Underlägg till manskapssadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lollipopocoaster
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 722
L

lollipopocoaster

jag lånar en manskapssadel till min häst med lite besvärlig rygg. har sökt lite i forumen och förstått att jag ska använda sadeln med något slags underlägg. men vad letar jag efter? en westernpad? eller ska jag bara vika ihop en filt mellan hästen och sadeln, utan schabrak? :confused:

tacksam för hjälp!

Sv: Underlägg till manskapssadel

Ja en manskapssadel ska ha någon form av padd, eftersom de (likt westernsadlar t.ex.) inte har några stoppade bossor.
Kan tänka mig att en "vanlig" westernpadd kan funka fint, om den passar sadeln (har dock ingen direkt erfarenhet av dem personligen..).

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
661
Senast: Honey07
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka