Unga mödrar!

Sv: Unga mödrar!

Jag tittar, tycker att det är jättebra av någon anledning. Man vill ju se hur det går för dom! Eftersom jag är i stallet den tiden spelar jag in programmet och kollar när jag kommer hem:p.

Just nu stör jag mej på dagispersonalen där "den nya" tjejen med två barn (och ett tredje på väg) hade sina barn. De verkade utöva mobbing!

Du behöver inte känna dig stött, kloka vuxna människor inser att programmet Unga Mödrar inte alls är representativt för den generella unga mamman..

Tror man det är man lite kokko ;)

By the way, ser att du bor i Villis. Där bor en liten del av min familj och jag är där ibland ( ytterst sällan dock )

...jag bor tillsammans med min älskade sambo som jag inte tvekar vid för fem öre att vi kommer tillbringa resten av livet tillsammans, och jag vet att det här kommer bli bra.

Den inställningen har väl alla som har en sambo de skaffar barn med - ändå går t ex 50 % av alla äktenskap i kras. Därmed inte sagt att du kommer misslyckas men statistiken talar emot dig.

Jag har haft flera stycken älskade sambos jag varit säker på att jag skulle leva hela livet med.

Och jag är tvärtom :)

Jag har haft några sambos innan min nuvarande, ingen har jag känt att jag vill skaffa barn och bli gammal med.

Rättare sagt så har jag inte ens tänkt på det i dom förhållanden, ungefär som att jag stannar så länge det känns bra..

Ganska tidigt i mitt nuvarande förhållande kände jag verkligen att han var DEN RÄTTA !

Så har jag inte kännt med någon annan ..

Sen behöver det inte alltid vara så dåligt när unga människor får barn.
Visst, man blir verkligen skrämd av många ur programet, men de finns de som klarar de lika bra som en som räknas som "vuxen".

Min lilla syster, 16 år fick barn när hon var 14½ år, å nej de va verkligen inte planerat, men när de väl upptäcktes va de för sent för nått annat så de va bara att gilla läget. Hon fann sig rätt snabbt i den situationen och tog de på största allvar och när lilla Edvin kom den 31 ecember 2006 var hon super duktig med honom och har alltid varit de.

Visst har hon fått hjälp från familjen och så, men hon klarar de mesta själv faktist. Och nu när han går på dagis och hon studerar 2 dagar i veckan - praktik i 3 dagar så funkar de oxå jätte bra.
Och sen är ju min mamma, Edvins mormor hemma mkt på dagarna så när han inte är på dagis så passar hon honom.

Och eftersom hon är så ung så tycker endå vi att självklart ska hon få gå ut med sina kompisar varannan helg eller så, de måste hon ju få.
Och hon går endå aldrig hemifrån förens lilla Edvin sover, men Edvin är verkligen hennes liv.
hon skulle offra allt för honom, utan att tveka.

Alla pengar går till honom utan tvivel.

Så, fast man bara är 14 år gammal så kan man klarar de galant, som min lillasyster gör!! :laugh:

Det har inte jag heller. Har aldrig haft en sambo som det känns så rätt med som nu. Håller det inte, så håller det inte, det gäller ju alla äktenskap/samboskap. Inte låter man bli att skaffa barn för att "statistiken talar emot en"

Kul att höra från er igen, kommer ihåg de första trådarna om Edvin och har såklart funderat lite på hur det gick sen.

Jag brukade alltid se det men jag har missat att det kommit nya avsnitt, måste kolla!

Det verkar lite som att Danmark ligger 30-40 år efter i tiden om man tänker på deras nikotinvanor under grav och amning, samt att dom kör barnen i bilarna utan babyskydd eller så.
Känns lite som Sverige på 70-talet, om man ska tro min sambo som är född då :p

Jag kan känna mig lite stött på ngt vis, för jag är ju en ung mamma själv, och jag vill verkligen inte att folk ska tro att alla unga föräldrar beter sig på detdär viset.

Man kan ju hoppas att den svenska versionen (för visst skulle det komma en sån, eller?) är lite mer objektiv.

Jag tror inte att det har varken med landet eller åldern på mammorna att göra. Egentligen. Utan bara (som vanligt) ett program som är vinklat. Jag har en icke utpräglat ung kollega som har rökt som vanligt (alltså ganska mycket) under samtliga sina graviditeter och jag har kompisar som sätter sina barn utan bilstol i bilar där föraren går på tjack. Så det skulle lätt gå att hitta underlag för att göra samma program i Sverige. Så många mammor är det inte. Och det skulle nog gå att göra ett program med mycket välartade unga mammor både i Sverige och i Danmark. Men det kanske inte skulle dra tittare på samma sätt... "Dåliga" människor är bättre tv.

Det är ju df dem filmar så konstigt och lägger in sån musik, på de tjejer som blir svartmålade.

Jag tittar ofta på det, tycker det är intressant
Fast tycker att dom flesta mammorna är väldigt ofräscha...

Jag tycker att dendär June är jäkligt ofräsch.
I förra säsongen då hon var gravid så hade dom så himla skitit i huset! Det var katter överallt som sket i sofforna, och det var hund och- kattmat runt på golvet.

Jag är inte pedant med att hålla det kliniskt rent här hemma eller så, men jag skulle verkligen inte vilja ha en bäbis i den miljön.

Aha, ni menar nog så.

Jo, det såg aningen äckligt ut där inne, men det kanske inte är så alltid. Vi lyckas alltid få besök när vi INTE har städat:D

Jo fast där är jag benägen att hålla med Vansinnet.

Även om vi har stökigt ibland här hemma så har vi aldrig skitigt och definitivt inte som det såg ut hemma hos June.

Aldrig någonsin alltså *snusk*

Näe, så skitigt har vi inte det heller och vi har också katt. Hade varit aningen negativ till att ha det sådär med en bebis i närheten.

Stökig kan man väl ha, det har vi jämt eftersom lillan drar saker runt hela huset. Spelar ingen roll hur mkt man städar så ligger det snart grejer överallt iallafall.
Men skitigt, med kattskit i sofforna och sånt, nej, det är verkligen ett big no no!

Jag tycker att dendär June är jäkligt ofräsch.
I förra säsongen då hon var gravid så hade dom så himla skitit i huset! Det var katter överallt som sket i sofforna, och det var hund och- kattmat runt på golvet.

Jag är inte pedant med att hålla det kliniskt rent här hemma eller så, men jag skulle verkligen inte vilja ha en bäbis i den miljön.

KOllar på de ibland om ja hinner med.... och är hemma och allt de där!

Kan inte annat än hålla med...
Många av dom är så grymt omogna oxå :crazy:

Ursäkta, men såg ni avsnittet igår 14 Jan 2009?

Den tjejen, som trodde att hon skulle föda ett barn med sitt ex som är svart, men fick en chock när barnet inte var svart?

Jo, jag undrar nu, hur man inte kan veta eller ens ana, vem som är far till barnet?
Hon sa ju att eftersom att det inte var hennes ex, och inte kan vara hennes nuvarande pojkvän, då hon redan var gravid när de träffades, så vet hon inte vem fadern kan vara.

Kan man ha så mycket sex med så många olika partners på en kort period, att man helt enkelt 'glömmer bort' vilka man har haft sex med??

OBS! Detta är inget utalande om att det är fel med många partners! Bara en undran hur man kan 'glömma bort' vilka man har haft sex med.

Givetvis kan det ju vara en snubbe på fyllan som hon kanske inte vet namnet på, men jag tycker ändå att det hela lät så märkligt.

Jag vet själv en tjej från när vi gick på Gymnasiet, som inte visste vem pappan kunde vara, men hon visste vilka fem hon hade haft sex med i den vevan som hon blev gravid, och alla fick göra ett test och hon fick reda på vem pappan var.

Liknande trådar

Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 184
Småbarn Läste om @Midsommarblomsters erfarenheter av organiserad gymnastiklek i grupp, och förstår absolut utmaningarna kring den typen av...
Svar
6
· Visningar
609
Småbarn Vi börjar nog känna att vår dotter är redo för att prova någon mer uppstyrd fritidsaktivitet. Både för att få in mer rörelseglädje i... 2
Svar
26
· Visningar
1 807
Senast: nejlica
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 429
Senast: tomte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka