Sv: Ullareds täcken
*lånar knapp*
Ni sura gnälliga i människor i den här tråden, vet ni vad Ullared är för sorts butik egentligen, det köper in partier med med olika saker som de kommer över billigt (kan tex vara förra åretas färger på tex täcken) det finns då självklart inte inne alltid exakt vad man är ute efter om man vill ha vissa märken, färger och också storlekar kan ta slut, en leverantör kanske har 2000 st "xxxtäcken" som det säljer billigt till Gekås i blandade storlekar och förra åretes färg, när dessa är slut så är de slut det är inte alls säkert att de går att få tag på mer av just dessa, då dessa förmodligen inte ens tillverkas längre.
Likaså någon som gnällde på reflexerna inte fanns, nej de har kanske inte kommit över de tillräckligt billigt för att kunan sälja det billigare än normala ridbutiker, det har är ingen "normal hästshop" som har allt, de har vissa saker och de som finns är billigt, men allt kan man inte köpa där.
Till mackan, jag har faktlsit klarat mig och tyckt att täckerna har varit bra, vi köpte 12-15 täken till hästarna i stallet i sommras (tips till alla... köp vintertäcken på sommaren, det är ofta billigare och det finns mer att välja på... det är inte utplockat när alla vill ha dem på en gång), och jag tror ingen har haft några klagomål än, men det kan ju sjlka mycket på olika modeller och inte minst på olika hästar hur de sitter.