Ullstoppad wintec Isabell

Glimfeather

Trådstartare
Letar sadel till medryttarhästen. Eller en sadel till mig som jag ska ha till medryttarhästen :p Typiskt nog har vi varit tvugna att kassera gamla sadeln och den här gången ska ägaren köpa en sadel som passar hennes rumpa och dessutom en hoppsadel :eek:

Jag vet vad som passar och har nu hittat en Wintec Isabell Werth med ullstoppning. Går den att stoppa om? Eller borde jag glömma bort den och kolla efter en luftstoppad istället?

Sv: Ullstoppad wintec Isabell

tja, vill man ha luftstoppning så kanske smidigast att kolla efter luftstoppad, (vet ej vad det kostar att stoppa om)

jag hade motsatt fråga för ett tag sen, kan man ändra sin luftstoppade till ullstoppad? ;P slutade dock med att jag såld emin isabell med cair o köpte annat märke.

vilket jag delvis ångrar för jag älskade isabellen, det var den skönaste sadeln jag haft!!! funkat på flera av min ahästar och låg br apå den jag har men just den jag hade dn epå nu trivdes inte me dluftstoppning :(

Nej, jag vill inte absolut ha en luftstoppad, isf hade jag ju köpt en sån. Det är inte så noga vad det är för stoppning. Jag undrar om det går att stoppa om den, inte till luft, utan som man gör med vanliga sadlar.

Älskar också Isabellen :love:

Den med ullstoppning går att stoppa om som vilken annan sadel... En ullstoppad går att anpassa mer än de som har Cairsystemet så det är att föredra tycker jag.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
635
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 945
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Vi ska köpa en ponny som hos nuvarande ägare enbart rids i dressyr och de har därför inte satsat på hoppsadel till honom utan köpt en...
Svar
13
· Visningar
4 215
Senast: Harbor
·
Utrustning *suck* Då är vi tillbaka i sadelträsket igen. Jag får acceptera att vår nuvarande sadel kanske inte är den bästa lösningen för oss och... 2
Svar
23
· Visningar
3 061
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka