Bukefalos 28 år!

Ung och Bortskämd

Inte_Ung

Trådstartare
Hur får de tag på deltagare?
Vem vill vara med i det?
Jag är så förundrad över hur någon kan ställa upp på något sådant.
 
Jag är förundrad över alla som ställer upp i dokusåpor och liknande. Dom tycker säkert att det är världens häftigaste grej och att nu kommer dom bli kända. I bästa fall blir dom b-kändisar. I dom flesta fall inte ens c-kändis utan glöms bort direkt om dom inte har gjort bort sig grovt. Då få dom idiotstämpeln för resten av livet och ingen kommer någonsin ta dom på allvar. Men det gör ju inget, dom har ju varit med på tv. Uppmärksamhetskåta ungdomar (för det mesta) som tror att dom är något speciellt.
 
Tonårsföräldrar som finner tröst i att det finns värre.
Typ.
Håller inte med fullt.
Daniel Paris gick första året där, har gått hur bra som helst, det kan ju bli inkörsporten till att de hittar sin nisch och förstår bättre.Kometkarriär skulle jag kalla det, gör det mesta och arbetar hårt.
Han verkar vara och vad många säger är en jättegullig kille.
Tycker faktiskt det är långt värre med ex Farmen där många vuxna uppför sig som barnrumpor.Och där den bästa dagen på hela tiden är när de får en låda öl, det säger rätt mycket.
 
Jag är förundrad över alla som ställer upp i dokusåpor och liknande. Dom tycker säkert att det är världens häftigaste grej och att nu kommer dom bli kända. I bästa fall blir dom b-kändisar. I dom flesta fall inte ens c-kändis utan glöms bort direkt om dom inte har gjort bort sig grovt.

Jag tycker det du skriver och de som gillar ditt inlägg tänker gammalmodigt.
Ni är kvar i tänket att inga ska få synas om de inte redan innan de syns är bra på något.
Det är nya tider nu.;)
Och många många är de f.d dokusåpakändisar som gör en stark karriär som inte jag vare sig ser snett på eller tycker har gått fel väg som det verkar ni andra gör???
Betänk också att sedan flera år så väljer även redan kändisar att såpa sina liv.
 
När det gick på SVT, typ första 2 säsongerna, tyckte jag det var ett rätt seriöst program. Visst, det var ju lite "reality"-aktigt, men jag tyckte mer det var "försök till att uppfostra/sparka vett i ungdomarna". Och flera deltagare där gick det ju bra för (typ Daniel Paris), andra glömdes bort direkt.

Däremot den där nyare versionen på TV3 har jag svårare för. Det känns mer "typisk dokusåpa" och mer "oseriös" på något sätt.
 
Jag tycker det du skriver och de som gillar ditt inlägg tänker gammalmodigt.
Ni är kvar i tänket att inga ska få synas om de inte redan innan de syns är bra på något.
Det är nya tider nu.;)
Och många många är de f.d dokusåpakändisar som gör en stark karriär som inte jag vare sig ser snett på eller tycker har gått fel väg som det verkar ni andra gör???
Betänk också att sedan flera år så väljer även redan kändisar att såpa sina liv.

Det har nog mer med mentalitet än nymodigheter. Man vill tjäna pengar på snabba sätt. Om man ser ut som en idiot när man gör det spelar ingen roll. Det är häftigt att vara på tv snarare.

Jag har inget emot att någon syns, varken på detta sätt eller något annat. Eftersom jag inte vill synas kan andra få göra det. Jag kan dock inte förstå hur idoldyrkan kan läggas på folk som är på tv snarare än någon man beundrar för hur de är, för sig eller beter sig.
 
Jag tycker det du skriver och de som gillar ditt inlägg tänker gammalmodigt.
Ni är kvar i tänket att inga ska få synas om de inte redan innan de syns är bra på något.
Det är nya tider nu.;)
Och många många är de f.d dokusåpakändisar som gör en stark karriär som inte jag vare sig ser snett på eller tycker har gått fel väg som det verkar ni andra gör???
Betänk också att sedan flera år så väljer även redan kändisar att såpa sina liv.
Blanda inte in mig i ditt klyschtänkande.
 
Jag tycker det du skriver och de som gillar ditt inlägg tänker gammalmodigt.
Ni är kvar i tänket att inga ska få synas om de inte redan innan de syns är bra på något.
Det är nya tider nu.;)
Och många många är de f.d dokusåpakändisar som gör en stark karriär som inte jag vare sig ser snett på eller tycker har gått fel väg som det verkar ni andra gör???
Betänk också att sedan flera år så väljer även redan kändisar att såpa sina liv.
det är sättet dom gör det på. dom gör sig dumma och den stämpeln försvinner inte. men vill man framstå som dum och oseriös så är det väl fritt fram? jag skulle aldrig göra det. förstår inte varför man vill att folk ska tro att man är dummare än vad man är. sen är många av deltagarna precis så blåsta i verkligheten också men det är en helt annan sak.

att kändisar såpar sina liv är väl också nått helt annat. dom är redan kända. däremot fattar jag inte att dom vill blotta sina privatliv. slut på pengar?
 
När det gick på SVT, typ första 2 säsongerna, tyckte jag det var ett rätt seriöst program. Visst, det var ju lite "reality"-aktigt, men jag tyckte mer det var "försök till att uppfostra/sparka vett i ungdomarna". Och flera deltagare där gick det ju bra för (typ Daniel Paris), andra glömdes bort direkt.

Däremot den där nyare versionen på TV3 har jag svårare för. Det känns mer "typisk dokusåpa" och mer "oseriös" på något sätt.
Fast ungdomarna spelade ju mest dumma? Så det är ju inte mycket att sparka vett i. Ok jag såg två halva avsnitt av första säsongen :D tänkte det kunde vara kul. Tyckte de verkade spela över, kollade varifrån de kom -från statist och skådespelarförmedling... stängde av.

Ungdomar som låtsas vara bortskämda för att föräldrar ska låtsas ha problem med att de låtsas ha uppfostrat sina ungdomar till att bli bortskämda, varpå TV låtsas uppfostra dem :)
 
Jag tycker det du skriver och de som gillar ditt inlägg tänker gammalmodigt.
Ni är kvar i tänket att inga ska få synas om de inte redan innan de syns är bra på något.
Det är nya tider nu.;)
Och många många är de f.d dokusåpakändisar som gör en stark karriär som inte jag vare sig ser snett på eller tycker har gått fel väg som det verkar ni andra gör???
Betänk också att sedan flera år så väljer även redan kändisar att såpa sina liv.

Frågan här är inte om det är möjligt att göra kändiskarriär med start i en dokusåpa. Frågan är varför man frivilligt är med i ett program där det framgår med all önskvärd tydlighet att man är oduglig?
 
Jag klarar inte ens av att titta på trailern utan att bli irriterad. Så se ett helt program - det finns inte på kartan!

/Lizzie
 
Det har nog mer med mentalitet än nymodigheter. Man vill tjäna pengar på snabba sätt. Om man ser ut som en idiot när man gör det spelar ingen roll. Det är häftigt att vara på tv snarare.

Är det något fel i det?, om det skulle bli så att man tjänar pengar på snabba sätt?
 
Håller inte med fullt.
Daniel Paris gick första året där, har gått hur bra som helst, det kan ju bli inkörsporten till att de hittar sin nisch och förstår bättre.Kometkarriär skulle jag kalla det, gör det mesta och arbetar hårt.
Han verkar vara och vad många säger är en jättegullig kille.
Tycker faktiskt det är långt värre med ex Farmen där många vuxna uppför sig som barnrumpor.Och där den bästa dagen på hela tiden är när de får en låda öl, det säger rätt mycket.

Vi är kompisar och han är en jättehärlig och framförallt skärpt kille! Sen är det ju ett tag sen han var med och jag är inte säker att han hade gjort om det ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har just sett på Lerin på Lofoten på SVT och de är så modiga de som är med. Idag pratade några om att de gått i behandling, och hur det...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 938
Senast: manda
·
Hästmänniskan Hej! Vi som vet om att vi har bortskämda hästar; HUR bortskämd är din häst? Tanken slog mig nu på morgonen när jag skulle ta ut...
Svar
0
· Visningar
514
Senast: Funderarn
·
  • Artikel
Hästnyheter Det är inte bara världsstjärnor som startar i Scandinavium nästa vecka. Flera unga ryttare och hästar får också chansen att känna på den...
Svar
0
· Visningar
129
Senast: Gunnar
·
Mat Eftersom jag älskar Great British Bakeoff tänkte jag kolla på Hela Sverige Bakar. Och vet inte om det är just säsong 11, men deltagarna...
Svar
9
· Visningar
640
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp