Ulltäcken - andel ull?

Andromedae

Trådstartare
Min häst ska få ulltäcken. När jag tittar runt ser jag att de allra flesta täcken verkar vara i någon form av ullblandning. Är det bäst med så hög andel ull som möjligt, eller spelar det ingen roll? Spelar det någon roll vad ullen är uppblandad med?

Så hög andel ull som möjligt är bäst men ca 20% syntet behövs för att göra täcket hållbart. Ren ull är skört och behöver blandas upp med starkare fibrer för att hålla.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 190
Senast: super
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har börjat kika på täckeshängare och ser att de flesta verkar vara av sk bygelmodell. Visserligen går ju många att dra ut och göra...
Svar
5
· Visningar
622
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka