Bukefalos 28 år!

Undulat med skadad vinge?

T

Tintomara

Hörde en duns i buren nu och såg att en av mina undulater ramlat ned, då hon verkar ha skadat en vinge. Hon kunde inte flyga upp, men kunde klättra upp på väggen. Hon hänger lite med vingen och det ser ju inte helt kul ut. Har ingen aning vad hon kan ha gjort för att skada den heller.

Vad kan man göra? Det är ju horribelt att se henne så, och det är jättesent nu. Kan de skada dem temporärt? :cry:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Undulat med skadad vinge?

Tycker du ska hålla koll på henne noggrant nu. Vingen kan vara bruten. En undulat visar inte i första taget att den är sjuk eller har ont -När den väl gör det så har den riktigt ont!! En sak man alltid ska tänka på när det gäller fåglar.

ring en veterinär
 
Sv: Undulat med skadad vinge?

Det bästa är om du tar kontakt med en veterinär så fort du kan.
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 035
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 666
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag har tänkt en hel del den senaste tiden. Tycker det är svårt att förklara och förstå riktigt. Varför det kommer just nu vet jag inte...
Svar
0
· Visningar
851
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
870
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp