Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Nu har jag tagit kort på lite utav det jag handlade.

det blev:
4st dressyrschabrak 79.90kr/st
4st betesreducerare 69.95kr/st
2st hjälmhängare 19.95kr/st
1st longeringslina 49.95kr
1st aloe vera gel 39.95kr
1st linförolja 129kr
9st självhäftande lindor 18.95kr/st
1st regnjacka 219kr
1st fleecetröja 79.95kr
2st ridtoppar 49.95kr/st
1st linne 49.95kr
4st ridtröjor 29-119kr
1st lädergjord 129kr
1st förbygel med strasstenar 219kr
1st hjälm 229kr
5st grimmor 29-39kr/st
1st vita dressyrhandskar 59.95kr

CIMG2536.jpg

CIMG2538.jpg

CIMG2539.jpg

Åkte på en tripp till ge-kås igår! Gud va folk! Klart denna veckan man fick tillbaka på skatten så kanske inte så konstigt.. Väldigt utplockat i stl. på allt! Hittade deras jeansridbyxor som jag hade spanat på i deras blogg, så himla snugga! Men fanns klart inte kvar i min stl :( Blev ett sadelöverdrag, 20st 1m stängselstolpar och 80st 150cm stolpar (något jobbigt att dra runt på i vagnen!) och massa grindhandtag m,m. Tråd hade de bara en sort att välja på igår så dom fick stanna kvar :) Renons flugspray och en lädergjord (rea :) ) följde med hem istället!

har suttit ochläskats på deras blogg och även här i tråden, men imorogn bär det av till ullared =) ska bli himla skoj har inte vart dr på ett år då tiden inte räckt till för mig men nu jävlar =) det som står på inköpslistan är:

Grimma - tyg
Grimma - läder
2 longeringslinor - gärna de som har svart, rött och gult (A)
tredelat mässingbett - om de finns
regntäcke - 145 ofodrat
MSM - från emin
b - vitamin - krafts eller emins
e vitamin - pulverform

Detta är vad jag behöver just nu men så kommer jag säkert "behöva" massa annat när ja kommer ner. Guuud va ja längtar redan

har suttit ochläskats på deras blogg och även här i tråden, men imorogn bär det av till ullared =)

Då ses vi. ;) Ska också åka imorgon.

På min inköpslista står ridbyxor, grimmor, glansspray, b-vitaminer, tyglar, ev något täcke om jag hittar något bra, ev ny ridhjälm mm som jag kan tänkas springa på.

Var där tidigare i veckan och kom hem med

2st fleece täcken typ golden stripe
1 blått fleece täcke
1 svett/flugtäcke
4st regntäcken
3st flugtäcken
1st exemtäcket
1 st läderrimma
3st vanliga grimmor
Jacsons höga transportskydd
3st grimskaft
pälsglans
ridlindor
1 stalljacka

tror att det var det hela från hästavd.:D

bilder kommer imorgon

kl

fort kan det gå!
Hips vips ringde syrran igår o undrade om jag ville med till gekås.
-Eh ja, liksom:p

När jag sen började fundera på vad jag behövde kom bara en sak upp i huvudet. kattmat.:D

Nu sitter jag med en lista på hittills 19 grejer.. det enda i häsväg än så länge är ullrumphettare/gelsits och krokar.

Nån som vet om det finns gelsits? Alltså inte padd under sadeln.

På troligtvis torsdag bär det av :banana:

Ska passa på att besöka Ullared på semestern när vi ändå ska till Varberg.
Är så glad har lyckats övertala sambon att vi måste dit:)
Hoppas de har mkt bra hästprylar inne då

Tjo hemkommern från ullared!

blev inte jätte mycket men ändå lite.

1 longerling (röd,svar och gul färg) -ca 40 kr
flughuva med roligt tryck på - 49.90 kr
läderbalsam - ca 50 kr
Jacson skor i läder - 199kr
Jacsons nya röda väst - 199kr
Stor helosan - ca 40kr
Lädergrimma svart (super kvalite) - 159.90kr
Kedja (till grimsakft) - 49.90kr
sadelgjord (till inridningsadeln) - 79.90kr
täckesgjord - 39.90kr

sedan lite annat trams med men de minns aj inte nu lägger ut en bild i morgn när ja slutat jobbet =) prins var mycket nöjd över sin nya grimma = och ack så tjusig

*kl*

Jag ska förmodligen dit på torsdag eller fredag med en kompis! :laugh:

Är inget fan av ullared så sett, men det är lite som med Hööks katalogen, den är lika rolig att bläddra i varje år! ;):D

Någon som vet om de har några fina pikér :love: eller liknande?
Är sugen på ett par ridtröjor, har nästan bara svarta över en piké eller skjorta så där är jag faktiskt inte så kräsen på märke, bara den är läcker! ;)
(Inka-90 har lagt in ett par snygga toppar!!!!! :D)

Annars ska jag väl ha pälsglans, gummistoppers till täcken, handskar (till mamma, pappa & syrran) och lite annat som alltid hänger med! :)

Senast ändrad:

Här kommer en liten bilduppdatering fick inte med allt men det mesta...
31147918.jpg

31147919.jpg

Mina superdupersköna skor!
31147920.jpg

En inte så fullt bra bild på grimman men han är söt ändå

Efter att ha läst igenom tråden bara måste jag åka dit i sommar! Någon som har köpt några bra regntäcken, senskydd eller lädergrimmor den senaste tiden? Gärna med bild:)

hej ja min lädergrimma som ja köpte är kalasbra! robust men ändå supermjuk! rekomenderas betalade ngo 159 kr för den se mitt förra inlägg

Jag har köpt både ett marinblått ofodrat regntäcke med avtagbar hals och ett ljusblått fodrat regntäcke! De är underbara, läcker aldrig in och hästen älskar dem! Får inte skav av dem heller! Kan fixa bilder om du vill?:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 365
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 946
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
421
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka