Underlag till paddock??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Hoppe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 12 525
H

Hoppe

Vilket underlag ska man ha i en paddock?? Letar efter ett billigt men bra alternativ. Ej gummiflis.

Sv: Underlag till paddock??

Vi har stenmjöl, funkar kanon.
Men ring runt till flera ställen och kolla priserna innan!!!

Grevinnan skrev:
Vi har stenmjöl, funkar kanon.
Men ring runt till flera ställen och kolla priserna innan!!!

Oki har jag aldrig hört förut men de verkar ju intressant.

Enbart stenmjöl ? Eller har ni något mer under/över? Hur djupt lager?
Vi har en gräshage som vi tänkt att göra om till paddock - och funderar på underlag...

Mvh Anna

Jaså. Ja hade och tänkt göra om min gräshage till padock. Vad har du funderat på att ha som underlag.??

Paddex :banana:

www.paddex.se

Det är ganska billigt, fasst transporten är dyr så det varierar var i landet man bor!

Beställ broschren att bygga stall från ridsportsförbundet, där får man många bra tips. Både dyrt och lite mer ekonomiskt...

Jag hade en bit gräsmatta som är 13 x35 meter.....gick tyvärr inte att utöka och jag har typ 10 cm stenmjöl på och det kostade ca. 3000 kronor, tanken var att lägga grus ovanpå det senare när det satt sej men det blev så bra så vi har inte gjort det.

Men tog du bort gräset innan då? Eller la du stenmjölet direkt på gräset?

Jag lät hästarna beta ända ner till "underjorden" men visst har det växt igenom men det beror nog mest på att den inte användes på ett helt år.

I vårt stall ska vi nu anlägga en 25 * 50 meters ridbana med paddexunderlag, det bästa underlaget jag nånsin ridit på! Dammar inte, fryser inte, blir inte blött. Våran kommer enligt beräkningar att gå på ca 110.000 kr, men stallägaren tycker det är väl investerade pengar. Den summan är inklusive belysning, dränering mm. Just nu är det gräshage där den ska anläggas...

I vårt stall ska vi nu anlägga en 25 * 50 meters ridbana med paddexunderlag, det bästa underlaget jag nånsin ridit på! Dammar inte, fryser inte, blir inte blött. Våran kommer enligt beräkningar att gå på ca 110.000 kr, men stallägaren tycker det är väl investerade pengar. Den summan är inklusive belysning, dränering mm. Just nu är det gräshage där den ska anläggas...

OJ OJ OJ!! Va DYRT!! :eek: :crazy:

Vi har Paddex som ridbana och det kostade mycket mindre än hälften av det din bana kostar!!! Och då har vi staket, belysning, dränering osv. :cool:

Åh fy fan.. Visserligen vet jag att Paddex blir dyrare och dyrare (fler ochg fler som vill ha?) men inte att det var så mycket skillnad. Fast det är inte jag som gjort kalkylerna, hon hade kanske räknat med väldiga marginaler eller så...

Ullis

Det var väl inte så illa, min kompis ridbana kostade ca 500.000kr och hon har vanlig sand!

Jag vet snart varken ut eller in vad gäller att göra en paddock, är det ok att bara lägga stenmjöl? Har funderat på att schakta bort matjord och sen lägga 5-10 cm 0.8 grus ovanpå, ev blanda med stenmjöl. idag e där gräs under lerjord, samlar inte vatten vid regn.. Vad tror du ,, snälla ge mig lite tips, e super jobbiga beslut. Ha de bra.

Liknande trådar

Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
967
Senast: Strandad
·
  • Artikel Artikel
Radannons Underlätta städningen i hagar, paddockar, trädgårdar och parker med världens mest sålda gödselsug från Greystone! Att suga upp gödsel...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: Greystone
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 283
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 096
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka