Ullareds täcken

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ella
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 39
  • Visningar Visningar 5 148
E

Ella

Är en kompis i stallet som ska åka till Ullared snart och hon kan tänka sig att köpa hem några saker som jag behöver :angel: .

Därför undrar jag om följande saker finns där, hur de verkar och hur mycket de kostar:

*Fleecetäcke med hals
*Regntäcke, med eller utan hals
*Vintertäcke med hals

Sv: Ullareds täcken

Har köpt ett vintertäcke, dock utan hals för 300:-, och ett fleecetäcke för 129:-, helt OK kvalitet, utetäcket håller för både kyla och regn.

De får ju in nya varor varje dag så man vet aldrig vad som finns och inte finns...

Oups, blev lite fel där..
Jo det jag skulle fråga om är hur stor hästavdelningen är i Ullared? Har inte varit där sedan den tillkom.
Mina svärföräldrar skulle dit för ett tag sedan, och då bad jag dem köpa benreflexer och sadelöverdrag, men de hade inte haft något av detta på hästavdelningen (de hade frågat personalen). Åtminstone reflexen kunde man väl tro att en någorlunda sorterad hästavdelning har...? Eller är de inriktade enbart på stövlar å ridbyxor, eller nåt?

Jag tycker att det är en hyfsat stor avdelning, men som sagt vad som fanns i går kanske är helt annat än det som finns idag. Det varierar ju en del. När jag var där, t. ex., fanns det mycket ridbyxor, ridjackor, några sorters hjälmar, mycket borstar, relativt många träns och grimmor, en hel del olika tillskott (B-vit o dyl), rättså många schabrak och vojlockvarianter och säkert en hel täcken (tittade inte på dem). Så jag tycker att det finns mycket där, men de har ju inte varenda liten pryl som kanske en vanligt ridsportbutik skulle ha. De har väl snarare mycket av lite färre saker.

Jag köpte sveas dubblaflis med hals för 369 :p och ett utetäcke med hals för 400 dock inget jag rekomenderar sömarns släppte snabbt. Vanligt flis för 99 helt ok och regntäcke för 269 också helt ok

när jag var där hade dem regn flis och nya vintertäcket :D är ju allt man behöver :p

Vet inget om Ullareds saker, men såg att du önskade ett fleecetäcke med hals, så jag tänkte tipsa ;)
Hittade ett på Eko igår, rätt tjock fleece med hel hals för 225, jättebra ! Kanske ngt att kolla...

Är jag den enda som har dålig erfarenhet av Ullared täcken? Kanske hade jag maximal otur men isåfall hade kompisen det också för hon köpte samma täcken..
Köpte ett fodrat ute täcke i vanliga storleken 145, som är perfekt för pållen, (sitter jättebra med lite rum dessutom). Täcket passade inte över huvud taget - det var som de skippat 2 dm i bog/frampartiet! Dessutom var halsen felsydd, teddyn som skulle sitta uppe vid halsen satt på SIDAN om halsen, för att dölja en ful söm i kant bandet....

Kompisen köpte samma täcke i stl 135 och hade samm problem hon - såg ut som stl 125 på hennes häst, problem just med fram/bog partiet....

Köpte även ett stalltäcke i thermo - såg jättefint ut, men är även det väldigt konstigt sytt, både i hals och bog och i rygg partiet. sitter inte alls bra.....

tur att dom var billiga, samt vi fick lämna tillbaks dem efter mycket om och men, men det är ju krångligt när man bor jättelångt bort, och man blir ju verkligen besviken!

hm vilken eko? :D har inte hittat något kring helsingborg letar nämligen efter ett :p

När jag var där för två veckor sedan hade de inte ett enda Svea täcke :mad:
De hade bara Källquists och något okänt märke som verkade helkonstigt, sladdrigt.

Fleecetäcke med hals hade dom däremot.

*lånar knapp*

Ni sura gnälliga i människor i den här tråden, vet ni vad Ullared är för sorts butik egentligen, det köper in partier med med olika saker som de kommer över billigt (kan tex vara förra åretas färger på tex täcken) det finns då självklart inte inne alltid exakt vad man är ute efter om man vill ha vissa märken, färger och också storlekar kan ta slut, en leverantör kanske har 2000 st "xxxtäcken" som det säljer billigt till Gekås i blandade storlekar och förra åretes färg, när dessa är slut så är de slut det är inte alls säkert att de går att få tag på mer av just dessa, då dessa förmodligen inte ens tillverkas längre.

Likaså någon som gnällde på reflexerna inte fanns, nej de har kanske inte kommit över de tillräckligt billigt för att kunan sälja det billigare än normala ridbutiker, det har är ingen "normal hästshop" som har allt, de har vissa saker och de som finns är billigt, men allt kan man inte köpa där.

Till mackan, jag har faktlsit klarat mig och tyckt att täckerna har varit bra, vi köpte 12-15 täken till hästarna i stallet i sommras (tips till alla... köp vintertäcken på sommaren, det är ofta billigare och det finns mer att välja på... det är inte utplockat när alla vill ha dem på en gång), och jag tror ingen har haft några klagomål än, men det kan ju sjlka mycket på olika modeller och inte minst på olika hästar hur de sitter.

Senast ändrad av en moderator:

mycket_irriterad skrev:
Likaså någon som gnällde på reflexerna inte fanns,
Men hej och hallå - är du MYCKET irriterad idag eller... ;)?
Jag gnällde inte över att det inte fanns reflexer - jag undrade över hur stor hästavdelningen var :smirk: . Jag har som sagt själv inte varit där, och om de inte hade reflexer, slog mig tanken att hästavdelningen kanske inte är så stor som i mina drömmar. De kanske bara har några borstar och en stövel. Har några timmar i bilen dit, och åker inte i "onödan". Då är det ju fantastiskt att kunna fråga någon annan här, som varit där, hur stor/välsorterad hästavdelning de har :idea: .
(Jag tänkte mig från början en hästavd lika stor som klädavdelningen, sprängfylld *ler drömmande*)

Men lite fånigt att gnälla över att du tycker folk gnäller... eller? :angel:

mycket_irriterad skrev:
nej de har kanske inte kommit över de tillräckligt billigt för att kunan sälja det billigare än normala ridbutiker, det har är ingen "normal hästshop" som har allt, de har vissa saker och de som finns är billigt, men allt kan man inte köpa där.

Men hej och hallå igen - här är ju svaret på min fråga! Om jag låter bli att läsa ditt "gnällighets-resonenmang" så var ju det här ett riktigt trevligt svar ;) . Tack!

Förstår inte varför du blir irriterad ärligt talat. Jag tycker JAG har rätt att bli irriterad när jag köper ett täcke där teddy fodret som ska sitta på nacken är fastsytt för att dölja en söm som felaktigt sytts på sidan om halsen, och när bogpartiet på täcket (i fler storlekar än den jag köpte till just min häst, vilket framgår av inlägget) helt klart är felsytt.
Som lågpris varu affär så ska man ändå hålla en viss standard i den mån att man inte säljer felsydda saker, det måste du väl hålla med om? Förstår som sagt inte hur man kan tycka att det är en orimlig förväntan från kund. Om du tex arbetat med kundservice vilket jag gjort och och gör sen 9 år tillbaks så inser du att reaktionen är synnerligen normal och skälig.

Jag har väl inte sagt något om att man inte har rätt att bli irriterad när täcket är felsytt, det är väl en självklarhet och ska reklameras, hur läser du egentligen människa??, men läs inklägget en gång till så kanske du begriper

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 399
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 168
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
454
Senast: WildHorse
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
499
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka