sommarminne

Trådstartare
jag och en i stallet ska till ullared och kolla på deras hästutrustning. någon som vet hur deras grejer är? billiga? bra?
någon som har erfarenhet av deras täcken?:banana:

Sv: Ullared

Jag har köpt deras lila täcke som är exakt likt shires täcken och mkt billigare.
Täcken är nog det dom har störst sortiment på och till mkt bra priser.

En utav mina inackorderingar har ett så otroligt kraftigt, välsittande och fint fleecetäcke med kryssgjordar. Det ser mkt exklusivt ut (trodde minst att det kostat 500-600 kr) och jag frågade henne var hon köpt det. Svaret var, - På Ullared för 165 kr!

Så jag tror nog att dom kan ha bra täcken där.

jag har köpt två vintertäcken för 300kr st.
av märkena copperfield och viewhorse. båda är otroligt bra och håller i alla fall min häst torr i alla väder

Dom har massa billiga grejer. Jag har köpt massor där. Utegångstäckena ligger runt 3-500 kr , och det är faktiskt väldigt bra kvalitet! Sen fleecetäcken för ca 100 kr, också jättebra. Jag köpte även ett westernträns till min förra haflinger, för 199 kr, också jättebra! Så där kan man verkligen fynda :love:

Jaa, de har massa bra o billiga saker:D

(Jättebra att bo bara ett par mil därifrån så man kan shoppa ofta:angel: )

önskar jag också att jag gjorde men jag bor i norrbotten buuuuuuhuu får väl skaffa mig en personlig langare! någon? haha

kika gärna in tråden som finns på gnägg.. Den har en del bilder i sig också, även prisuppgifter..

Min mor köpte två täcken. Bägge är trasiga numera så nja jag är väl inte så positiv till dem men å andra sidan så tycker jag shires är skitkvalité också så är det en kopia av dem så är det inte konstigt om det inte håller :smirk:

jasså tycker mina shires och ullaredstcken hållt likaba som mina horsewaretäcken...

Jag har haft ett shires det klarade sig ca 10 min med min förvisso täckesätande häst. Men horseware och bucas har inte dött trots flitigt användadne. Så min erfarenhet av shires är dålig och jag lär inte chansa att det är nått måndagsex. :angel:

nä et förstår jag men min häst går med riktig äckesätane monster och mina ar alltid klarat sig. ok ett har gått sönde mend et va r d mi hst fastnade i grinden...

har däremot dålig erfarenhet av bucas... granngården i min stad säjer dom inte pga den dåliga kvaliteten :/

Mina bucas har klarat tre år med en häst som äter täcken. Och ja ullared klarade 2-3 månader och shires som sagt inte alls.:crazy:

det är jätteroligt att handla där, billigt! du får bra saker för pengarna! jag har en hel del täcken därifrån och de fungerar superbra!

kolla in tråden på gnägg: fynd från ullared.

varje gång jag läser sånt blir jag lika glad att min häst inte går med täckesätare, så mycket pengar man sparar :D

Har både regn och vintertäcke (2 olika modeller) från Ullared. Är jättenöjd med passform och kvalitet. Mitt 6-årssto brukar få bogskav men slapp det helt med täcket därifrån.

Priset brukar ligga från 299:- och uppåt, lite beroende på om det har hals/halvhals osv.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
262
Senast: Rosett
·
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 182
Senast: Blyger
·
Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
405
Senast: tott
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 322

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka