Bukefalos 28 år!

*ULVLEK* Mio Min Mio

Tidigt i Lekideer konversationen skrev Q att vi borde ha en enkel lek men det känns som något gått fel :rofl: Tror vi båda egentligen är får kreativa och påhittiga för att vara LL ihop :p:D

Ikväll har jag druckit drinkar så jag är lite trött men det ser ut som Q gett bra svar på era frågor :up:
:angel::D:rofl::laugh:
 
Obligatorisk fråga:
Vilken roll tror du kommer avgöra denna leken och varför?
Jag tror precis som @CaisaLundblad att den viskande brunnen kan vara avgörande för den här leken, om ulvarna hittar den och käkar den eller får denne lynchad så går den goda sidan miste om väldigt mycket info, men om hen istället blir kvar och kan sprida ut informationen till flera goda så ser det betydligt ljusare ut för den goda sidan.
 
När jag äntligen fick internet igen igår så hade jag världens huvudvärk, och bestämde mig får att gå och lägga mig. Nu när bokstäverna slutat snurra när jag läser så ska jag försöka läsa leken och se om jag förstår något :up:
 
korrekt på alla punkter :)
Mio kan använda mantelns skydd mot käk och ändå ha kvar mantelns skydd mot lynch - men har han väl använt käkskyddet så är det borta sedan

Bara så jag fattar... Om Mio skyddar någon mot käk men denna inte blir vald som käk så är mantelns skydd mot käk ändå förbrukat?
 
Nej jag menade att Nonno har sin förmåga till var och en av dem fungerat
Dvs när han förhindrat ett käk så är den förmågan borta ( men har kvar lynchstoppet )
och vice versa
Men kan bara använda var och en av förmågorna tills de fungerat en gång

Tillägg Nonno kan ändra den den vill skydda mot käk /lynch om han gör det på rätt sida sin DL

så det kan finnas ett stående skydd? Dvs Nonno kan meddela att jag skyddar Q mot käk så länge jag inte meddelar något annat?
 
så det kan finnas ett stående skydd? Dvs Nonno kan meddela att jag skyddar Q mot käk så länge jag inte meddelar något annat?
Det stämmer :)
Nonno kan dock bara lyckas med att skydda sig själv en gång, kan alltså inte lyckas med att förhindra både käk och lynch av sig själv
 
Ok, nu har jag läst ikapp och tror jag har lite koll. Har dock tre frågor:

1. Om man har äpplet, kan man då byta förmåga innan varje deadline fram tills att man förlorar det, om man vill det?

2. Om Kato har äpplet så ger det honom inte någon speciell förmåga, då Kato kan gissa på Mio och gissar han rätt så förlorar Mio mateln även utan äpple? Eller kan Kato lägga både en vanlig gissning och en gissning på Mio med äpplet om han har det? (Och i vilket fall som så tappar väl äpplets förmåga sin poäng när Kato blivit god?)

3.
Skulle Mio bli attackerad av både ulvarna och ensamvargen samma natt så skyddar manteln( om den är aktiverad) mot en attack och JumJum dör istället på den andra attacken.
Hur kan Mio atackeras av både ulvarna och Kato (ensamvargen)? Som jag förstod det så fick Kato bara käk istället för ulvarna, antingen om han gissat rätt på en ulv eller om ulvarna använt lynchstoppet, eller har jag missat nått?:confused:

Annars tror jag jag har förstått rollistan iallafall :)
 
Ok, nu har jag läst ikapp och tror jag har lite koll. Har dock tre frågor:

1. Om man har äpplet, kan man då byta förmåga innan varje deadline fram tills att man förlorar det, om man vill det?

2. Om Kato har äpplet så ger det honom inte någon speciell förmåga, då Kato kan gissa på Mio och gissar han rätt så förlorar Mio mateln även utan äpple? Eller kan Kato lägga både en vanlig gissning och en gissning på Mio med äpplet om han har det? (Och i vilket fall som så tappar väl äpplets förmåga sin poäng när Kato blivit god?)

3.

Hur kan Mio atackeras av både ulvarna och Kato (ensamvargen)? Som jag förstod det så fick Kato bara käk istället för ulvarna, antingen om han gissat rätt på en ulv eller om ulvarna använt lynchstoppet, eller har jag missat nått?:confused:

Annars tror jag jag har förstått rollistan iallafall :)

skriver ut ditt inlägg utan citat så jag kan svara så det syns på varje fråga

Ok, nu har jag läst ikapp och tror jag har lite koll. Har dock tre frågor:

1. Om man har äpplet, kan man då byta förmåga innan varje deadline fram tills att man förlorar det, om man vill det?
Ja fram till DL för äpplet kan man ändra sig ( observera att äpplet har olika DL beroende på om den som har det är ond eller god) Varje roll/ förmåga kan endast användas en gång. så sedan återstår det bara de oanvända rollerna/ förmågorna att välja på tills alla är förbrukade

2. Om Kato har äpplet så ger det honom inte någon speciell förmåga, då Kato kan gissa på Mio och gissar han rätt så förlorar Mio mateln även utan äpple? Eller kan Kato lägga både en vanlig gissning och en gissning på Mio med äpplet om han har det? (Och i vilket fall som så tappar väl äpplets förmåga sin poäng när Kato blivit god?)
Ja Kato kan gissa både på annan roll till en person och samtidigt använda äpplets gissning om Mio
Blir Kato god så finns fortfarande äpplets förmåga kvar att använda , sedan hur han vill använda det beror ju på ;) Kato kan ju bli ensam vinnare om han har äpplet i sin ägo om leken tar slut tex ( och det oavsett vilken sida han är på )


3.

Hur kan Mio atackeras av både ulvarna och Kato (ensamvargen)? Som jag förstod det så fick Kato bara käk istället för ulvarna, antingen om han gissat rätt på en ulv eller om ulvarna använt lynchstoppet, eller har jag missat nått?:confused:
Teoretiskt kan båda sakerna inträffa så Kato kan käka två gånger samma natt dvs har gissat rätt om en ulv = fått dens käk och att ulvarna stoppat lynchen = Kato fått ett käk där också

Annars tror jag jag har förstått rollistan iallafall :)
:):up:
 
Teoretiskt kan båda sakerna inträffa så Kato kan käka två gånger samma natt dvs har gissat rätt om en ulv = fått dens käk och att ulvarna stoppat lynchen = Kato fått ett käk där också
Så Mio kan käkas av Kato 2 ggr samma natt, men inte av både ulvar och Kato?

skriver ut ditt inlägg utan citat så jag kan svara så det syns på varje fråga

Ok, nu har jag läst ikapp och tror jag har lite koll. Har dock tre frågor:

1. Om man har äpplet, kan man då byta förmåga innan varje deadline fram tills att man förlorar det, om man vill det?
Ja fram till DL för äpplet kan man ändra sig ( observera att äpplet har olika DL beroende på om den som har det är ond eller god) Varje roll/ förmåga kan endast användas en gång. så sedan återstår det bara de oanvända rollerna/ förmågorna att välja på tills alla är förbrukade

2. Om Kato har äpplet så ger det honom inte någon speciell förmåga, då Kato kan gissa på Mio och gissar han rätt så förlorar Mio mateln även utan äpple? Eller kan Kato lägga både en vanlig gissning och en gissning på Mio med äpplet om han har det? (Och i vilket fall som så tappar väl äpplets förmåga sin poäng när Kato blivit god?)
Ja Kato kan gissa både på annan roll till en person och samtidigt använda äpplets gissning om Mio
Blir Kato god så finns fortfarande äpplets förmåga kvar att använda , sedan hur han vill använda det beror ju på ;) Kato kan ju bli ensam vinnare om han har äpplet i sin ägo om leken tar slut tex ( och det oavsett vilken sida han är på )


3.

Hur kan Mio atackeras av både ulvarna och Kato (ensamvargen)? Som jag förstod det så fick Kato bara käk istället för ulvarna, antingen om han gissat rätt på en ulv eller om ulvarna använt lynchstoppet, eller har jag missat nått?:confused:
Teoretiskt kan båda sakerna inträffa så Kato kan käka två gånger samma natt dvs har gissat rätt om en ulv = fått dens käk och att ulvarna stoppat lynchen = Kato fått ett käk där också

Annars tror jag jag har förstått rollistan iallafall :)
:):up:
Tack :bow:
 
Obligatorisk fråga:
Vilken roll tror du kommer avgöra denna leken och varför?

Jag tror gyllene äpplet, om det används effektivt, då det kan användas av båda sidorna till olika fördel.
Viskande brunnen har ju den nackdelen att hen måste gissa rätt på en bybo för att någon ska få spioninfo. Neutraliseraren kan dessutom användas mot bybor som får spioninfo utan att de vet att de drabbats, då det kan verka som att viskande brunnen hittat fler bybor/ har fler bybor och de inte vet när de ska få spionraden.

Kato - i och med att han kan bli god helt enkelt.
Så huruvida Mio hittar och omvandlar Kato tror jag kan vara avgörande för lekens utgång.

Även detta verkar rimlig då Kato som ond kan hindra Mio från skydd, sno äpplet från byborna och ta bort en bybos spioninfo, medan som god kan han sno ulvarnas käk och effektivt bli av med ulvar (då han ju säkert kan äta en ulv, för han vet att den han gissat på var ulv, medan ulvarna har förlorat sitt sätt att bli av med Kato innan han äter)
 
Det stämmer :)
Nonno kan dock bara lyckas med att skydda sig själv en gång, kan alltså inte lyckas med att förhindra både käk och lynch av sig själv

så om Nonno har ett stående skydd av sig själv mot käk men istället lynchas och skyddet mot lynch träder in så faller skyddet mot käk och ett nytt val måste göras?
 
Silverpopplarna i rosengården spelade så svagt men ändå så starkt så hjärtat darrade när man hörde det

Konungen i Landet i fjärran hade den vackraste rosengården som fanns
Alla rosor var var så vackra så vackra och rosengården hade också liljor som vaggade för vinden
Silverpopplarna hade blad som av silver och växte så högt mot himlen att det brann stjärnor i deras toppar när kvällen kom och de vita fåglarna sjöng i en mäktig serenad tillsammans med silverpopplarna, men där fanns också en sorgsen klang
Rosengården var så vidunderligt vacker att den var magisk och som alla magiska saker kan den göra saker som är omöjliga
Konungen i Landet i Fjärran har ingen ondska eller bråd död i sin rosengård och heller ingen plats för ångest över första DL, och kvalet att hitta någon att rösta på


Viktig info !
Första DL idag blir en annorlunda lynch (Men alla ska rösta precis som vanligt ändå fram till kl 21!)
Den som får flest röster idag dör inte idag men får inför morgondagens lynch 2 extra röster på sig från start
Detta är ett försök från LLs sida att försöka lindra förstadagsångesten, och att man ska ha en chans att hitta något mer att gå på än ( i många fall) en förtäckt BOP under första dagen
Vi kommer senare i leken att istället ha en dubbellynch- dock inte till DL2.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Återkommande uvi

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Tungband
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp