Bukefalos 28 år!

S

strumpan

Har en fundering om mängd hö till en unghäst.
Det är en New forest och äter kraft Hippo avel 1kg per dygn.
+4kg hö per dygn.OBS det är inte min häst.äter också gräset som är kvar i vinterhagen.
Jag tycker det är för lite hö till en unghäst men det tycker inte ägaren.Pållen är ständigt hungrig,Vad anser ni? Analys på höt har vi gjort och vi ger dom andra tillskott av protein,samt foderstat har dom.New forest har ingen uträknad foderstat. :bow:
 
Det beror ju på vad den väger o hur gammal den är.. Kan du inte skriva ned det + foderstaten till den..? Och hövärdena.
 
Foderstat har hon inte gjort .Jag återkommer i morgon med
höanalysen.Pållen är 3år och har gått på hingstbete tillför 2mån sedan.Har visst fått ensilage.Nykastrerad :D
 
Nej jag tror han fick det på hingstbetet,nu blir jag själv fundersam :confused:
 
God Morgon Nina83.
Analysrapporten här.
Ingen kommentar tack på lågt smp det vet jag :cry:
råprotein 66 g/kg Torrsubstans
smältbart protein 31g/kg Torrsubstans
energi 9,4 MJ/kg Torrsubstans
är det dessa värden du vill ha eller g/kg foder?
Vikten på hästen svårt att uppskatta.
Omkring 300 kanske :bow: :bow:
 
JA det är hö.Hästen stod på ensilage tidigare innan den kom till mig :bow:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag önskar lite hjälp med att sätta ihop en bra foderstat till min häst, som är en fullblodsvalack på 10 år. Jag vill minnas att...
Svar
3
· Visningar
1 113
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Min väninna har en häst som vi inte blir riktigt kloka på. Hösilaget (torrt, nästan som vanligt hö) som de har i stallet innehåller för...
Svar
18
· Visningar
2 198
Senast: Luleå
·
Foder & Strö Hejsan allihopa! Mitt sto, som är ganska tunn och brukar bli tunnare under hösten då hon byter om till vinterpäls skall nu börja få mer...
Svar
3
· Visningar
989
Senast: lomuxx
·
Foder & Strö Hej! Har läst spaltmeter här på forumet och sett att det finns mycket kunniga människor och bra tips! Känner mig ändå vilsen i denna...
Svar
9
· Visningar
2 623
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp