Bukefalos 28 år!

Ultraljud som slutar med chock

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ultraljud som slutar med chock

I vårt fall var det turners syndrom med grava missbilningar som upptäcktes på UL och bekräftades med fostervattensprov.
Personalen som såg såg fostret sa att det aldrig hade kunnat överlevt. Läkaren var förvånad över att de överlevt så pass länge i magen som det gjorde.
Nu har vi en tung period framför oss men som tur är så har vi mkt stöd runt omkring oss. Min fru har ont i brösten och de vätskar ganska mycket så nu väntar vi på att en läkare ska ringa upp oss ang. detta.

Till Jillybean: Vad gulligt det där med stjärnskott!!
Tack alla Ni för all uppmuntran!

/ Nanne
 
Sv: Ultraljud som slutar med chock

Elric skrev:
I vårt fall var det turners syndrom med grava missbilningar som upptäcktes på UL och bekräftades med fostervattensprov.
Personalen som såg såg fostret sa att det aldrig hade kunnat överlevt. Läkaren var förvånad över att de överlevt så pass länge i magen som det gjorde.
Nu har vi en tung period framför oss men som tur är så har vi mkt stöd runt omkring oss. Min fru har ont i brösten och de vätskar ganska mycket så nu väntar vi på att en läkare ska ringa upp oss ang. detta.

Till Jillybean: Vad gulligt det där med stjärnskott!!
Tack alla Ni för all uppmuntran!

/ Nanne

Ååå så sorgligt! Kram till er båda!

Vad skönt att ni har bra stöd omkring er och att ni verkar bearbeta sorgen på ett bra sätt.

När det gäller din frus bröst kan hon få medicin för att stoppa mjölkbildningen. Annars går det värsta över på någon vecka även om det kan finnas mjölk kvar länge. Det är inte farligt, men kan vara lite obehagligt och påminna en i sorgen... Hoppas ni får hjälp med det!
 
Sv: Ultraljud som slutar med chock

Elric skrev:
I vårt fall var det turners syndrom med grava missbilningar som upptäcktes på UL och bekräftades med fostervattensprov.
Personalen som såg såg fostret sa att det aldrig hade kunnat överlevt. Läkaren var förvånad över att de överlevt så pass länge i magen som det gjorde.
Nu har vi en tung period framför oss men som tur är så har vi mkt stöd runt omkring oss. Min fru har ont i brösten och de vätskar ganska mycket så nu väntar vi på att en läkare ska ringa upp oss ang. detta.

Till Jillybean: Vad gulligt det där med stjärnskott!!
Tack alla Ni för all uppmuntran!

/ Nanne

Ååå så sorgligt! Kram till er båda!

Vad skönt att ni har bra stöd omkring er och att ni verkar bearbeta sorgen på ett bra sätt.

När det gäller din frus bröst kan hon få medicin för att stoppa mjölkbildningen. Annars går det värsta över på någon vecka även om det kan finnas mjölk kvar länge. Det är inte farligt, men kan vara lite obehagligt och påminna en i sorgen... Hoppas ni får hjälp med det!
 
Sv: Ultraljud som slutar med chock

Så sorgligt.
Min minsta flicka har Turners syndrom 45X mosaik.
På henne så varken syns det eller är något annat "fel" såsom hjärtfel mm.
Just nu när hon är elva år så får hon tillväxt hormon för att växa till normal längd, senare kommer hon att medicineras med andra hormonpreparat bla för att komma in i puberteten när hon vuxit klart. Som det ser ut nu har hon kommit igång med puberteten själv men den kan eventuellt behöva stoppas om tillväxen stannar av. De flesta Turner flickors tillväxthormon räcker inte till för både växten och puberteten därför slutar de växa när de kommer in i pub.

Förmodligen kan de inte få barn på egen hand men genom äggdonation och provrörsbefruktningar finns det flera Turnerkvinnor som fått. Många Turnerflickor föds med massvis med ägg men deras ägg tar slut i tonåren, typ- de kommer in i klimateriet snabbare än normalt.

Lycka till i framtiden.
 
Sv: Ultraljud som slutar med chock

Stackars ni! Rent statistiskt så går det bra nästa gång...hållar tummar och tår!
 
Sv: Ultraljud som slutar med chock

Jag är ledsen för Er skull! Det måste vara fruktansvärt man kan nog inte föreställa sig förrän man varit med om något liknande själv. Jag har barn och vet att man går sönder när det är någon negativ händelse när det gäller barnen.

Jag ska tänka på Er och hoppas verkligen att det ordnar sig till det bästa för Er. En bamsekram till Dig och din andra hälft!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 553
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 564
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 277
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 271
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp