HUR bortskämd är din häst?

Funderarn

Trådstartare
Hej!

Vi som vet om att vi har bortskämda hästar;

HUR bortskämd är din häst?

Tanken slog mig nu på morgonen när jag skulle ta ut hästarna och kom på mig själv att jag stod och skottade min hästs hage för att det ändå kommit 4 cm nysnö 😅

Mitt sto är rätt bortskämd med att få morotsbit när hon vill ha det - innan vi tar på grimman i hagen, när vi kommit in i stallet, några under tiden i stallet, efter vi ridit, innan vi går ut i hagen, när vi tagit av grimman i hagen. Annars blir det ledsna miner 😅. (Tack o lov har hon inte insett att det är samma två morötter per dag)
vill hon inte ha kraftfodret fixar vi annat käk. Vi går dit hon vill gå för att utforska, så kan bli rätt lång omväg från hagen ibland.

Ja ni hör ju, dock har vi inte heller några problem med varandra så som nafsande eller andra beteende-fasoner.

Vill bara veta hur du skämmer bort din häst. Inte intresserad av hästfolk-tillrättavisning:)
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 191
Senast: Sirap
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 009
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 312
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 486
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp