Underhudsblistring

corre77

Trådstartare
Underhudsblistring av hästens bakknän..
Någon som har erfarenhet av detta? Tankar? Bra? Dåligt? Föredrar att de som svarar ska ha någon form av information om detta o helst inga som gissar eller helt saknar kunskap om det :)
 
Underhudsblistring av hästens bakknän..
Någon som har erfarenhet av detta? Tankar? Bra? Dåligt? Föredrar att de som svarar ska ha någon form av information om detta o helst inga som gissar eller helt saknar kunskap om det :)

Jag har gjort för typ 5 år sen. Det gick bra har jag för mig. Inga dåliga erfarenheter av det i iallafall.
 
Min häst har fått det, det fungerade bra. Hade återkommande besvär som tolkades som ligament i bakknän som störde och efter en sådan behandling var hon symtomfri väldigt länge. Var en veterinär som utförde så jag litar på att det var okej.
 
Min häst fick det också för några år sen. Var inte på något sätt oren eller ofräsch men upplevdes lite instabil i bakknäna. Jag upplevde ett väldigt positivt resultat! 🙂 Hästen fick helt plötsligt lättare att hitta en annan bärighet.
 
Vi har gjort det tre gånger på vår (med askorbinsyra) och upplevde stora skillnader.
Första gången var i samband med behandling av inflammation i bakknäna och sen har vi gjort två underhållsbehandlingar. Han har lite instabila bakknän.
Märks speciellt i skritten att han efter behandlingen vågade ta ut steget mycket mer än innan.

@Sonic76 ja det är föbjudet blistra med värme och liknande. Det är är en annan typ av "blistring"
 
Vi har gjort det tre gånger på vår (med askorbinsyra) och upplevde stora skillnader.
Första gången var i samband med behandling av inflammation i bakknäna och sen har vi gjort två underhållsbehandlingar. Han har lite instabila bakknän.
Märks speciellt i skritten att han efter behandlingen vågade ta ut steget mycket mer än innan.

@Sonic76 ja det är föbjudet blistra med värme och liknande. Det är är en annan typ av "blistring"
Jo jag har använt underhudsblistring förr på mina travare
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
741
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 492
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
273
Senast: Entourage
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 601
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Den siarlösa ulvleken
  • Flyga långt
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp