Tre personer som åker ut första dagen, två av dem goda, gör en stackars förstagångsspelare nervös

Får försöka sammanfatta vad som skrivits så här långt idag, och se om jag förstår något
Snurrifian, BSF och Mirtai funderar alla på om Myrtens röst på Hemlig igår skulle kunna vara en alibiröst. Detta skulle kanske kunna vara ett sätt att dra bort misstankarna från sig själva? Särskilt som BSF har 2 röster med sig från igår och Mirtai var den som också fick mer än 1 röst igår. Detta känns dock som om det hade varit en dum taktik för Snurrifian, då hon inte fick några röster igår, och inte verkade misstänkas av någon heller.
BSF undrar även om brunnen, nu när äpplet hamnat hos de onda och inte kan användas för spioninfo.
Snurrifian funderar även över om LenaH och Myrten försöker skydda BSF med sina röster.
Hemlig undrar också om Myrten försökte skydda BSF, men säger sedan att hon inte vet vad hon tror om BSF idag.
Habina undrar om ett lite otydligt inlägg från Caisa, men verkar acceptera förklaringen till det, men har inte skrivit något mer idag.
Caisa, LenaH och Bumpo har inte vad jag hittar inte teoriat något mer idag.
Lobelia efterröstade på Bumpo, för hon tyckte att hennes motivering var konstig och tror att Mio eller att ingen speciell roll, utan hur folk agerar, blir avgörande, men har inte skrivit mycket mer.
Så. 4-5 onda totalt? I och med att Kato kan bli god så kanske 5 onda??
Det ger 3 ulvar + kato och jägare från start i sådana fall.
Om BSF hade rätt om antal ond så skulle det nu vara tre ulvar och Kato kvar. Då skulle det rent teoretiskt sett kunna vara så att Snurrifian har rätt både om att Myrten och LenaH försöker skydda BSF och om att Myrtens röst på Hemlig var en alibiröst, så lyan är BSF-LenaH-Hemlig som ulvar och Myrten som järnklon.
Eller så är Snurrifian ond och försöker få oss att misstänka LenaH, BSF och Hemlig genom att göra flera inlägg med olika teorier och vågar riskera detta då hon lyckats hålla lågprofil
Eller så är de goda och ulvarna försöker hålla låg profil och skulle då kunna vara typ Bumpo och Lobelia, och Lobelias röst på Bumpo var någon form av alibiröst
Jag vet inte om jag redde ut någonting eller om jag bara gjorde mig själv mer förvirrad

det blev dessutom ett något längre inlägg än vad jag tänkt, beröm till den som orkar läsa det