• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lill_flesky
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 3 137
Sv: Ulltäcke

Det såg jättefint ut! Känns det som ull? Priset var ju helt okej också!

Tanken är ju att köpa ett varmt täcke, svettäcken har jag alldeles för många av redan :p Å jag har fått uppfattningen att det där täcket var mer svettäcke än värmande?

Såg just ett jättefint ylletäcke på exclusive, vad tror ni om det?

P1010029_500.jpg

Jaa, Hansbos är verkligen outstanding när det gäller utseendet, men priset är tyvärr lite för saftigt för min plånbok :(

Vad tråkigt att Mias är tunna, dom verkar har bra kvalité annars. Golden stripetäcken är det ju så ful färg på ;) annars hade det ju helt klart varit ett alternativ!

Ska kika vidare på FinnTack, dom verkar ha bra passform.

Är lite skeptisk mot Domani, hade ett sånt flugtäcke till hästen förut och det satt så ruskigt illa på henne :(

okej, fast dom jag sett med ulltäckena har iaf suttit bra :D
fina är dom iaf!

jag tkr inte att mia's ylletäcke är jättetunt! det finns andra ylletäcken som är betydligt tunnare (ex. nåt som börjes har och exklusivs ländylletäcken).
vet inte hur tjocka ylletäcken ni har, men mia's klassar jag som normalt. hansbos är tjocka!

tkr nog att mitt vanliga ylletäcke (mia's) är tjockare än ridtäcket (mia's), om det nu kan stämma :)

Har du det som stalltäcke EN natt så kan du inte ha det som transporttäcke sen.... Ulltäcken blir FULA av spån och skit, och inte så lätt att tvätta heller.... Så vill du ha ett snygg täcke så ska du bara låta hästen ha det så länge den är uppbunden... :p

Mias ridtäcke ar ju jättetunnt...

Jag har ett marinblått ulltäcke med vita kantband och även gjordar, det är snyggt och riktigt tjockt, lika tjockt som originala GS-filten. Står inget märke på det, men det var inte så dyrt! :)

My One har jag sett har jättefina ulltäcken i flera färger, med guldflätad kantband. Funderar på ett sånt i brunt. :d

Har et merke her som heter HL, vil tro det skal finnes i Sverige også.. Dem har hvertfall fornuftige priser, dekken med god passform og kavlitet (hvertfall de jeg har vært borti) har bla et tykt ulldekken (stevnedekken) som var ganske likt det på plasthesten på side 1, men med rosetter bak, svart med beige kant og gullfarget taupasspoil - pris 850 kr :rofl: Ellers så er jeg jo glad i det stygge Golden Stripe dekkenet mitt også jeg da..:smirk:

ja mia's ridtäcke är jättetunt! men vanliga ylletäcket är tjockare än det.
lite konstigt egentligen, det borde ju va samma ylle o material men men! :)

Ja passformen är kanon. Synd att mitt i proncip bara har legat sen jag köpte det bara... Är ju ett sånt täcka som man inte slänger på dem i boxen, får ju va till lite finare tillfällen:D

Hvis det var inlegget mitt du svarte til Orion_X så bruker jeg også mitt bare til pent - har en hest som virkelig elsker å rulle seg - spesiellt med rene pene dekken (prøver seg også med sal hvis jeg ike er kjapp nok:angel: ) så på stallen har hun det gamle golden stripe dekkenet, men er jo gøy å ha noe pent å slenge på når man skal bort.:)

Liknande trådar

Utrustning Jag är inte ute efter ett speciellt tjockt ulltäcke och hittade Mias till ett mycket bra pris i affären på stan. Blev förvånad över att... 2
Svar
30
· Visningar
4 730
Senast: Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka