Var får man hjälp för ätstörningar.

Jag beklagar att din släkting gjort en sådan resa. ❤️

Jag vet att 'man' (läkarna) pratat om att det inte finns så kallade 'addictive personalities', men om man inte förkastar idén så känner jag att jag passar in väldigt väl på de vanliga beskrivningarna. Det står i min journal – även om jag är oense med läkaren i just detta fall – att jag har 'alkoholproblem'. Det står nog så långt bak nu att läkarna inte läser på så pass mycket inför ett vanligt rutinbesök, men det borde ju utgöra en varningsklocka för dem. Jag tänker att de kanske screenar för alkohol och droger vid läkarbesöket med någon typ av självskattning.

Jag tog ju sjuksköterskan åt sidan på informationsträffen och hon tyckte ju som sagt att jag skulle ta blodprovet och medverka på läkarträffen för att försöka hitta en hållbar lösning, men jag är lite rädd att de kommer att försöka lägga press på mig. Jag har aldrig varit drivande gällande en gastric bypass, aldrig ens sagt att det är en målsättning, men många omkring mig bara antar att jag mår dåligt på grund av min vikt och att jag suktar efter operation, när det är just den typen av 'välvilligt' skambeläggande som får mig att må så fruktansvärt dåligt ihop med en miljon andra faktorer.
Jag fick träffa psykolog innan jag godkändes för gbp. Så det steget stoppar nog många.
 
Ingen psykologträff här enligt papperna med processen – bara läkare, kirurg och dietist. :cautious: Jag skulle nog må bra av samtalsstöd just nu, men de har inget individuellt sådant på min mottagning längre.
Men så dumt! Vi pratade ffa om olika ätstörningar och jag bedömdes vara på gränsen men ha en såpass god självinsikt att jag blev okayad ändå. Men andra fick annan behandling först.
 
Men så dumt! Vi pratade ffa om olika ätstörningar och jag bedömdes vara på gränsen men ha en såpass god självinsikt att jag blev okayad ändå. Men andra fick annan behandling först.

Jag håller med, det känns verkligen som att de inte har någon som fångar upp det psykiska måendet här. De nämnde lite kort att depression var en stor riskfaktor och inte ett optimalt grundtillstånd för operation, but that's it. Eftersom jag svävar mellan 34-38 på MADR-S som läkaren vill att jag tar varje träff så är jag på gränsen till eller inne i svår depression – om jag minns rätt är 35 gränsvärdet. Möjligen finns det välbehövligt samtalsstöd på avdelningen dit läkaren vill skicka mig (affektiva mottagningen), men eftersom vi just nu genomför medicinjusteringar som övervakas noga är den flytten långt bort.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 164
Senast: TinyWiny
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 102
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Jag både vill och inte vill gå till jobbet jag både vill och inte vill bry mig Men jag tror jag bryr mig för mycket och hur lär man sig...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: escodobe
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
30
· Visningar
1 458
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp