Ultraljud är gjort!

Bebben

Trådstartare
Och min lilla tjej är konstaterad dräktig! :laugh: :bump: Så om 6 veckor kommer vi ha massa söta små bäbisar här hemma :love: Tiden kommer att gå extremt långsamt känns det som...

Här är en liten bild från i julas, hon är så fin där!
1233445371_resized.jpg
 
Sv: Ultraljud är gjort!

ÅH :love: helt bedårande!
Hoppas det går bra med dom små. Hoppas på många härliga uppdateringer ;)

Jag är extremt valpsjuk, min lilla tjej ska paras nästa fredag är det beräknat iaf. Men fick ett samtal idag om att hanen vi valt är dödssjuk i Lundydem (stavas eller heter???) och att han kanske inte kan para på det beräknade tiden, vi håller tummarna och hoppas att han repar sig så han kanske kan få sin sista kull.. :cry:
 
Sv: Ultraljud är gjort!

Oj, så tråkigt med hanen där. Har ni någon reserv om det inte skulle gå med honom?

Jodå, många uppdateringar kommer det att bli här :D Det går inte att motstå Amstaffvalpar liksom :love:
 
Sv: Ultraljud är gjort!

blir dom rosa är det sebbens !!! hahahahahah
Ja Mark kan få en oxå då ;-)


Tesora
 
Sv: Ultraljud är gjort!

Nej verkligen inte!! :love: jag är så avundsjuk.. (kanske kommer och själ en ;) ) :devil:



Ja, vi har ju reserver, men det är aldrig kul med plan B.
 
Sv: Ultraljud är gjort!

Tack tack! :) Det är otroligt spännande. Jag hoppas på en väldigt bra kull, både rent exteriört och mentalt sett. Jag vill behålla typen som finns utomlands, där bådas linjer kommer ifrån. Tiken är ju en import, och hanen är efter 2 importerade föräldrar. Dom delar mycket stammässigt, och jag har valt att linjeavla på många väldigt bra hundar.
 
Sv: Ultraljud är gjort!

Ja jag vet att du är väldigt noggrann!
Ska bli mycket spännande!

Kan du inte lägga upp lite bilder på tiken och hanen?
Och lite bilder på deras föräldrar?
Vore kul och se faktiskt.
Och berätta gärna om dem, typ vad du gillar mest och sånt. :D

Jag gillar amstaff skarpt, men inser att jag faktiskt inte vill ha en så stor hund just nu.. Så blir det någon större bull hund blir det nog Staffe..
Jag har ju haft en bastard (exets som jag varit med sen hon var 8 veckor.. *saknar*) och hon den busungen sov ju med mig i sängen och stal täcket.. OCH kudden.. :D
Nu får jag faktiskt plats i sängen helt plötsligt.. *tomt*
(ja alla mina odjur är välkommna i sängen utom vid bus.:angel: )
Så blir det någon så blir det staffe, de tar inte lika mycke plats. :D
Eller så får jag köpa större säng också. :angel:
 
Sv: Ultraljud är gjort!

Ja jag vet att du är väldigt noggrann!
Ska bli mycket spännande!

Kan du inte lägga upp lite bilder på tiken och hanen?
Och lite bilder på deras föräldrar?
Vore kul och se faktiskt.
Och berätta gärna om dem, typ vad du gillar mest och sånt. :D

Jag gillar amstaff skarpt, men inser att jag faktiskt inte vill ha en så stor hund just nu.. Så blir det någon större bull hund blir det nog Staffe..
Jag har ju haft en bastard (exets som jag varit med sen hon var 8 veckor.. *saknar*) och hon den busungen sov ju med mig i sängen och stal täcket.. OCH kudden.. :D
Nu får jag faktiskt plats i sängen helt plötsligt.. *tomt*
(ja alla mina odjur är välkommna i sängen utom vid bus.:angel: )
Så blir det någon så blir det staffe, de tar inte lika mycke plats. :D
Eller så får jag köpa större säng också. :angel:


Ja, håller med!:D bilder på pappsen och så??
är så nyfiken! :P
 
Sv: Ultraljud är gjort!

Jag delar också säng med mina små monster :) Mysigt för det mesta, men rätt brutalt när 2 st klumpar a´30 kg styck ligger PÅ en vid extra mammiga dagar.. ;)

Såhär ser fadern ut:
bennistar.jpg-for-web-normal.jpg

1219701540_resized.jpg

1224106437_resized.jpg


Och så tiken då:
1219702059_resized.jpg

1224105841_resized.jpg

1219702079_resized.jpg

(Mittenbilden är nyast, det syns på benstommen, bredden och huvudet. Hon är ännu grövre numera.)

Vad jag gillar mest med dom? Tjaaa.
Benjamin har ett otroligt temperament, och är en mycket tuff hund. Orädd, framåt, nyfiken, lättlärd, hänger med på precis allt, älskar fysiska utmaningar. Underbar runt alla människor.
Rent exteriört så har han en riktigt bra topline, ett kraftigt och välproportionerligt huvud, bra öron, bra vinklar fram, fina och spänstiga rörelser..

Lillgrisen är en lugn och harmonisk tjej! Hon har en bra mentalitet, en grymt bra exteriör och en ännu bättre stam. Hon har i det närmaste perfekta vinklar överallt, riktigt fint huvud, bra rörelser, bra förbröst, bra hals.. Hon är ungefär allt jag någonsin kunnat drömma om i en Amstaff utseendemässigt!

Bennis mamma kommer från samma kennel som min tik gör, och dom delar således mycket i stammen. Det är hundar med stark typ, väldigt kvadratiskt byggda, med kraftiga huvuden och mycket benstomme. Alla hundarna bakom dom har bra exteriör, bra hälsa (Mentaliteten kan man ju inte veta längre bak direkt) och i princip samma typ i exteriören. Jag har valt att hålla mig till lite linjeavel, för att inte gå ifrån just denna typ. Det är precis så jag vill att en Amstaff ska se ut.
Såå, jag tänker försöka hålla på samma linjer som min tiks uppfödare gör, dom har lyckats extremt bra!

Bilder på släktingar kan jag PM'a dig om, om du vill, jag vet inte om jag kan lägga ut alla här i och med att jag inte har copyright på någon av dom...
 
Sv: Ultraljud är gjort!

Det blir nog lyckat! :love: dom är helt otroliga båda två!!!
ÄLSKAR teckningen på pappans huvud, lite twoface ;) (fast båda är väldigt fina i färgen)

Valpisarna kommer bli helt galet söta och bilderna måste bli många :bump:
 
Sv: Ultraljud är gjort!

Ja, han kan se ut som två helt olika hundar om man ser till profilen från dom olika sidorna. Det är något jag älskar också, för det blir så himla personligt!
Han är blue fawn, och hon är röd. Det kan bli alla färger som finns inom rasen, men jag hoppas stenhårt på någon blå valp! Jag har alltid velat ha en blå nämligen...
 
Sv: Ultraljud är gjort!

Ja, dom blå är väldigt fina. :love:

Jag röstar på en tigrerad också (för det finns va??), med vita tecken på huvud och lite mer varstans :D

Någon gång ska jag ha en amstaff :D underbara hundar!
 
Sv: Ultraljud är gjort!

Mormor till valparna är tigrerad med vitt på huvudet samt ben och nacke. Flera systrar till min tik är också tigrerade :) Så det finns ju såklart chans för tigrerade valpar nu. Ska bli spännande verkligen!
 
Sv: Ultraljud är gjort!

Mysigt med valpar!

Men jag tycker du ska berätta om hundarnas brister istället, sånt är mer intressant :D
 
Sv: Ultraljud är gjort!

aaah!! verkligen, speciellt när du kan få så många olika färger. Du kanske får en av varje ;)
 
Sv: Ultraljud är gjort!

Grattis till dräktigheten! Så underbart med "grisvalpar"!!

En fundering som jag haft länge. Tycker dina hundar är jättefina. Men ofta ser man hundar som ser ut som amstaff men är lite slankare och mera långbenta, är det alltid blandisar då eller finns det många olika typer/utseenden innom rasen? Jag gillar nämligen detta långbenta (som kanske inte är så rastypiskt) allra bäst och undrar om dom kan se ut så eller om det är rottis/dobb/rr eller ngt annat i alla dom vovvarna.
 
Sv: Ultraljud är gjort!

Vad roligt med valpar! Både mamman och pappan är jättefina. :)

En nyfiken fråga: är det inte nervöst att avla på en kuperad hund i ett land där man inte kuperar? Hon kanske har fula öron i släkten. ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 843
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 322
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 090
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 737
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp