Underbara skolavslutningar

Status
Stängd för vidare inlägg.

oz_joj

Trådstartare
Trots att uppenbarligen inte alla uppskattar dem måste jag få säga att skolavslutningar är bland det bästa med att vara lärare. Inte för att vi "slipper" eleverna sen eller för att det är roligt att ha klassrummet fullt av föräldrar, ångesten för klädvalet, etc etc utan för att det är en speciell dag. Stämningsfull på något sätt.

Idag hade vi turen att få en otroligt solig och varm skolavslutning. Vår stund i klassrummet var fin, ceremoni i kyrkan var ovanligt trevlig (lagom dessutom) och tårtkalaset efteråt i strålande sol.

dessutom fick jag ett personligt kort (med egenplockade blommor - finns det någon finare bukett än just egenplockade blommor?) av en elev jag följt i 4 år som gjorde mig oerhört glad och rörd. Bland det finaste någon har skrivit till mig någonsin! Då föll dages första tårar...

Fler positiva skolavslutningsminnen i år?
 
Sv: Underbara skolavslutningar

jag har min sons avslutning kvar :angel: I morgon ska vi till sveriges vackraste kyrka, Fatmomakke kyrka :love: och ha avslutning för hela Saxnäs skola.

Det är en höjdardag verkligen!
Då börjar sommaren....
Sonen brukar få välja middag, i morgon blir det taco´s ;)

För 5 år sedan dog min svärfar på avslutningsdagen, och på något sätt blev det ännu viktigare att vara i kyrkan på avslutningarna. en liten stund av eftertanke, förväntan, längtan, ja känslorna är många, och tårarna kommer ofta när 9:orna tar avsked av lärare och elever...

Vi ser fram mot en underbar dag!

* Jenny *
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 236
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 125
Senast: cassiopeja
·
Relationer Samma sak, varje år. Än en gång drar det ihop sig mot det jag hatar att älska, och älskar att hata. Min födelsedag. I år fyller jag...
Svar
14
· Visningar
3 899
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 411
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp