Ultraljud är gjort!

Sv: Ultraljud är gjort!

Det är lika nervöst som att använda hanen då i sådana fall, eftersom dom har samma släkt till största delen ;) Nervöst och nervöst. Nej, faktiskt inte.
Så är det att ha en hundras som kuperas över större delen av världen, man vet inte riktigt hur öronen ser ut bakom dom flesta Amstaffarna. Det är alltid en chansning. Men jag väljer hellre en mycket snygg och mentalt bra, kuperad, Amstaff än en mindre bra exteriört som har fina okuperade öron... Exemplevis :)
 
Sv: Ultraljud är gjort!

Alltså, en Amstaff är sällan "långbent". Det finns såklart andra som ser annorlunda ut än vad mina gör, men det brukar bara vara att dom inte har lika kraftig benstomme men samma höjd på ett ungefär.
En APBT, från ej utställningslinjer, är dock mycket slankare i kroppen än vad en Amstaff är.
Jag skulle dock tippa på att dom flesta du sett är blandraser ja, för variationerna inom rasen är inte så himla stora trots allt.
 
Sv: Ultraljud är gjort!

Zizzy frågade inte efter brister, utan efter vad jag tyckte om mest hos mina hundar :) Ingen av dom har heller några anmärkningsvärda brister, då hade jag inte velat avla överhuvud taget.
Benjamin har lite sämre bakbensvinklar än vad Peggy har, men alldeles tillräckliga. Peggy har inte en lika bra topline som Benni, men en väldigt fin sådan ändå.
Benjamin har mycket jakt i sig, som dom flesta andra i rasen. Peggy har knappt någon alls, och rätt låg kamplust - även om den är mycket större nu än när hon kom.
Båda är orädda, stabila och fungerar med andra hundar och människor.

Vilka brister letar du efter?
 
Sv: Ultraljud är gjort!

Jag hoppas på en sådan kull som min hane kommer ifrån :D
Där föddes det svart/vita, röd/vita, röda, blå/vita, blue fawn och sen helvita (Inte lika önskvärt dock, men det kommer sådana lite nu och då inom rasen, eftersom dom har så mycket vitt i sig).
Sen en tigrerad valp på det också, så hade färgerna varit kompletta!
 
Sv: Ultraljud är gjort!

Synd att jag har Birk, annars skulle jag velat ha en valp efter den kombinationen!

Benjamin är den trevligaste hund jag har träffat på, han har verkligen lämnat spår hos mig! Underbar! :love:
 
Sv: Ultraljud är gjort!

Ja, hade du inte haft Birk hade jag jagat dig för att sätta en liten puppis hos dig! :D

Men Benjamin ska förhoppningsvis ha fler kullar :love: Om inte annat får du vänta tills det kommer barnbarn, haha.
 
Sv: Ultraljud är gjort!

Har du tagit prov ang Ataxi ?
kompisen hade en väldans ångest innan hon fick provsvaret
minns jag.:)

Hur gick det på röntgen?
 
Sv: Ultraljud är gjort!

Zizzy frågade inte efter brister, utan efter vad jag tyckte om mest hos mina hundar :) Ingen av dom har heller några anmärkningsvärda brister, då hade jag inte velat avla överhuvud taget.
Benjamin har lite sämre bakbensvinklar än vad Peggy har, men alldeles tillräckliga. Peggy har inte en lika bra topline som Benni, men en väldigt fin sådan ändå.
Benjamin har mycket jakt i sig, som dom flesta andra i rasen. Peggy har knappt någon alls, och rätt låg kamplust - även om den är mycket större nu än när hon kom.
Båda är orädda, stabila och fungerar med andra hundar och människor.

Vilka brister letar du efter?

Hey! Jag var bara nyfiken, det är alltid spännande att se uppfödare vara objektiv med sina hundar. Den som säger att ens hundar är perfekta och inte har brister ljuger eller är blind har jag lärt mig :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 322
  • Artikel
Dagbok När jag gick första året på gymnasiet var jag bjuden på en fest som någon utav alla mina SUF-kompisar hade ordnat ute i Bergsjön, samma...
Svar
8
· Visningar
1 278
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 077
Senast: MiaMia
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp