Bukefalos 28 år!

Ulvlek - Unge Sherlock Holmes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags för en obligatorisk fråga att svara på!

Om man ser till fiktiva personer, vem är din favoritdetektiv? Det kan vara från böcker, film eller annat men får alltså inte vara någon som existerar i verkligheten. Motivera gärna!

Jag måste nog säga Ewert Grens från Roslund och Hällströms böcker. Han är en sur jäkel som har en ganska tragisk historia men som är en väldigt duktig detektiv (kriminalinspektör). Han är även väldigt dålig på socialt språk och regler och det gör att jag känner igen mig lite hos honom och får förståelse för hans märkliga sätt :)
 
Ring supporten eller sov av dig ruset?:angel:
Man kunde förvänta sig att det sistnämnda skulle fungera, men dessvärre är det inte så enkelt. Min dator tokänger sig ibland så allt blir vitt. Men tack vare min pålitliga mobil fick jag reda på min roll.

Har nu kommit hem och ska läsa igenom leken.
 
Senast ändrad:
Dags för en obligatorisk fråga att svara på!

Om man ser till fiktiva personer, vem är din favoritdetektiv? Det kan vara från böcker, film eller annat men får alltså inte vara någon som existerar i verkligheten. Motivera gärna!

Räknas poliser? I så fall tror jag att Superindendent Jane Tennison (Prime Suspect) ligger bra till:

e85c63f2b51fc50dabfaf0d0d13e3954.jpg


Men hon har väldigt hård konkurrens av Deputy chief Brenda Lee Johnson (The Closer):

17805179-17805181-large.jpg


Gemensamt för båda karaktärerna: tuffa kvinnor med okoventionella metoder.
 
Dags för en obligatorisk fråga att svara på!

Om man ser till fiktiva personer, vem är din favoritdetektiv? Det kan vara från böcker, film eller annat men får alltså inte vara någon som existerar i verkligheten. Motivera gärna!
Jag tycker att miss Marple och Poirot är ganska charmiga, så någon av dem får det bli :)
 
Efter att ha läst igenom leken: jag kan inte säga något om deltagarna ännu. Däremot har jag börjat få lite koll på det här med tre sidor (tror jag) och drar slutsatsen att Lestrade sannolikt kommer att försöka hålla sig undan eftersom det räcker att han är vid liv när leken är slut för att poliserna ska vinna, samtidigt som hans död är bra för de två andra sidorna. Nu innebär ju inte "hålla sig undan" nödvändigtvis "låg aktivitet. Det beror nog på vem som spelar Lestrade.

Konstaterar också att goda måste få ut minst fem spelare - sekten + Lestrade - för att vinna. Det känns ganska tufft i en lek med femton deltagare.
 
Senast ändrad:
Dags för en obligatorisk fråga att svara på!

Om man ser till fiktiva personer, vem är din favoritdetektiv? Det kan vara från böcker, film eller annat men får alltså inte vara någon som existerar i verkligheten. Motivera gärna!

Tintin är min favorit! (Vet att han inte är detektiv i egentlig mening, men ändå :p). Främst för barndomsminnen. Pappa hade en låda med gamla Tintinalbum hemma hos farmor och farfar och det var alltid lika roligt att plocka fram den där lådan och försvinna in i Tintins värld.
 
Men där är väl någon film där sherlock är skottning (skitsnygg skulle där stå) så får väl bli han som är min favlritdetektiv ;)
 
Konstaterar också att goda måste få ut minst fem spelare - sekten + Lestrade - för att vinna. Det känns ganska tufft i en lek med femton deltagare.

Noterar att onda fen inte räknas med om onda ska vinna, det är sektmedlemmarna som ska vara fler än goda. De måste alltså få ner antalet goda till tre för att vinna.

Känns som att poliserna bör spela defensivt. Både goda och onda vill ju bli av med Lestrade och hon vill hålla sig vid liv.
 
:banghead: Vi blev hastigt och lustigt bortbjudna ikväll men jag har absolut ingenting att säkerhetsrösta på i dagsläget...
 
Jag måste lägga en säkerhetsröst, jag hoppas att jag hinner titta in senare och försöka komma med något vettigt men bara för att ha röstat om jag inte hinner... Snurrfian röstar på Hedinn för att hon inte har varit inne i leken än, mycket misstänkt! Eller inte... ;)
 
Oj, sambon har bokat bord på restaurang om en timme - jag måste göra som Snurrfian och lägga en säkerhetsröst.

cirkus röstar på Myrten för att hon alltid lurar mig. Just nu så är hon så pedagogisk och snäll att jag tror att skenet bedrar. Hon förklarar och berättar och skaffar sympatier.

Min favorit dekativ - jag gillar ju den märkliga Saga Norén Länskrim, Malmö ifrån bron. Först blev jag helt irriterad på henne men ju länre serien gick tycker jag att hon är så jäkla skön
 
Dags för en obligatorisk fråga att svara på!

Om man ser till fiktiva personer, vem är din favoritdetektiv? Det kan vara från böcker, film eller annat men får alltså inte vara någon som existerar i verkligheten. Motivera gärna!

Sherlock Holmes förstås! Älskar hans logik och kloka slutsatser.
 
Än så länge är det verkligen typisk första dag. Lite diskussion om roller /regler blandat med svar på den obligatoriska frågan. Dock inte så mycket OT :) Jag får hoppas att det händer lite mer innan det är dags att rösta :angel:
 
Hittills en lek utan så mycket OT, rätt skönt. Reagerar lite på Myrten, mest för att hon verkar så pedagogisk och tydlig. Behöver inte betyda något och jag ser att cirkus redan röstat på henne. Men vill ändå ha det noterat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tvillingdräktighet
  • Dressyrsnack 17
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp