har provat 2 sorters täcken därifrån, lite taskig passform tycker jag allt:smirk: men visst är det billigt.....

Har själv aldrig varit där, men tänkte faktiskt åka dit nu om hästen går igenom.. Men det kanske är lite så, man får vad man betalar för? (:

Jag har köpt ett täcke och är super nöjd, har aldrig haft bättre! Jag kan leta upp bild om du vill se :)

Använd gärna denna gamla tråd när ni vill skriva något om Gekås, ska passa på och putta upp den när jag ändå är i farten..
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=618692&highlight=ullared

Det är bra om det är mkt allmän info som möjligt om Gekås ligger i den tråden så man slipper kolla in alla olika trådar.

Här är några till trådar du kan spana in:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=640154&highlight=ullared

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=568086&highlight=gek%E5str%E5d

Svarar här nu ändå, också. Jag har köpt en hel del grejer på Gekås och är överlag nöjd med det mesta. Ridkläderna har det väll varit si sådär med, har köpt 2 par utav deras ridbyxor och tycker förvisso att de är okej men inte mer än så. De är sköna och bekväma, dock stora i storlekarna (man behöver nog nästan gå ner 2 storlekar för att de ska passa). Själva byxan i sig tycker jag brukar hålla ganska bra, men för mig har det varit knappen eller dragkedjan som gått sönder.

Men jag har även gjort värsta kapen (!) i somras. Köpte en Victor Hugo Dressage kavaj för 398:- och ett par helskodda vita VH ridbyxor för samma peng.

Skulle nog inte köpa så mycket träns, lädergrimmor etc. därifrån har känt på lädret och det verkar inte spec. bra. Påminner om Hööks och Börjes billigaste träns i kvalitén ungefär..

Har även köpt bett därifrån och dessa har jag varit mycket nöjd med, utbudet på bett är dessuom stort! Sedan har jag inhandlat en massa skötselartiklar också, samt fodertillskott. Det har varit mycket bra grejer!

En del smått och gott som grimmor, grimskaft och schabrak har det också blivit och jag är nöjd med allt det.

Ang. täcken så har jag ett ländtäcke där, marinblått fleecefodrat och det är kanonbra! Kostade under femtiolappen om jag minns rätt.
Verkligen ett kap!

Min syrra köpte även ett vintertäcke därifrån brunt/beigt och hon gav väll 400-500 kr för det, hennes häst hade det kanske 4 månader
och när han blev såld så köpte en annan det utav henne så det används fortfarande flitigt och det är fortfarande jättefint, inte en repa på täcket ens.

Vet flera andra som också köpt täcken därifrån och de allra flesta är väldigt nöjda med dom. Köpte även, precis när avdelningen hade öppnat, med mig ett Källquists Olympic täcke till min syrras häst och det kostade 400 kr! En bekant hade köpt ett precis likadant (samma modell och t.o.m samma färg!) för 1200 kr.

Är faktiskt rätt nöjd med det jag köpt där. Bl a ett helhals fleecetäcke som jag bara älskar. Hästen torkar fort och det fastnar inte en massa spån som inte går att få bort. Efter att han haft på sig det är det bara att skaka bort allt. 250 spänn tror jag det kostade. Köpte även ett pullarträns för ca 150 kr som jag är väldigt nöjd med, mjukt och smidigt läder och bra passform, en smal pelhamstång med tungfrihet för ca 120 kr, som jag sett kosta minst det dubbla. Hästen trivs jättebra på det. Däremot köpte jag ett schabrak, som iofs var väldigt billigt, med usel passform. Hällorna där man trär igenom sadelgjorden sitter liksom fel så hela schabraket korvar sig.

Gjorde ett riktigt täckesfynd (enligt mig i allafall) när jag var på GeKås sist. Marinblått MinkFleece från sverigetäcket för 199 kr. Tycker själv att det är skitsnyggt och har fått många kommentarer från andra som tycker det är snyggt (dessa blir väldigt avis när det får höra vad täcket kostat)..

Va kul att se att det mesta e bra därifrån! Ska nämligen dit om nån vecka! visste inte ens att de hade häst grejer!:eek: Tur att nån skrev denna tråden!!:p

Varför betala mer än man behöver, mycket av deras hästgrejer är samma som i vilken butik som helst men till ett betydligt lägre pris

Var ett tag sen jag var där senast men då hittade jag en del fynd...

...ett par helskodda ridbyxor för 200 spänn som fortfarande håller alldeles utmärkt.

...billiga fodertillskott, tex. B-vitamin och E-vitamin för ca 50 kr/flaska.

...bett, köpte ett D-ringsbett för 50 kr!

...sammetsshabrak med bred passpoal, marinblått och mörkgrönt, för 80 kr/st.

...matchande "halvelastiska" benlindor, 50 kr/4 st.

Jag köpte 3 täcken när jag var där:

Ett ländtäcke som jag är väldigt nöjd med, väldigt mjuk fleece insida och vattentätt yta på utsidan, 89:-
Ett regntäcke 100g, passar min häst väldigt bra, han brukar annars få skav men detta satt perfekt.
Har använt det kanske 20 ggr, och det håller än sålänge. Andas och är vattentätt. Provade tom att spola vatten under kranen på det ,innan jag skulle pröva det på hästen, en stund och det läckte inte alls. Det har bogveck, snabbknäppe, bensnören och kryssgjordar och kostade 189:- tror jag.
Ett fleecetäcke, också väldigt bra passform och snyggt. Använder det jättemkt och det håller.
Tror det kostade 120:- är inte säker.
Köpte även beiga fleecelindor 4 pack, väldigt snygga och ett dressyrschabrack, marinblått med guldpasspoal, kostade typ 149:-. Dock tyckte jag det var rätt tungt, men ligger bra på hästen.

Köpte även ett träns bara för det var så snyggt, har dock inte använt det speciellt. Väldigt styvt och stelt och behövs smörjas
ofta..:crazy:

jag har i och för sig inte handlat så mkt där, men jag köpte nyligen ett par regntäcken där bara för att se hur de höll osv...Det första höll i ca 2 veckor...sen var det i princip 2 delar... Min häst är lite av en "täckeförstörare" så de var inget bra och billigt alternativ för min pålle, men om det fungerar 'är det ju super!

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
769
Senast: jemeni
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
531
Övr. Hund Jag är nyfiken på vad ni anser är era bästa inköp när det gäller utrustning och kläder, Tänker att det kan vara allt från koppel och... 2
Svar
34
· Visningar
2 655
Senast: attheedge
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka