Undersköterska på vårdcentral

Widerberg

Trådstartare
Jag håller på att se mig om efter nytt jobb, i brist på annan spänning i tillvaron :D
I dagsläget jobbar jag som undersköterska inom äldrevården, och har gjort sen...2007 sisådär. Nu har det dykt upp en vårdcentral som söker just undersköterskor och jag är egentligen bra sugen på att söka, men jag tvivlar något helt sjukt på min egen kompetens och har väldigt svårt att se att jag skulle fixa det jobbet. Som om det nu skulle vara så himla svårt liksom... ;) Men det gör att jag drar mig för att skicka iväg den där ansökan, tyvärr.

Men hur som helst, någon som jobbat/praktiserat som undersköterska (eller annat) på just en vårdcentral och som skulle kunna upplysa mig lite om vad arbetet egentligen innebär lite mer specifikt än vad annonsen beskriver?
Och framför allt, vad tyckte ni om jobbet?

Mvh Fjantig 26-åring :p

Jag håller på att se mig om efter nytt jobb, i brist på annan spänning i tillvaron :D
I dagsläget jobbar jag som undersköterska inom äldrevården, och har gjort sen...2007 sisådär. Nu har det dykt upp en vårdcentral som söker just undersköterskor och jag är egentligen bra sugen på att söka, men jag tvivlar något helt sjukt på min egen kompetens och har väldigt svårt att se att jag skulle fixa det jobbet. Som om det nu skulle vara så himla svårt liksom... ;) Men det gör att jag drar mig för att skicka iväg den där ansökan, tyvärr.

Men hur som helst, någon som jobbat/praktiserat som undersköterska (eller annat) på just en vårdcentral och som skulle kunna upplysa mig lite om vad arbetet egentligen innebär lite mer specifikt än vad annonsen beskriver?

Jag säger bara - SÖK! Klart du inte kommer kunna allt från start, det kan ingen! Men du har erfarenheten och det kommer nog inte dröja länge innan du kommer in i rutinerna och lär dig hur allting fungerar. Alla är nya i början :)

Sök, men vänta dig inte för mycket. VC-jobb är populära, mkt pga arbetstiderna. När ett(1) USK-jobb på "min" vårdcentral annonserades ut fick de över hundra sökande.

Jag är inte undersköterska, men jobbar däremot på en vårdcentral. Undersköterskorna här är på lab och tar prover, sitter i receptionen, assisterar vid småoperationer (såsom borttagning av hudförändringar). En del är också en del i hemsjukvården och går alltså hem till patienter. Det beror väl dock på vilket landsting och vårdcentral det gäller om den har hand om hemsjukvården. I landstinget jag jobbade tidigare hade vi inte hand om hemsjukvården från vårdcentralerna.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 922
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Hej vänner! Jag orkar inte skaffa nytt nick så ni som vet vem jag är ber jag vara respektfulla. Jag undrar var man får hjälp för... 38 39 40
Svar
783
· Visningar
98 762
Senast: Monimaker
·
Skola & Jobb Jag velar och behöver Bukes kloka råd och syn på saken och ber om ursäkt för ett lång och förmodat rörigt inlägg. Ett jobberbjudande...
Svar
9
· Visningar
2 081
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Vad gör man när stora delar av livet känns skit. Egentligen är det främst min jobbsituation som gör det. Jag går runt och är stressad...
Svar
4
· Visningar
1 315
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår