• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lill_flesky
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 3 137
L

lill_flesky

Jag är på jakt efter ett riktigt fint ulltäcke att ha som transporttäcke och stalltäcke, men jag kan inte riktigt bestämma mig för märke och färg, så jag behöver lite tips!

Dom som jag väljer mellan just nu är Finn Tack, Mias eller Hansbo (är det någon som vet vad Hansbos ulletäcke ligger iför prisklass?). Vad finns det med för ulltäcken med bra kvalité i ullen?

Och så det svåraste ;) färgvalet. Jag brukar göra det enkelt för mig och köpa mörkblått till så mkt som möjligt, det ser inte lika skitigt ut. Fast det är ju iofs ganska tråkig färg. Jag ska ha täcket till en flugskimmel med ganska mkt grått och svart kvar i man och svans + ben.

Föresten, är det någon som har lite koll på hur varmt ett ulltäcke blir? Hur länge använder ni era ulltäcken?

Sv: Ulltäcke

Jag har ingen aning om vilket märke det är på mitt ulltäcke, jag köpte det för mer än 6 år sedan och det kostade 299 kronor. Tvättat ett antal gånger, krymper inte och har varit kanonbra. Nu har jag noterat att det är dags att lappa det på ett par ställen i bogen, men det är också allt.
Min Best, kallblodstravare, har det på nätterna i sin utebox. Just nu, klockan 22, är det -8 men hon har haft det även när det har varit -15 och hon har inte varit kall.

Immer

Jag tycker Hansbos är allra finast (dock även dyrast). Går att beställa på www.strigsbergsgard.se för 2200:- , Stigsbergs har även Mia´s ylletäcken.

Mia´s har jag för mig är tunnare än Hansbos men de är fina de också.
Och de är ju inte så fasligt dyra heller!

Vet inte färg på täcket, det är ju svårt och säga. Har du ingen bild på hästen? Svart, marin, oliv, brunt, beigt, kanske? Det är i alla fall bra rätt neutrala färger som är lätta att kombinera. :)

Jag älskar equilines svett täcken i alla former:love: :p Tycker dom är i super kvalite och har jätte bra passform!
Här är en bild på mitt som är i typ "ullblanding" tror jag..

40d8d343.jpg

64c91f1b.jpg

Lite dåliga bilder kanske men jag hittade inga bättre...

tror att dom fanns i grönt och grått också när jag köpte mitt.

En sådan grimma har jag med. :p
Och jag håller med, Equilines är outstanding!
Både till utseendet och kvaliteten! :love:

Var har du köpt ditt (det på bilden)?

Jag har i vinter köpt ylletäcken av Exklusiv och dom är jag mer än nöjd med. Fick med brodyr i priset, men det var kanske ett special erbjudande innan jul. Men en för del är ju att dom syr sina täcken själv och det ger möjlighet till "egna" beställningar i färger och storlekar.
Att det sedan går att köpa på nätet och inte är speciellt dyrt gör ju inte saken sämre för min del heller.

jag har ett från mia's som jag tkr är jättebra. super passform o snyggt! det är normaltjockt, finns de som är betydligt tunnare oxå. beställlde mitt på börjes, kostade kanske 700-800?

skulle gärna vilja ha ett från hansbo, de är ju sååå snygga! de är nog ännu tjockare än mia's oxå. du kan ju ta ett marinblått, men sen ha lite "roligare" färger på passpoaler o sånt. tror man kan beställa med typ dubbla passpoaler, så ser det ju lite finare ut oxå!
men dom e dyra... tror du får räkna med 2000-2500....
www.henrikssonsridsport.se har, kan beställa färger o så där oxå.
skulle nog även tro att börjes kan ta hem!

Jag har ett från shires från skara hästsport, det är jätte tjockt och snyggt, men köp för guds skull inte exklusivs ulltäcke som fintäcke... Hansbo är som sagt riktigt snygga, sen har ju även det italienska märket som jag inte kommer på namnet på, fråga popeye :p riktigt snygga täcken.

Jag tycer inte att du ska köpa täcket i ngn beige eller annan tråkig nyans, marin blått är stilrent men inte lika tråkigt som beigt.

Smyger in en fråga :angel:

Vet någon vart man kan köpa Golden Stripe de gulrandiga täckena?

Hansbos är jättefina :love:
Finntack är väldigt tjocka och bra, men inte snygga sen skriker det travhäst om dem :D

Köpte ett blått ulltäcke från Hööks till min pålle, sitter helt perfekt på henne och jag tycker själv att det är ganska fint.

Domani!!:love:
deras ulltäcken e skitfina! grått skulle passa bra till din häst som har mkt grått i sig.. gillar deras kantband oxå som e lite tjockare :) har tyvärr ingen bild men jag skulle helt klart satsa på ett sånt iaf! ligger på ca 2000 tror jag, men brukar va billigare på mässor!

Tänk på att Mias är väääldigt tunnt så ett riktigt stalltäcke skulle jag nog inte vilja ha det som.
Du vet dom där billiga fusk Golden Stripe? det är en jäkla kvalité på dom faktiskt och på min häst som eg. drar 155 i täcken så är 145 perfekt och ger inget som helst skav :bow: 500kr, har hållt i 6 år nu och visst är det lite "fult" att ha något som så lätt syns att det är fake men det gör iaf inte mig ett dugg! Tycker så bra om mitt ylletäcke så.

Visst är de! Jag är sån som tröttnar på mina saker rätt lätt men det här älskar jag fortfarande lika mkt:p

Köpte det på www.equinet.se :)

Vet du cactus, nu blev det jobbigt, jag ha bara råd att köpa ett täcke och jag gillade både Lemieux's och det där bruna från Amigo. :p Beslutsångest! :rofl:

Fast det bruna är billigare och jag tror det passar bättre.
Men ändåååå.
Blä, vad löjligt detta låter. :p:D

Vi har jättefina från Anna Scarpati, kostar 2000 o nått. man kan få med vilka kantband man vill. superfina. o jättetjock o fin ull.

jag har ett Finn Tack. Mycket tjockt och mysigt ulltäcke:love: :love: . har faktiskt inte sett några andra märken som har så tjocka ulltäcken. Har även ett från hansbo, som dock är 10 år nu, men fortfarande jättefint mellantjockt. Sen har jag ett från börjes med som är ganska tunnt.

cactuspower skrev:
Jag tycker Hansbos är allra finast (dock även dyrast). Går att beställa på www.strigsbergsgard.se för 2200:- , Stigsbergs har även Mia´s ylletäcken.

Vet inte färg på täcket, det är ju svårt och säga. Har du ingen bild på hästen? Svart, marin, oliv, brunt, beigt, kanske? Det är i alla fall bra rätt neutrala färger som är lätta att kombinera. :)

Adressen funkar inte för mig :( Oj, vad dyrt Hansbos var :eek: Jag har en smärtgräns på typ 1500:-

Här kommer en bild på hästen:
IMGP0085.jpg

Liknande trådar

Utrustning Jag är inte ute efter ett speciellt tjockt ulltäcke och hittade Mias till ett mycket bra pris i affären på stan. Blev förvånad över att... 2
Svar
30
· Visningar
4 730
Senast: Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka