Underhudsblistring

Ante

Trådstartare
Är det någon som vet ungefär vad det kostar att underhudsblistra hästen? Läste någonstans att försäkringsbolagen inte tar den kostnaden.

Beror väl på vad TS menar med underhudsblistring. Det har ju blivit rätt vanligt att blistra bakknäna på hästar som är lite lösa i patellan och det görs ju på klinik så bör ju vara lagligt.

Det ska göras av veterinär och är för att hjälpa bakknäna precis som Novali01 skriver. Tänkte att någon kanske vet vad kostnaden ligger på....

Jepp. 600:-+moms tar min klinik. Min häst hakar väldigt mycket. Var hakfri två morgnar efter blistringen men hakade sen igen även om han (än) inte fastnat som innan.

Liknande trådar

Hästvård Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under...
Svar
1
· Visningar
276
Övr. Hund Hej! Jag har just hittat hunden med stort H! Tyvärr bor den så klart i USA så det blir att importera. Är det någon som nyligen gjort det...
Svar
7
· Visningar
999
Senast: hastflicka
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
798
Senast: Amk
·
Ekonomi & Juridik Funderar på att byta försäkringsbolag på två av våra tre hästar i år. Har Agria och Folksam nu. Men Dunstan kan få ner premien en hel... 2
Svar
33
· Visningar
2 267
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad läser du just nu?
  • Renoverings-hjälpen
  • Klädråd, bröllop.

Hund, Katt, Andra Djur