Underbara ungar!

Jamtland

Trådstartare
Min lilla Emma som blev ett för ett par månader sedan är helt enkelt underbar. Så länge hon är mätt och otrött så är hon ett strålande solsken. Idag mår jag verkligen pyton (fibromyagin påverkas av vädret) men Emma är lika glad som alltid. Jag har halvlegat framför teven och suttit framför datorn medan underbara Emma filosofar runt i huset och leker för sig själv. Hon är helt fantastisk på att roa sig själv, iofs kan det betyda en del städning för mig efteråt, men det är underbart dagar som dessa!!!

Min underbar treåring Stina är otroligt verbal för sin ålder, även hon ett fantastiskt solsken. Hon ger mig kramar och pussar och stryker håret ur mina ögon och säger med peppande röst "såja mamma, du behöver inte vara grinig" när jag säger att jag har ont... :D Hon älskar att vara på dagis och dagispersonalen älskar henne. Är så skönt att det finns någonstans där hon kan få utlopp för sin överskottsenergi när hennes värdelösa mor har dåliga dagar.

De dagar jag mår bra så tar vi promenader, Emma i vagn, Stina med hunden i koppel. Stina kämpar på och kan gå flera kilometer, mestadels alltid glad. Blir hon trött så går det alltid att muta med mandariner eller löfte om att hon ska få se på film/barnprogram när vi kommer hem.

Herregud så jag älskar mina små raringar!!!

Jenny
 
Sv: Underbara ungar!

Barn är verkligen underbara:love:

Jag var på klassträff med sonen i lördags. Klassen hade abbonnerat badhuset och vi var sena som vanligt...

Alla duktiga bullmammor och bullpappor hade god fika med sig. Men jag stannade till vid statoil och köpte en varsin fanta och ett kakpaket till mig och sonen(som är åtta år).

När vi var till statoil så sa jag till sonen, att du har allt en värdelös mamma som köper fika på statoil....

Då svarade han: Nääää du mamma, du duger allt bra precis som du är:love::love::love:

Så så är det, man duger precis som man är så länge man älskar sina barn och gör sitt bästa för att de ska ha en trygg och bra tillvaro!
 
Sv: Underbara ungar!

Den där värmen som sprids inombords är
ovärderlig :love:

Hade nyss en sån där stund med lillen (3½)
väckte honom och låg kvar och myste en stund..
rätt som det är så lägger han handen på min kind och
tittar med morgontrötta ögon, och så säger han :
"Mamma, du e min bästa vän" :love:
 
Sv: Underbara ungar!

Min femtonårige son bad mig lära honom mocka, så att han skulle kunna hjälpa mig mer!

Så nu händer det att stallet är mockat och det är fyllt på vatten och lagt in hö i boxarna när jag kommer hem från jobbet.
Han har också tagit för vana att lägga ut hö i hagen och släppa ut hästarna på morgonen, när han "ändå ska ut stallet" för att mata katterna, och han ger dem hö i hagen när han kommer hem från skolan.

Och jag får massor av kramar och han säger att han älskar mig flera gånger varje dag!!! :love:

Måste gjort något rätt där....
 
Sv: Underbara ungar!

Stina tittar på barnprogram på teven, hon brukar inte prata med teven trots de pedagosiska uppläggen men idag så frågade "små einsteins" -När är det din födelsedag?

Då hör jag en stillsam liten röst från tevesoffshörnet: "Det är inte min födelsedag snart, jag har redan fyllt tre år!" :D

Btw så har Stina bestämt att när hon fyller MÅNGA år om jättelänge då vill hon ha en svart tårta! Så det så!

Jenny
 
Sv: Underbara ungar!

Min femtonårige son bad mig lära honom mocka, så att han skulle kunna hjälpa mig mer!

Så nu händer det att stallet är mockat och det är fyllt på vatten och lagt in hö i boxarna när jag kommer hem från jobbet.
Han har också tagit för vana att lägga ut hö i hagen och släppa ut hästarna på morgonen, när han "ändå ska ut stallet" för att mata katterna, och han ger dem hö i hagen när han kommer hem från skolan.

Och jag får massor av kramar och han säger att han älskar mig flera gånger varje dag!!! :love:

Måste gjort något rätt där....

Alla rätt skulle jag säga! :eek::love:
Kan man gå en kurs hos dig? Skulle vilja att min son var så om 15 år! ;)
 

Liknande trådar

Övr. Barn 29 minuter sedan hej! nu vet jag ju inte om detta har något med denna sajt och göra, men nu är det ju så i mitt hästintresse att detta...
2
Svar
24
· Visningar
3 521
Senast: Vallmo
·
Övr. Hund Vi förlorade Alice i natt. Hon blev inte ens 6 månader gammal. Kopierar in ett inlägg jag har skrivit på vår hemsida: I natt hände...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
9 875
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 723
Senast: Lotus
·
C
Gravid - 1år Vad det händer mycket i och utanför en när man blir gravid. Nu har vi gått över halva tiden och det börjar verkligen bli ett faktum...
2
Svar
27
· Visningar
2 643
Senast: norpan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp