Bukefalos 28 år!

Ulvlek - Once Upon a Time

Har funderat fram och tillbaka på vilken sagofigur jag skulle vilja vara. Och har till slut bestämt mig för Anden i Aladdin - inte minst för att det var Robin Williams som gjorde originalrösten. :D
 
Sammanställning av svar på frågan:
Skalman. Om han nu räknas som sagofigur. Verkar himla smidigt med mat och sov klocka!

Jag hade velat vara Simons cat - den verkar ha ett gôtt liv

Ronja Rövardotter! Jag har alltid drömt om att få vara henne sen jag såg filmen/serien för första gången. :love:

Jonatan Lejonhjärta.

Prinsessan Leia. Inte nog med att hon är en tuff och självständig brud, hon är snygg och får kyssa Harrison Ford. :angel:

Förstår inte frågan, jag är ju redan jag O_o

:D

Så därför väljer jag att vara ugglan i Fablernas Värld:)

Cheshirekatten eftersom den tilltalar mitt vuxna jag lite mer än Mumintrollet

Jag får nog säga Tandlöse. den coola lille havsdraken i böckerna. :D Han har skön stil och härlig inställning till livet. Och drakar går också i ide under vintern. :laugh:

Det får bli antingen valfri Disney-prinsessa (med vidhängande prins!) eller Piff/Puff

Jag tror att jag vill vara Timon i Lejonkungen. Lagom cynisk och glider fram i tillvaron ätandes och sjungandes. :up:

Bagheera i Djungelboken. Smidig och trygg.

Anden i Aladdin - inte minst för att det var Robin Williams som gjorde originalrösten. :D

Så, om inte jag har missat någon nu så är det bara @Lenis och @Niyama som inte har svarat än?
 
Som väntat inte så mycket som händer såhär inför DL1 :p
Den enda jag funderar lite över i nuläget är @Klara (utöver de som inte svarat än vilken sagofigur de skulle vilja vara).
Jag får nog säga Tandlöse. Inte den mesige draken i filmerna utan den coola lille havsdraken i böckerna. :D Han har skön stil och härlig inställning till livet. Och drakar går också i ide under vintern. :laugh:
Vilken film? Vilka böcker? Är det taget för givet att vi ska känna till OUAT? Vi kände ju inte till temat innan leken startade.
 
Som väntat inte så mycket som händer såhär inför DL1 :p
Den enda jag funderar lite över i nuläget är @Klara (utöver de som inte svarat än vilken sagofigur de skulle vilja vara).

Vilken film? Vilka böcker? Är det taget för givet att vi ska känna till OUAT? Vi kände ju inte till temat innan leken startade.
Åh jag vet, jag vet! Det är böckerna om Hicke Hiskelig!
 
OT
jag måste bara säga att jag verkligen tycker att det är kul att de som spelat förr återvänder:)

Håller med :banana: /reliken sen 15+ år


Ang frågan (som jag älskar eftersom jag är ett Disney och sago-fan i största allmänhet): Så får jag återgå till mitt typ 6-åriga jag och säga Ariel, den lilla sjöjungfrun. Prins Eric är ju liksom min forever crush :love: Och tänk att kunna sjunga så att folk inte tror att det är brandlarmet som går :o
 
I övrigt verkar det tämligen lugnt, Q funderar fritt som vanligt ang roller, inget nytt under solen.. Annars mest sagoprat. Jag tycker det är rätt skönt med en klassisk lek och med många jag spelat med förr, det underlättar för min förvirrade hjärna :D (Och btw för er som lekte förrförra leken så ringde mäklaren precis o nu har vi köpt hus!!! Jag kommer härmed vara i lyckorus både idag och imorrn när kontraktet- god willing- är påskrivet :banana::laugh::banana:)
 
Jag har precis kommit hem efter att ha arbetat hela dagen och ska fixa mat till barnen nu , men det har inte hänt så mycket och det är väl bara @Niyama som inte hunnit vara inne än och ange vilken sagofigur hon skulle vilja vara?
 
Fast jag reagerar på att flera inte har någon motivering...
Vilka tänker du på då?
BSF har ju klippt in endast valet från det inlägget de gjort- jag tycker de flesta har motiverat i texten innan eller efter det fetstilade valet? Om det nu inte syns i det som BSF har klippt ut menar jag?
Men har bara hunnit läsa igenom lite snabbt under dagen pga jobb så har inte hunnit tänka så mycket (än) men det vore intressant att få veta vilka du menar?
 
Fast jag reagerar på att flera inte har någon motivering...
Jag hade ingen för jag tyckte väl att det var självklart att vilja kämpa för den goda saken utan att löpa risken att dö eftersom det alltid finns en nästkommande värld. :)
Annars var jag lite inne på att vilja vara Grim. Eller Fjalar. ;)
 
Vilka tänker du på då?
BSF har ju klippt in endast valet från det inlägget de gjort- jag tycker de flesta har motiverat i texten innan eller efter det fetstilade valet? Men har bara hunnit läsa igenom lite snabbt under dagen pga jobb så har inte hunnit tänka så mycket (än) men det vore intressant att få veta vilka du menar?
*räcker upp handen*
 
Vilka tänker du på då?
BSF har ju klippt in endast valet från det inlägget de gjort- jag tycker de flesta har motiverat i texten innan eller efter det fetstilade valet? Om det nu inte syns i det som BSF har klippt ut menar jag?
Men har bara hunnit läsa igenom lite snabbt under dagen pga jobb så har inte hunnit tänka så mycket (än) men det vore intressant att få veta vilka du menar?

Sitter på mobilen, men vet att jag läste flera som inte skrev varför, det är ju mer intressant än vem man valt. Speciellt som sago-begreppet verkar rätt brett, många figurer jag inte skulle kalla för sagofigurer tex.
 
Jag hade ingen för jag tyckte väl att det var självklart att vilja kämpa för den goda saken utan att löpa risken att dö eftersom det alltid finns en nästkommande värld. :)
Annars var jag lite inne på att vilja vara Grim. Eller Fjalar. ;)
Åhå, det här får mig med en gång att fundera - Du behövde ingen motivation, men sen motiverar du och framhåller det viktiga med att stå på det godas sida :sneaky: :D
 
Åhå, det här får mig med en gång att fundera - Du behövde ingen motivation, men sen motiverar du och framhåller det viktiga med att stå på det godas sida :sneaky: :D
Jag vet, jag såg det när jag skrev att det verkade som en skitfånig godförklaring av mig själv men jag kunde ju inte gärna använda OT-färg heller så om det ger någon en hyfsad DL1-motivering så får det väl vara så! :p
 
Sen funderar jag vidare - vissa
Det är en svår fråga!
Å ena sidan får jag väl erkänna att någonstans inom mig finns en flicka som längtar efter ett "Disney-princess-moment", att Prince Charming letar efter just mig och dyker upp på sin vita springare... :o
Å andra sidan så är jag inte riktigt den där väna lilla varelsen som går och sjunger och plockar blommor hela tiden. Så kanske skulle ta typ en av Piff och Puff? Har alltid kul och hittar på hyss och har sin bästis med sig
Det får bli antingen valfri Disney-prinsessa (med vidhängande prins!) eller Piff/Puff
Det här inlägget tycker jag är väldigt motsägelsefullt - i ena stunden vill Idahoe vara en prinsessa för att i nästa stund tycka att två små gnagare (varav den ena inte är alltför bright :D plus att Pärlan och Zipper är mycket coolare i räddningspatrulls-gänget!!) är ett lämpligare alternativ. Det är väldigt stor skillnad dem emellan tycker jag och det får mig att fundera på om Idahoe är säker på sin roll här. Å ena sidan en passiv prinsessa - å andra sidan gnagare som är rentav elaka mot Pluto på julafton?! Hmmm
 
Sen funderar jag vidare - vissa

Det här inlägget tycker jag är väldigt motsägelsefullt - i ena stunden vill Idahoe vara en prinsessa för att i nästa stund tycka att två små gnagare (varav den ena inte är alltför bright :D plus att Pärlan och Zipper är mycket coolare i räddningspatrulls-gänget!!) är ett lämpligare alternativ. Det är väldigt stor skillnad dem emellan tycker jag och det får mig att fundera på om Idahoe är säker på sin roll här. Å ena sidan en passiv prinsessa - å andra sidan gnagare som är rentav elaka mot Pluto på julafton?! Hmmm
Och då är min fråga, ulvlek som det är, du reagerar på att gnagare är elaka mot Pluto på julafton. Är det för att han är en hund du sympatiserar med honom tro? Hund/ulv, likheten är många. Större likhet där än gnagare/ulv i alla fall.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp