*ULVLEK* Mio Min Mio

Baserat på mitt eget inlägg tänker jag lägga min röst redan nu. Behöver fixa inför svärmorsbesök imorgon och är helt slut efter dagens veterinärbesök.
Jag tror att CaisaLundblad, trots sin förklaring, kan ha skrivit nåt som var menat i lyan. Att jag inte väljer snurrfian är för att jag inte har nån bra motivering.

hemlig röstar på CaisaLundblad

Hur är det inte uppenbart att inlägget inte är en omskrivning? :confused:

Jag funderar lite över Myrten-hemlig-bsf men frågan är om det finns något att hitta där, möjligtvis att Myrten försöker skydda bsf men då är jag tillbaka på samma spår som med LenaH vilket skulle ge Myrten, LenaH och BSF i lyan och den potentiella känns alldeles för erfaren för att göra en sån grej. Så jag undrar istället om det kan vara så att hemlig sitter i lyan och Myrten försöker skapa ett alibi till henne. Samtidigt så kan det var så att hemlig inte alls sitter i lyan... :banghead::banghead:
Jag känner att jag vara kommer med cirkelförklaringar som inte leder någonstans alls just nu. :arghh:

Tack, som Snurrig gjorde - de vi vet var goda färgas gröna och de vi vet var onda färgas röda. Ger en bättre överblick. :)

Tack @Snurrfian !
Jag har lite svårt att gå tillbaka och kolla i leken just nu, orkar du ta upp vad ditt spår med LenaH var igen?

Sen hittade jag det hon syftade på i inlägg #167 precis efteråt, bara lite längre upp på sidan, och skrev detta:

Meh? Jag kollade ju den här sidan, sorry, jag sa inget snurris. :angel:
#hatarattspelafrånmobilen

Inga konstigheter.
Innan Habina inte förstod kontexten.
(vilket jag för övrigt också tycker är skumt, känns som antingen en ond som slarvläser eller en lite övertaggad god)

Att du så glatt hoppar på en så klen teori tycker jag är... skumt. Och jag förstår heller inte vad din röst har med citatet du citerade att göra? :p Det var väl en teori om bsf/myrten?

Men i övrigt hoppas jag det gick bra hos veterinären! :heart

Hur hänger det ihop? Att jag som ond skulle försvara Myrten i efterskott? Eller vad skrev jag innan DL som skulle peka på att jag skulle ha känt till Myrten i lyan?
Eller att jag som god vetat något? Vad/när? Jag hänger inte med i vad du menar?

Du citerar ditt inlägg ovan som från början var ett svar till mig i ditt röstinlägg?
Jag citerade fel inlägg av mig själv :banghead:

Och jag menar på om du kände till myrten i lyan tänkte du kanske att det var en bra idé att ha ut mig.

Röstlista DL1 kl 21

18.37 Madalitso röstar på Blacksmithfarm
20.03 Blacksmithfarm röstar på Habina
20.12 hemlig röstar på Blacksmithfarm
20.22 Myrten röstar på hemlig
20.30 Mirtai röstar på Madalitso
20.45 Habina röstar på mirtai
20,46 Caisa röstar på LenaH
20.50 Snurrfian röstar på Lobelia
20,56 Bumpo röstar på sookie
20,59 LenaH röstar på Mirtai
Vi har alltså inte en lynch utan en omröstning där någon får två extraröster i dagens lynch.

Enligt min erfarenhet så tenderar ulvar att ligga lågt och ofta röstar de ganska sent första lynchen så de kan kontrollera vad som händer och om möjligt unvika att rösta ut de sina utan att utmärka sig. För ulvarnas del är det då att bevaka att ingen av de sina drar på sig de 2 extrarösterna, åtminstone inte utan lottning.

Samtidigt var vi tre som inte röstade så där blev det svårt att veta om det skulle droppa in sena röster eller inte.

Och ovanpå alla teorier om hur folk och ulvar röstar så finns "real life" och ibland så styr det när man har tid och rösta så allt är mest bara tendenser. Real life har förmodligen gjoet att BSF stått i kassan och inte kunnat förasvara sig.

Vad får jag nu ut av detta svamlet?

Jag gissar att BSF inte är i lyan, så spridda röster vi har här så borde ulvarna i så fall se till att det blivit 1-2 till med 2 röster, det hade inte väckt någon mer misstänksamhet än vilken annan andra röst som helst. Visst tenderar de som är uppe för lynch med lottning dra till sig röster men bättre att få en chans än åka ut direkt.

Nu godförklarar jag absolut inte BSF men i brist på bättre så är hon inte mitt förstahandsval.

Vidare gör det mig en aning misstänksam mot bumpo Lenah och snurris som röstar sent. Jag tror att åtmonstone någon av dem är ulv och åtminstone halvt inne på att lägga en andraröst om det visade sig att en ulv kommit upp för "lynch", åtmonstone om de kunnat hitta på en inte alltför långsökt motivering.

Allt detta är vagt men ett cörsök att få ut något av pseudolynchen.

Om inte annat brukar det väl stå om ett inlägg ändrats efter att det postats? :p Jag tror mig iofs ha sett inlägg som ägaren säger sig ändrat (typ när de tar bort allt och skriver "dubbelt" vid dubbelpost) där det inte stått "ändrat", vet inte riktigt hur det funkar faktiskt. :confused:

Oavsett är det en vansklig teori, säg att jag hade skrivit något som var menat till nån annan och sen snabbt ändrat... Det hade ju lika gärna kunnat vara ett meddelande till LLs från en god som ett meddelande från en ulv till lyan?

Om man ändrar snabbt står det inte redigerat. :)

Ja, det är klart det är en tunn teori, men det har hänt tidigare att ulvar skrivit på fel ställe, speciellt när personen spelat via mobil. Men det är som sagt inget jag hänger upp mig på nu, utan sparar om du gör mer knepigheter. :)

@hemlig jag förstår inte riktigt hur du kan tycka att @CaisaLundblad s inlägg är så skumma? O_o För mig var det rätt klart vad hon menade, när jag dessutom förklarade för Habina och Caisa höll med så verkar du fortfarande inte vilja läsa vad som skrivs.
Ta hand om dig :heart

Meh? Jag kollade ju den här sidan, sorry, jag sa inget snurris. :angel:
#hatarattspelafrånmobilen

Jag tog nog aldrig detta som att det skulle visa på att Caisa var en ulv, men det var inte helt tydligt skrivet och jag var tvungen att läsa det några gånger innan jag förstod vad hon menade. Så inget som tyder på Caisa som ulv, men är heller inte förvånad över att folk reagerade på det. Tycker mer det är konstigt att Hemlig fortfarande tycker det är en motivering även efter att Caisa förtydligat. Dock har Hemlig känts lite virrig/osäker i de flesta inlägg hon gjort idag (eller det kanske bara är jag?) vilket ju kan vara förståeligt om hon haft veterinärbesök, så jag vet inte om jag tycker det är något att reagera på, eller är jag för snäll då :confused:

BSF röst på Hemlig skulle kunna vara för att Hemlig trodde att Myrtens röst skulle kunna vara för att skydda BSF, och för att Hemlig röstade på BSF redan igår. Dock har ju även Snurrifian och Mirtai varit inne på att Myrten la en alibiröst, så det känns inte som motivering nog att kalla BSF ond (om nu inte BSF, Mirtai och Snurrifian sitter i lyan tillsammans, med det känns som om det hade varit ett dumt drag att lägga fram samma teori då).

Caisa har börjat skriva lite mer, men fortfarande mest för att försvara sitt inlägg, så jag vill nog vänta med att säga något där tills det finns nått mer att gå på.

Habina har skrivit att hon förstår Caisas inlägg, att hon tycker Snurrifian och Caisa bondar, och frågat om siaren, vilket skulle kunna vara en ulv som vill leda bort misstankarna, eller en god som är misstänksam, svårt att säga från så lite.

Lobelia har skrivit att hon inte tror BSF är ond (även om jag inte riktigt förstod resonemanget bakom, har du lust att förtydliga?), men att hon är misstänksam på bumpo, LenaH och Snurris som röstade sent.

Bumpo har försvarat sin röst på sookie och LenaH, Snurris och Mirtai har inte skrivit något mer sen sist jag skrev.

Själv kommer jag fortfarande inte fram till något särskilt. Tycker nog Snurrifian, BSF och Mirtai är mest mysko, men det kanske bara är för att de har skrivit mest :banghead: :banghead:

Kan inte folk skriva lite mer så jag, som fortfarande inte är så bra på de små hintarna ni andra verkar hitta, kan få reda på nåt :o

Men som du kanske kunde utläsa av hela inlägget hamnade jag i tidsnöd på grund av svajig uppkoppling och hade inte möjlighet att gräva mer än så. Jag ville heller inte riskera att missa DL. Hellre en dåligt underbyggd förstadags-röst än att inte rösta alls kan jag tycka personligen.
Det hindar inte att jag hakar upp mig lite på motiveringen. Du försökte inte ens leta ulvar, men för all del du han ju rösta och inte som jag glömde det totalt tills Q frågade mig på fejan.

För mig är det ju liksom för dig en förstadagsröst där man försöker hitta något litet att hänga upp sin röst på. @Klara fick ju röst(er) för att hon duschade. Och jag vet inte hur många hånge BSF rykt för att honmär den enda som skrivit när hon tvingats rösta tidigt och därmed har skrivit något som är möjligt att tolka överhuvudtaget.

Jag vidhåller dock att det är skumt att inte leta ulvar men du lär säkert bättra dig.

Alltså nu fattar jag inte alls vad @hemlig håller på med? Ok att hon tar en extremt tunn teori från mig och röstar på Caisa, det är skumt men inte jätteskumt. Men varför i hela friden funderar hon på att rösta på snurrfian istället? Vad har hon med alltihop att göra (mer än att Caisa bad snurrfian förtydliga något som hon sedan hittade själv?).

Nä, nu blev hemlig jätteskumt.

Om inte annat brukar det väl stå om ett inlägg ändrats efter att det postats? :p Jag tror mig iofs ha sett inlägg som ägaren säger sig ändrat (typ när de tar bort allt och skriver "dubbelt" vid dubbelpost) där det inte stått "ändrat", vet inte riktigt hur det funkar faktiskt. :confused:
Man har någon minut på sig att ändra utan att det syns i posten. Så inlägg kan mycket väl vara ändradd utan markering.

Edit

Som jag gör här för att visa.

frågat om siaren, vilket skulle kunna vara en ulv som vill leda bort misstankarna, eller en god som är misstänksam, svårt att säga från så lite.

Jag ville ha ett förtydligande. Säg att siaren frågat om glömmerallt, myrten och quarter4ever. Hon får då till svar "ulv", men vet inte vilken av dessa som är ulv. Det KAN vara myrten som lottades fram, eller så är någon av glömmerallt och quarter4ever också ulv (vilket de säkert är för de är LL:s :angel: ).

Det hindar inte att jag hakar upp mig lite på motiveringen. Du försökte inte ens leta ulvar, men för all del du han ju rösta och inte som jag glömde det totalt tills Q frågade mig på fejan.

För mig är det ju liksom för dig en förstadagsröst där man försöker hitta något litet att hänga upp sin röst på. @Klara fick ju röst(er) för att hon duschade. Och jag vet inte hur många hånge BSF rykt för att honmär den enda som skrivit när hon tvingats rösta tidigt och därmed har skrivit något som är möjligt att tolka överhuvudtaget.

Jag vidhåller dock att det är skumt att inte leta ulvar men du lär säkert bättra dig.
Föt att återigen förtydliga då, jag satt på tåget hem med totalt värdelös uppkoppling. Jag är på riktigt glad att nätet höll sig såpass stabilt att jag öht fick i väg en röst igår. Jag kollade snabbt vilka som inte skrivit alls i tråden och när en av de två som inte skrivit spelade sin första lek så var valet enkelt. Det var en totalt värdelös röst jag vet det men valet, som faktiskt inte var mitt utan snarare västtrafiks som vägrar installera wifi på sina tåg, var att inte rösta alls. I min bok är en dåligt underbyggd röst alltid bättre än ingen röst alls.

Jag förstår ärligt talat inte varför du biter dig fast så på en röst som jag dels har förklarat och som faktiskt inte är så himla konstig. Oavsett att det är jag som har lagt den eller inte. Det gör att du ökar på min misstankelista just nu.

Jag ville ha ett förtydligande. Säg att siaren frågat om glömmerallt, myrten och quarter4ever. Hon får då till svar "ulv", men vet inte vilken av dessa som är ulv. Det KAN vara myrten som lottades fram, eller så är någon av glömmerallt och quarter4ever också ulv (vilket de säkert är för de är LL:s :angel: ).

Jag var kanske otydlig, menade att din kommentar om att Caisa och Snurris bondade kunde var ulvigt eller god som var misstänksam :)
Jag försökte läsa igenom inlägget och fixa alla otydliga meningar innan jag postade, men misslyckades tydligen :banghead:

Jag var kanske otydlig, menade att din kommentar om att Caisa och Snurris bondade kunde var ulvigt eller god som var misstänksam :)
Jag försökte läsa igenom inlägget och fixa alla otydliga meningar innan jag postade, men misslyckades tydligen :banghead:

Aha! Ja, haha just nu är jag nojjig för allt. :rofl: Det enda jag hittade i rollistan var kato och ulvarna som skulle kunna bonda så, men jag tror (hoppas!) att de inte hittat varandra.

Var är alla? :nailbiting: Jag ser att lobelia och bumpo diskuterar en del, men det känns mest som att bumpo lagt en normal förstadagsröst och lobelia blir sådär misstänksam som hon blir när hon får en röst på sig. Vill helst inte tro att de spelar teater och sitter i lyan ihop. :cautious:

Vidare gör det mig en aning misstänksam mot bumpo Lenah och snurris som röstar sent. Jag tror att åtmonstone någon av dem är ulv och åtminstone halvt inne på att lägga en andraröst om det visade sig att en ulv kommit upp för "lynch", åtmonstone om de kunnat hitta på en inte alltför långsökt motivering.
Jag kan inte svara för de andra men anledningen till att jag röstade sent var att jag kom hem sent, jag hade typ 30 min på mig att läsa igenom och rösta. ;)

Habina
Gjort 18 inlägg. Tror den som begriper leken blir avgörande.
Röstar på Mirtai pga att hon röstade på en ny spelare. Blir röstad på av bsf (förtäckt bop).
Det jag egentligen reagear på med Habina är att hon, efter mig och bsf (och Q :D ) har flest inlägg, men många känns som ot/semiOT. Skulle kunna vara ond som försöker hålla låg profil men ändå se aktiv ut. Men har ändå ett längre teoriinlägg #137, där hon bland annat misstänker mirtai för att vara ulv.
Höjer lite på ögonbrynen åt detta (från inlägget ovan):
"4 Blacksmithfarm. Räknar på antalet goda/onda som vanligt. Frågar en massa om olika roller, vilket är mycket hjälpsamt men mest gör mig ännu mer förvirrad. Tror jag som sagt kommer gå tillbaka i den här leken och läsa igen och igen... Svarar Kato på den obligatoriska frågan. Röstar på mig! ;) Men den känns helt ot och jag fortsätter att ha blacksmithfarm som neutral. "
Jag vet inte, skulle det kunna vara en vinkning från Kato om Habina är Kato och misstänker att bsf sitter i lyan? Att praktiskt nämna att bsf nämnt kato och sen väldigt "glatt" ( :p ) säga att hon röstade på henne? Kan vara en total slump också såklart. Men hajjade till lite.
Tycker hemlig skaver.
Misstänker att mitt inlägg till snurris kan ha varit en omskrivning/felskrivning. Accepterar för tillfället min förklaring. Är väl kanske inte jättekonstigt om man inte hängt med i kontexten.

Mirtai
12 inlägg. Tror att den bybo som börjar med äpplet kan bli avgörande.
Röstar på Madalitso på grund av hennes röst på bsf.. Blir röstad på av Habina och LenaH.
Funderar över relationen Myrten/hemlig.
Jag har sett alldeles för lite här egentligen, det är mest inlägg från igår som är frågor kring roller och därefter korta inlägg som inte säger så mycket/är semiOt... Vill se mer härifrån.

Blacksmithfarm
23 inlägg. Funderar lite kring rollfördelningen, har frågor kring rollerna, tror att Kato är avgörande för leken (eller huruvida Mio omvandlar Kato eller inte... betyder det att Mio är avgörande? :p )
Röstar på Habina med vad jag ser som en förtäckt bop. Blir röstad på av Madalisto och hemlig.
Jag... har inte reagerat på bsf än vad jag minns, jag tycker hon gör relevanta inlägg med bra tankar i regel. Hon kan absolut vara ond, men för tillfället har jag henne inte som mest misstänkt.
Röstar idag på hemlig. Då hon tror Mytens röst på hemlig igår kan ha varit ett alibi.

bumpo
Har 5 inlägg.
Röstar på Sookie för att hon inte hittat leken.
För lite att gå på för att säga mig nåt än. Inläggen är korta, och hittills idag bara försvar/förklaringar för sin röst igår. Kan vara en ond som håller låg profil eller god med svajjig internetuppkoppling och mobil... :p

Snurrfian
13 inlägg, efterfrågar obligatorisk fråga och håller med mig om att Viskande Brunnen kan bli avgörande för lekens utgång.
Röstar på Lobelia då hon inte tycker hon för leken framåt.
Skrivit en del teorier som jag tyckt verkat vettiga såhär långt. Inte gjort något jag direkt reagerat på.

Madalitso
13 inlägg, frågar kring roller samt tror att gyllene äpplet kommer bli avgörande för leken och håller med BSF om att Kato kan bli avgörande.
Röstar på BSF med motiveringen att hennes funderingar kring Mio och Nonnos skydd + undringar kring neutraliseringen kan tyda på att hon är ond/Kato. Mina tankar kring det kan ses i #98 .
Blir röstad på av Mirtai.
Det enda jag egentligen har reagerat på här är att hon verkar ha för bra koll för att vara ny... Det skulle kunna tyda på att hon har hjälp av lyan. Hon skulle också kunna vara en naturbegåvning alternativt ha hjälp av LLs. :p Tycker hon skriver bra teoriinlägg i övrigt.

Hemlig
15 inlägg, frågar kring onda jägaren och tror byborna kan bli avgörande med hjälp av äpplet.
Röstar på BSF för att hon röstade på Habina baserat på Habinas inlägg om vuxenlekar som BSF dessutom gillade.
Udda röstmotivering. Bsfs röst ser ut som en motiverad bop, sen finns det ju inget som säger att man inte kan gilla ett roligt inlägg men ändå använda det som grund för röstmotivering.
Röstar idag på mig grundat på Habinas teori om att jag skulle ha ändrat ett inlägg som då eventuellt från början skulle ha varit riktit till lyan. Jag tycker även detta är en udda röst, att ta en (i mina ögon) vek teori rakt av på det sättet.
Men jag vet inte... Det skaver ju, men hon har uppenbart en del IRL, och skulle en ond verkligen lägga två så udda röster? :confused: Jag vet inte, det verkar bara för... lätt att misstänka hemlig på nåt sätt. Hon är en av de mer misstänkta dock.
Blir röstad på av Myrten.

LenaH
12 inlägg
Tror att "den som har äpplet eller Kato eller Mio eller brunnen kan ju vara avgörande" men i slutändan är det nog ändå en idog bybo som vinner.
Röstar på Mirtai för att hon röstar på en ny spelare. Blir röstad på av mig.
känner lite som med Habina att hon flyger lite under radarn här. Men har inte direkt reagerat på något än...

Lobelia
8 inlägg. Missar DL, efterröstar på Bumpo pga hennes röst på inaktiv spelare. Diskuterar lite med bumpo kring det. Ärligt talat har jag inte hunnit sätta mig in i Lobelia alls sen hon kom igång och började skriva. Jag måste titta närmare där. Men vill se mer härifrån med.

ARRRRGH så stressad!! :arghh::arghh:
Eftersom ni skrivit under tiden jag skrivit detta stämmer säkert inte antal inlägg etc längre. Och efter de första 3-4 jag gick igenom fick jag inse att jag inte kunde vara så grundlig och var tvungen att skynda på. :p
Nu ska jag läsa igenom det senaste ni skrivit.

Jag hittar inget annat än hemlig som jag reagerar på ikväll, så jag lägger min röst där.

Habina röstar på hemlig

Dels då jag misstänker att myrten kan ha försökt alibirösta och dels för att hemlig röstar på caisalundblad med min extremt tunna teori och i samma veva nämner att hon även kunde tänka sig att rösta på snurrfian men inte hade någon motivering. Luktar ulv som mest vänder kappan efter vinden.

Sorry! Jag har varit inne och läst, fick sen ett samtal och tappade då uppkopplingen... :banghead:

Jag förstår inte alls @hemlig s röst på @CaisaLundblad - för mig var det glasklart vad hon menade på en gång och efter förtydligande blev det verkligen en ickehändelse?

Teorierna om Myrtens röst hittar jag inte heller någon substans i men de är väl ändå ett sätt att börja nysta även om jag inte tror att vi kan utläsa så mycket av den.

Det här med @Blacksmithfarm och räddningsaktioner osv känns som om vi går igenom i varenda lek? BSF måste nästan alltid rösta först och drar då ofelbart på sig röster och sen tycker någon att det är taskigt eller liknande och röstar på någon som röstat på BSF och sen diskuterar vi om denne någon velat rädda BSF... :rofl:

Fortsätter strax.

Var är alla? :nailbiting: Jag ser att lobelia och bumpo diskuterar en del, men det känns mest som att bumpo lagt en normal förstadagsröst och lobelia blir sådär misstänksam som hon blir när hon får en röst på sig. Vill helst inte tro att de spelar teater och sitter i lyan ihop. :cautious:

Skrev ett långt inlägg ju. :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka