Ume-släpets bakläm

Fredag

Trådstartare
Vet inte om detta är tillåtet eller inte...?
Undrar om ett rykte jag hört att Ume-släpets bakläm ska vara vek. Erfarenheter från er därute?
Är på väg att köpa nytt släp och lutar åt en A40 eller A45 (något år begagnat).

Sv: Ume-släpets bakläm

Skulle inte vilja säga att den är vek. Jag har en beg och den är lite sväng el vad man ska säga där hästen gått in.

VARFÖR? Jo för att han som hade den innan hade en häst på 1200 kg!. Men det tror jag knappt någon transport hade klarat riktigt.

Men det e ju inte det att den går sönder. : ) den är bara lite lite böjd :D

Annars :love: jag den. Hästarna har gått om utrymme i den och den är stor och rymlig

Jag vet att någon årsmodell varit vek & att folk som haft problem då fått den utbytt utan kostnad. Men jag tror att det är några år sen & att det nu är åtgärdat.

Jag tycker umesläpet är bäst av alla transporter,kvalitetsmässigt så om baklemmen är vek på den är den nog mer vek på ala andra transporter.
Men det är klart att den inte klarar vad som helst. :smirk:

Om man kört en 1200kg tung häst så lär man väl ha haft en trailer som ska tåla den vikten och om då luckan blivit skev så tyder det för mig på dålig kvalitet.

Jag har kört med några olika Ume-släp och deras baklämmar har tyvärr varit bockade, jag har sett flera Ume-släp med bockade baklämmar och känner ett par vars lämmar är bockade. :smirk:
Jag kommer absolut inte köpa ett Ume-släp förrän de har blivit bättre på bla den punkten! Sen finns det ju fler svagheter på Ume... :smirk:

Eftersom vårt släp var på tävling i helgen , lånade jag en kompis splitter nya ume-släp när jag skulle hämta ett lass hö, jösses vilken vek lämm och låsanordning det var på det släpet, jag skulle aldrig våga köra en häst med det!

Dessutom skramlar de som attan i inredningsdetaljerna. BURR!

Är ni enbart norrlandspatrioter eller har ni verkligen ens sett och testat andra vagnar ;) :angel: :rofl:

roslagen skrev:
Om man kört en 1200kg tung häst så lär man väl ha haft en trailer som ska tåla den vikten och om då luckan blivit skev så tyder det för mig på dålig kvalitet.

Tror ingen transport är gjord för att lasta en 1200 kg klump.

däremot två hästar på vardera 600 kg.

Och jag vet många transporter som lemmen har böjt sig på bara dom haft en lite svårlastad ponny.

Liknande trådar

Utrustning Vår gasdrivna subaru har förmodligen tackat för sig och det är antagligen dags att titta på ny dragbil. Om man vill ha något som är i...
Svar
8
· Visningar
1 303
Senast: Gnapp
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 583
Senast: Görel
·
Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 281
Senast: _Taggis_
·
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 196
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår