Underhudsblister

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare attsy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 449
Sv: Underhudsblister

Då man för in en spruta med saltlösning(tror jag, glömt, många år sen ) och drar upp blod i sprutan och sprutar in i bla bakknä..

Som skapar en irritation i området runt omkring som då ger ökad genomblödning och värme där som då påskyndar läkningen av den skadade delen...?

Hästen rejält öm timmarna/ dagen efter...

Vet inte om det är det som kallas underhudsblistring eller om det ens är godkänt.

Som sagt många år sen( säkert 7 år) jag var med och assisterade vid blistring vid veterinär besök.

miagi

Liknande trådar

Hästvård Bästa Buke! Min tvååring har gått på bete i snart en vecka och har nu börjat få utslag på ena sidan av huvudet och halsen som känns...
Svar
7
· Visningar
724
Hästvård Har en fråga! Min häst har alltid en period på hösten när man inte får röra hennes knän ("bakknän") utan att hon sparkar. Hon vill...
Svar
8
· Visningar
506
Senast: Freazer
·
Hästvård Det är dags för våran första utställning om en vecka och jag har inte haft möjlighet att bada henne under våren (hon står på lösdrift... 2
Svar
21
· Visningar
1 513
Senast: tanten
·
Hästvård Såg ett inlägg på insta om tips att ge surkål för probiotika. Tydligen massor av rätt sorts bakterier sa en googling också. Någon som...
Svar
0
· Visningar
168

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka